Idő előtt ért véget a Spanyol Nagydíj Charles Leclerc számára, mivel a futam közepén az utolsó sikánnál egyszerűen kikapcsolt az erőforrása, ami miatt megpördült. Jó ideig csak állt a pálya szélén, aztán sikerült újraindítania autóját, ám két körrel később a boxba hajtott – mint későbbi nyilatkozataiból és a rádiózásából kiderült, a kikapcsolt biztonsági öve miatt.
Elsőre úgy tűnt, a kiesésének is ez volt az oka, ám a Ferrari később említést sem tett az övproblémákról, a vezérlő elektronika meghibásodásával magyarázta, hogy a monacóit már nem küldték vissza a versenybe.
Leclerc Spában a csütörtöki sajtótájékoztatón tisztázta, pontosan mi történt az övével. „Kicsatoltam magam, amikor tudtam, hogy probléma van a motorral. Azt gondoltam, nem indulhatok újra” – magyarázta, miért nyúlt egyáltalán a biztonsági övhöz.
„Aztán mégis sikerült újraindulni. Teljesítettem egy lassú kört, hogy kiderítsem, működik-e a motorom, vagy sem, aztán a második körömön, amikor elkezdtem újra nyomni, rájöttem, hogy a négy csat közül az egyik nem volt bekapcsolva az övön. Szóltam a csapatnak, és azonnal kiálltam.”
Arról tehát nem volt szó, hogy egyáltalán nem volt bekötve, csupán az egyik csattal adódott gondja. Ettől függetlenül a rádiózásából kiderült, csúszkált az autójában, és ezért is kért segítséget a csapatától. Mérnökének azt is mondta, készítsenek elő egy új csatot, ám kiállásakor az még nem állt a rendelkezésükre. Később próbálták pótolni a hiányosságot, aztán úgy döntöttek, nem folytatják.