×

Berger még mindig a visszavonulást javasolja Vettelnek

Gerhard Berger szerint Sebastian Vettel jövőre jobb helyzetben lenne a Racing Pointnál, mint most a Ferrarinál, ő azonban azt tanácsolja a négyszeres világbajnoknak, hogy a szezon végén zárja le Forma–1-es pályafutását.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrar) Sebastian Vettel (Fotó: Ferrar)
Az utóbbi hetek hírei és fejleményei alapján Vettel jövőjével kapcsolatban most az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Ferraritól távozó klasszis 2021-ben Sergio Pérezt váltva az Aston Martinná alakuló Racing Pointnál folytatja pályafutását (egyes sajtóinformációk szerint a felek már közel kerültek ahhoz, hogy mindenben megegyezzenek).

Vettel tehát valószínűleg 2021-ben is ott lesz a mezőnyben, a Racing Point/Aston Martin lehetőségeit látva pedig az sem kizárt, hogy a folytatásban is ott lesz a dobogóra esélyesek között, tehát nem a „középmezőnybe megy levezetni”.

Gerhard Berger (Fotó: Photo4 / XPB Images)



Ennek ellenére a német korábbi Toro Rossó-s főnöke, Gerhard Berger továbbra is inkább azt tanácsolná, tegyen pontot F1-es karrierje végére. „Sebastian nyert négy világbajnok címet és mindent szerencsésen átvészelt” – nyilatkozta az osztrák a Sportbuzzernek. „Én azt tanácsolnám neki, hogy vonuljon vissza” – tette hozzá.

Ugyanakkor érzi, korábbi versenyzője nem így gondolkodik. „Nagyon jól ismerem Sebastiant. Ízig-vérig versenyző, aki újra futamokat akar nyerni. A Racing Point jelenleg alkalmas erre. Olyan autójuk van, amivel Pérez vagy Lance Stroll dobogóra állhat. Szerintem egy Sebastian kaliberű versenyző egyértelmű, hogy dobogós helyezéseket szerezne vele, vagy talán meg is verné a Mercedest. De legalábbis lenne helye az élmezőnyben” – fogalmazott.

Ami a Ferrari idei gyengélkedését illeti, a korábbi F1-es versenyző és csapatvezető (a vörösöknél is dolgozott mindkét „beosztásban”) nem lepődött meg a visszaesésen. „Számítottam erre. Ha az előző évben valaki olyan motorral ment, ami nem felelt meg a szabályoknak, és ez alaposan kivizsgálják, akkor automatikusan le fog maradni. Az így nyert előny elvész, és fel kell zárkózniuk a fejlesztésekkel is. Ez eltart egy ideig. A Ferrari egy másodpercet, tehát 50-60 lóerőt veszített. De a Mercedest korábban sem hagyták le, szóval most 70-80 lóerő hiányzik nekik. Ezt egy-két évbe telik majd ledolgozni. Nagyon kemény munka lesz” – mondta.