Musorujsag
Élő Eredmények
 

Hivatalos: új vonalvezetésen rendezik Bahrein második versenyét!

Hivatalos: új vonalvezetésen rendezik Bahrein második versenyét!

F1
A nemzetközi versenyen még sosem használt nyomvonal rekordokat ígérő kuriózum lesz!
A Szahíri Nagydíj vonalvezetése (Fotó: Pirelli)

A Forma–1 a héten erősítette meg, hogy egymást követő két nagydíjhétvégét bonyolítanak le Bahreinben, az elsőt Bahreini Nagydíj, a másodikat Szahíri Nagydíj néven. A december 4-e és 6-a között rendezendő második verseny kapcsán már korábban lebegtették, hogy a szokásostól eltérő vonalvezetésen rendezhetik meg, és a szervezők pénteken be is jelentették, valóban így lesz!

A Szahíri Nagydíjhoz a mindössze 3,543 kilométeres külső pályát fogják használni, amit egyszerűsége miatt „oválként” is emlegetnek, noha valójában nincs szó az amerikai ováloknál ismert kialakításról. Ez a nyomvonal több szempontból is kuriózum lesz az F1-es naptárban. Monaco után a második legrövidebb, de a köridőt tekintve a leggyorsabb pálya lehet, 1 perc alatti eredményekkel.

„A különböző pályanyomvonalak – melyek közül valamennyi rendelkezik az FIA 1-es minősítésű licencével – részletes elemzését követően a Forma–1 arra a következtetésre jutott, hogy a külső vonalvezetés a legjobb opció a bahreini dupla versenyhez” – állt a közleményben. „A pálya nagyban eltér a nemzetközi vonalvezetéstől, és a legmagasabb körszámot fogja hozni a 87 körös versenyével, miközben a második legrövidebb Forma–1-es pálya lesz. A szimulációk az időmérőre 55 másodperc alatti, a versenyre 60 másodperc alatti köridőket jósolnak” – bocsátották előre.

A hagyományos és az idén debütáló bahreini nyomvonal (Grafika: Boxutca)

Mindez új rekordokat ígér, hiszen az F1 történetében 1 perc alatti időket csak a franciaországi Dijon hozott. Az idő szempontjából leggyorsabb körök rekordját Niki Lauda 1974-ben elért 58,790 másodperces pole-eredménye jelenti. Idén ez dőlhet meg Bahreinben.

A szervezők jelezték, a második nagydíjuk időmérőjét és versenyét teljes egészében este, villanyfénynél tartják, későbbi időpontban, mint az egy héttel korábban, a 5,412 kilométeres nyomvonalon rendezendő futamuk esetében, ahol a rajtnál még nem lesz teljes sötétség.

Az új nyomvonal előkészítése még zajlik, az FIA-val együttműködve az üzemeltető vizsgálja, milyen módosításokra lesz szükség az F1 fogadásához.

A 2019-es Bahreini Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

„Izgatottan jelentjük be, hogy a Szahíri Nagydíjat a külső pályán rendezzük meg, és szeretnénk köszönetet mondani a Bahrain International Circuit munkatársainak a folyamatos támogatásukért!” – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója. „Számos lehetőséget megvizsgáltunk az alternatív pályavonal kapcsán, és úgy ítéltük meg, hogy a külső pálya biztosítja a legjobb alternatívát, miközben új kihívást jelent majd a csapatok számára, a csúcssebességével és a gyors köridőkkel pedig szórakoztatni fogja a szurkolókat.”

A bahreini pálya ügyvezető igazgatója, Szalman bin-Issza al Kalifa sejk hozzátette: „Köszönettel tartozunk a Forma–1-nek a második versenyünk kapcsán elvégzett elemző munkájáért, és szép dicsérete a létesítményünknek, hogy képesek leszünk két teljesen kontrasztos versenyt rendezni egymás utáni két hétvégén. A külső pályánkat még sosem használták nemzetközi versenyzésre, szóval ez egy új és izgalmas kihívás lesz minden résztvevő számára.”

Bahrein a 17 futamos 2020-as F1-es bajnokság záró triplahétvégéjének első két állomása lesz. A Bahreini Nagydíjat november 27-e és 29-e között rendezik, a Szahíri Nagydíjat december 4-e és 6-a között, míg a szezonzáróra Abu-Dzabiban kerül sor december 11-e és 13-a között.

További tartalmak