×

Utolsó lett, de nagyon jól érezte magát az autóban

Noha utolsóként zárt, és a gumikkal is voltak gondjai, Nicholas Latifi fantasztikusnak érezte autója kezelhetőségét a múlt vasárnapi versenyen. A kanadai szerint a Williams vezethetőség szempontjából most volt a legjobb a 2020-as szezon során.

XPB_1049466_HiRes (1) Nicholas Latifi (Fotó: XPB)
Öt körrel a 70. Évforduló Nagydíjának leintése előtt még úgy tűnt, Latifi idén először a tapasztaltabb csapattárs, George Russell előtt végezhet, az egyre nagyobb mértékű gumikopás miatt azonban ki kellett állnia egy cserére, így ismét a brit mögött ért célba. Bár végül utolsó lett, és a gumikezeléssel sem volt minden rendben, a kanadai lelkesen nyilatkozott versenyéről.

És a Williams versenyautójáról is, amit a szezon során sosem érzett még annyira jól kezelhetőnek, mint most vasárnap. Kiemelte, az első silverstone-i viadalon (a Brit Nagydíjon) sem érezte magát ennyire jól a pilótafülkében – a két futam között tehát jól sikerültek a változtatások.

Nicholas Latifi (Fotó: XPB)



„A stratégiával most, ezen a futamon folyamatosan alkalmazkodnunk kellett a történésekhez” – emelte ki a fiatal versenyző. „Eléggé nyilvánvaló, hogy a gumik kiszámíthatatlanok voltak. De az autó, őszintén mondom, fantasztikusnak érződött. Jobban éreztem magam, mint az első négy versenyen, és jobban, mint itt Silverstone-ban, az előző futamon. Most vezethettem legmagabiztosabban, jól éreztem magam, keményen nyomhattam a gázt.”

„A bal hátsóval voltak gondok, ezért kellett a harmadik kiállás. Biztosra veszem, hogy a határon voltunk vele. Ha korábban sikerült volna elmenni néhány autóval, vagy más pozícióban lenni, akkor minden másként alakult volna. Akkor az eredményünk is jobb lehetett volna, szóval biztos, hogy vannak dolgok, amiket meg kell tanulnunk ebből a futamból” – magyarázta.

Latifi a futam során akkor került előtérbe, amikor Kevin Magnussen csatájuk során veszélyesen vágott vissza elé a Stowe-nál, amiért később büntetést is kapott. A kanadait különösebben nem húzta fel ez a manőver. „Valahol vissza kellett jönnie” – jegyezte meg. „Keményen védte a pozíciót, mélyen ment be a kanyarba és lesodródott. Ha ott fű, vagy fal lett volna, megtartom a pozíciót. De ilyen a versenyzés. Ez megesik. Nem panaszkodom. Ha ütköztünk volna, nyilván, akkor bajban lett volna. De van elég eszem ahhoz, hogy lássam, mi jön” – zárta gondolatát.