Charles Leclerc maga kérte arra a Ferrarit, hogy kockáztassa meg a mindenki által rettegett taktikának tartott egy kiállást. Bátorságuk újabb erőn fölüli eredményt hozott.
A mostani már a harmadik olyan verseny volt idén, amelynek végén az autóból kiszállva Charles Leclerc-nek fogalma sem volt, hogyan ért célba az éppen megszerzett pozíciójában. Ausztriában az első versenyen szerzett 2. helye, Silverstone-ban az első futamos 3., majd a második futamos 4. pozíciója is a várakozásukat felülmúló eredmény volt.
A két dobogójával ellentétben Leclerc-t most a többiek kiesése vagy hibája sem segítette, erőből, az egy kiállásos taktikája révén verekedte előre magát a 4. pozícióba. Mint a futam után elmondta, csapatával előzetesen a 8. hely megszerzését vélték a maximumnak, de esélyt láttak a pontzónából való kicsúszásra is.
„Most rá kell jönnünk, mitől voltunk ilyen gyorsak, mert őszintén szólva nem értjük” – ismerte el a monacói.
Sikerének titka a kemény gumin futott hosszú, de erős második etapja volt, amelyen az abroncsa olyannyira nem akart elfogyni, hogy már nem is volt szüksége újabb kiállásra. Előzetesen nemigen hitte senki a mezőnyből, hogy a Pirelli ezen a hétvégén használt puhább keverékeivel lehetséges lesz az egy kiállása, ami a múlt heti keményebb gumikkal még a standardot jelentette. A mezőnyből ketten tudták csak megcsinálni: Leclerc mellett a hozzá hasonlóan a közepesen kezdő Esteban Ocon volt a másik, aki büntetése után a 14. helyről lépett előre 8.-nak a megspórolt kerékcseréje révén.

Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)
„Rendkívül örülök. A negyedik helyen célba érni nem egy nagyszerű dolog, de a realitás most az, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Ma viszont lenyűgözőek voltunk. Nem tudom, hol találtuk ezt a tempót, de nagyon-nagyon gyorsak voltunk a kemény gumin, különösen az etap végén” – mondta kissé meglepetten Leclerc.
Elárulta, ő kardoskodott nagyon a Ferrarinál az egy kiállásos taktika mellett.
„Nagyon biztattam a csapatot, hogy csináljuk meg az egy kiállásos taktikát. Mindenki nagyon félt azok után, ami a gumikkal történt a múlt héten, a sok defekt miatt. De mi működésre bírtuk ezt a taktikát. És azzal is elégedett vagyok, hogy milyen előrelépést tettem ezen a téren” – utalt arra, hogy a tavalyi gyenge pontját jelentő gumikezelés idén már az erősségének számít.
A monacói szerint a melegebb idő is besegített a Ferrarinak.
„Ma egész gyorsak voltunk, és tavaly is megfigyelhető volt, hogy a melegebb időben közelebb léptünk a Mercedeshez és a többiekhez is. Szerintem a meleg egy kicsit segít.”
Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)
A javulásuk másik oka az aerodinamikai irányváltás volt: a gyengébbé vált motorjuk miatt Silverstone-ban agresszívebb szárnyakkal, a megszokottnál kisebb leszorítóerővel mentek, ami nemcsak az egyenesekben tette őket erősebbé, de meglepő módon a gumihasználatukat is segítette.
„Idén több leszorítóerőt akartunk az autónkkal, és ez nem volt kifizetődő. A kevesebb leszorítóerő sokkal hatékonyabb, és ez most is látszott. Egy ilyen pályán sokkal több leszorítóerővel kéne mennünk. Úgy fest, a kis leszorítóerős csomagunk a jobb, előreléptünk vele, és ennek örülök.”Vérmes reményei a Ferrarinak és versenyzőjének az őket is meglepő eredmények ellenére azért nem lettek 2020-ra. Leclerc már elfogadta a helyzetüket, ám szerinte még így is zárhatják elégedetten az idei szezont.
„Én úgy szeretném befejezni 2020-at, hogy visszatekintve elmondhatom, minden lehetőséget kihasználtunk, amit kaptunk. Visszatekintve az első öt versenyre, nagyon elégedett vagyok a munkánkkal, mert bár nem olyan pozíciókért küzdünk, amilyenekért szeretnénk, és jó lenne előrébb küzdeni, de ha a helyzetünket nézzük, a teljesítményünkön nem tudunk változtatni, csak annyit tehetünk, hogy mindent kihozunk a meglévő csomagunkból a pályán. És ez most sikerült, aminek örülök. A következő lépés, hogy a nyers teljesítményben is fölzárkózzunk.”