Musorujsag
Élő Eredmények

Két ponton is változott a silverstone-i pálya az első verseny után

Két ponton is változott a silverstone-i pálya az első verseny után

FIA, F1
Két ponton is változtattak a silverstone-i pályán a múlt heti nagydíjhétvégéhez képest. Mindkét változtatás biztonsági okokból történt.

„Rendhagyó lehetőség, hogy egymás után két versenyt rendezünk itt, hiszen így módunkban áll változtatni” – nyilatkozta Michael Masi, az FIA versenyigazgatója a silverstone-i második nagydíjhétvége, a 70. Évforduló Nagydíja előtt a pályán végrehajtott módosításaik kapcsán. Az előző hétvégéhez képest két fő változás történt Silverstone-ban: az egyiket a múlt hétvégi gumihibák, a másikat Danyiil Kvjat (egyébként gumihiba miatt történt) balesete indukálta.

Az első változtatás a Becketts kijáratánál és a Chapel bejárata előtt, a pálya szélén elhelyezett kerékvetőt érinti. Miután több versenyző jelezte, hogy ott a hatóerők miatt rendszeresen szélesre sodródnak, és kerekükkel érintik a piszkos részt, a később kezdődő kerékvető pedig potenciálisan veszélyt jelenthet a gumikra, az FIA úgy döntött, azon a szakaszon visszaállítja a tavalyi kerékvetőt. Ez azt jelenti, hogy 30 méterrel hosszabban nyúlik ott a kerékvető.

„Legutóbb nagyon sok piszok és törmelék került föl a pályára a tizenhármas kanyar kijáratánál, a tizennégyes kanyar kezdetén, ezért a kerékvetőt ott meghosszabbítottuk, összesen úgy harminc méterrel, hogy megoldjuk a problémát. Fölfedeztünk ott némi bitument tavalyról, amit eltávolítottunk, és most ugyanolyan kerékvetőt telepítettünk oda (mint a tavalyi), amit több versenyző is előrelépésnek vélt a mostani hétvégére” – magyarázta Masi.

Az új, meghosszabbított kerékvető a Becketts kijáratánál (Fotó: XPB)

A másik változtatás valójában nem a pályát, hanem annak bukóterét érinti. Danyiil Kvjat egy hete nagyot csattant a 11-es kanyar kijáratánál lévő szalagkorláton, miután autójának jobb hátsó gumija defektes lett. Az esetből tanulva az FIA úgy döntött, biztonságosabb, ha ott is gumifal fogja föl az esetleges becsapódásokat. Egy 36 méteres védőfalat telepítettek oda.

„Egy gumifalat helyeztünk el ott, ahol Danyiil Kvjat balesete történt a múlt hétvégén. A tízes kanyar kijáratától egészen a tizenegyes kanyarig tart a bukótér végén” – magyarázta Masi.

Danyiil Kvjatot ma már ez a gumifal fogná meg (Fotó: XPB)

A szakember kiemelte, noha a múlt heti baleset után elég sokáig tartott helyreállítani a pályát, ez nem amiatt volt, mert a vírusprotokoll miatt kevesebb pályabírói posztot állíthatnak föl. „A kár mértéke eleve nehezebbé tette az autó mentését. Nem hiszem, hogy ennek bármi köze lett volna a bírókhoz. És hogy őszinte legyek, a bírók számának csökkentésének semmi köze nincs a pálya szélén posztolókhoz, szóval ennek nem volt hatása a történtekre” – jelentette ki.

Hozzátette, noha történt még pár baleset legutóbb, más biztonsági intézkedést nem éreztek szükségesnek a második versenyhétvége előtt.

Borítókép: Nicholas Latifi vizsgálja a meghosszabbított kerékvetőt Silverstone-ban (Fotó: XPB)

További tartalmak