×

Hülkenbergnek az autója rózsaszín, nem a szemüvege…

Sokan szerettek volna tündérmesét csinálni Nico Hülkenberg semmiből jött F1-es visszatéréséből, ám az időmérő edzés ennél reálisabban alakult. Ráadásul a Racing Point sem olyan ütőképes, mint szeretné.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)
„Ha majd most megszerzi pályafutása első F1-es dobogóját!” – emlegették sokan annak hírére, hogy Nico Hülkenberg lett a koronavírusos fertőzése miatt kidőlt Sergio Pérez helyettese a Racing Pointnál. Voltak, akik tovább is kombinálták ezt, és azon kezdtek filozofálni, hogy pezsgőzése után Hülkenberget volt csapata, a Renault újabb óvása végül mégis megfosztja a nagy eredménytől, ahogy az egy örök pecheshez illik…

Az F1 világa ennél azért valóságosabb és keményebb is. Hogy Hülkenberg aligha álmodozhat top 3-as helyezésekről, az már a szabadedzéseken látszott, amelyeken folyamatos hátrányban volt saját csapattársával, Lance Stroll-lal szemben. Aztán a kvalifikáció azt is megmutatta, hogy egyelőre alighanem a Racing Point számára is csak álmodozás a pódium. Hülkenberg a Q3-ba sem jutott be a rózsaszín masinával, Stroll pedig egy Red Bulltól, egy Ferraritól és egy McLarentől kikapva csak a 6. rajtkockát szerezte meg.

A nagy visszatérő teljesítménye azért így is megsüvegelendő. Miközben pénteken még stabil 6 tized volt közte és Stroll között, a szombati szabadedzésre megfelezte e lemaradást, az időmérő Q1-es szakaszából pedig már tizedmásodpercen belüli idővel ment tovább. Aztán jött a Q2-es kavarodás, ami kizökkentette őt. A két Racing Point a közepes gumin hajtott pályára, de mivel nem tudtak elég erős időt autózni, ismételniük kellett. Stroll kitartott a sárga gumi mellett, Hülkenbergnél a biztosabbnak tűnő lágyat tették föl, ám körébe belehibázott, így a 13. helyen ragadt meg, 0,065 másodperccel elmaradva az utolsó továbbjutó Strolltól.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)



„A végén egészen szoros volt. A többi csapat talán valamivel gyorsabb, mint amire számítottunk. De kicsik a különbségek” – értékelt Hülkenberg. „Kordában kell tartani az elvárásokat. A Racing Point autója nagyon gyors volt az első két versenyen, de túl nagy elvárás ez az irányomban, hogy nyolc autón kívül töltött hónap után, egy teljesen más közegben, egy teljesen más autóval remekeljek. Nem könnyű. Főleg itt nem, az egyik legnehezebb, leggyorsabb pályán. Nem ez a világ legegyszerűbb dolga. De csak egy tizeden múlt a Q3-ba jutásom. Ez kicsi különbség, és természetesen benne volt, de a köröm egy kicsit zűrös volt. Fújt a szél, és ennek volt hatása az autóra. Kár érte, de holnap újra megpróbálom!”

„Úgy érzem, több volt benne, nem hoztam ki mindent. Ugyanakkor a körülményeket ismerve nem hiszem, hogy elvárható, hogy száz százalékot hozzak ki az autóból.”

Helyzetét a Q2-es gumivariálás sem tette egyszerűbbé. „Nehéz volt megtalálni a ritmust. Előbb a közepesen mentem, aztán a lágyon. Így nehéz volt ritmusba kerülni. És az időmérők csapatonként is különböznek. Én először vagyok itt, minden eléggé új számomra. Ez nem optimális, de hiba lenne elvárni, hogy minden egyből simán menjen.”

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)



Elismerte, fizikálisan sem volt egyszerű számára csak úgy autóba pattanni. „Nos, fáradt” – felelte a kérdésre, hogy van a nyaka. „Lóg a nyelvem miatta… Ezek az autók őrülten gyorsak itt. Ha az ember nyolc hónapig nem tapasztalja ezeket a G-erőket, nyilván nehéz. Ezek az autók szörnyetegek. Soha nem tapasztaltam ekkora leszorítóerőt és kanyarsebességet, sem ekkora erőhatásokat. Ez lenyűgöző, de nagyon kemény is.”

Innen nézve a verseny is igazi kihívás lesz számára. hogy mit érhet el, arról fogalma sincs. Abban bízik, hogy a szabad gumiválasztás segítség lesz számára. „Ez jó lehetőség. Az élen is sokan rajtolnak a közepes gumin. Az autó új számomra, kevés és sok üzemanyaggal is először vezetem. Gyűjtöm a benyomásokat, tanulok, és gyorsan feldolgozok mindent.”

„Tudom, hogy a Racing Point nagyon jó autó. Küzdeni fogunk, de a riválisok nincsenek messze, elég sűrű a mezőny. Mindent bele fogok adni, de elvárásokat nem szeretnék támasztani. Jól akarok teljesíteni, és remélem, kisül belőle valami jó.”

 

Stroll többre számított

A hatodik rajtkockát megszerző Stroll eközben ugyancsak az előrelépésben bízik. Nem titkolta, csalódottá tette, hogy csak erre voltak képesek a Racing Pointtal. „Igen, a tegnapi után kicsit többet vártam, hiszen akkor elsők voltunk, és elég jó előnnyel a többiekhez képest. Ma nem így volt, többet küszködtem az egyensúllyal, és az első szektorban nem igazán sikerült még működésre bírni az autót. Ez időveszteséget jelentett. Megvizsgáljuk, de még így is jó helyzetben vagyunk.”

A dobogós esélyeik mindenesetre vékonyabbak, mint Magyarországon voltak a második rajtsorból. „Sok mindentől függ. Meglátjuk, mi történik elöl. A Red Bull gyors, a Ferrari meg hozzánk hasonlóan a közepes gumin tudott továbbjutni. Velük fogunk versenyezni, meglátjuk, hogy alakul a rajt.”