×

Sainz: Idén dől el a klasszikus pályák sorsa

Az idén visszatérő klasszikus versenypályák (Imola és a Nügnurgring) sorsa azon múlik, milyen futamokat láthatunk rajtuk az idei szezonban – véli a McLaren spanyol pilótája, Carlos Sainz.

Carlos Sainz (Fotó: McLaren) Carlos Sainz (Fotó: McLaren)
A koronavírus világjárvány miatt az F1-nek alaposan át kellett szerveznie a 2020-as menetrendet: miután számos futam kiesett és egyértelművé vált, hogy az amerikai kontinensen most nem lehet versenyeket rendezni, bejelentették, több korábban használt – a szurkolók és a pilóták körében is népszerű – európai pálya is visszatér a naptárba.

Láthatunk futamot például a Nürburgringen (itt legutóbb 2013-ban vendégeskedett a száguldó cirkusz) és Imolában is (itt 2006 óta nem tartottak Forma–1-es futamot). Ahhoz, hogy a visszatérés nem egyszeri, mindkét létesítmény vezetői komoly reményeket fűznek.

Fotó: Alpha Tauri



Carlos Sainz szerint a klasszikus helyszínek sorsa, tehát az, hogy valóban hosszabb távú lesz-e visszatérésük azon múlik majd, milyen versenyeket láthatunk az érintett pályákon 2020-ban. Egy-egy izgalmas viadal ugyanis sokat javíthat az esélyeiken. „Ha szórakoztató futamokat láthatunk ezeken a klasszikus pályákon, akkor az FIA, az F1 és a FOM emberei elgondolkodhatnak rajta, miért is megyünk a modern helyszínekre, ha a klasszikusok ilyen futamokat hoznak?” – kezdte.

„Viszont ha ezek a klasszikus helyszínek unalmas futamokat hoznak, akkor mindenki azt fogja mondani, hogy az új pályáknak olyanoknak kell lenniük, mint a bakui: hosszú egyenesek kellenek, egy középső szektor sok kanyarral, az egyenesekben pedig lehessen szélárnyékozni, hogy izgalmasak legyenek a futamok. A mostani versenyek döntenek majd a jövőről” – hangsúlyozta.

Ami őt illeti, Sainz szerint a sportág vezetőinek a helyszínek kiválasztásakor mindig a szórakoztatási faktort kellene elsősorban figyelembe venniük. „Szerintem a versenyzők örömmel mennek Imolába, Mugellóba és a Nürbuergringre, mert ezek a pályák egy körön roppant élvezetesek. De nem lesz jó a futam, akkor nincs értelme odamennünk. A sport mellett az F1-nek shownak is kell lennie, hogy jól mutasson a közvetítésekben és több gyártó is beszálljon” – fogalmazott.