Más klasszikus helyszínhez hasonlóan Spában is egyre több bukótér kap aszfaltburkolatot, az utóbbi időben pedig még jobban fölgyorsult ez a folyamat, a pálya tulajdonosai ugyanis szeretnének nyitni a motorversenyzés felé, ezért fokozatosan cserélik a műfüves részeket aszfaltozottakra. Emiatt pedig több kritikát is kaptak már…
A Forma–1-es versenyzők ugyanis nem örülnek ennek a tendenciának. Nemrég Carlos Sainz jegyezte meg, hogy a sok aszfaltozott bukótérrel némileg odalesz Spa varázsa, ami abban is rejlik, hogy a pálya kevésbé megbocsátó, mint modern társai.
„Az egyetlen dolog, ami Spából most hiányzik az a kavics és a fű a kerékvetők után” – kezdte a McLaren spanyolja. „Most egy kicsit már túl sok a kockázat/jutalom érzés, ami nem a legjobb dolog a modern pályák esetében. Tudom, hogy a biztonság az első, de úgy gondolom lehetne még kompromisszumot kötni az aszfaltozott részekkel kapcsolatban” – tette hozzá.
„A kettes szektor és az Eau Rouge csodás, de még mindig lenne mit tenni azért, hogy jobban büntessük a versenyzőket, ha szélesen fordulnak. Az aszfalt elveszi a félelemérzet egy kis részét, ezért kicsit mindig túl fogod engedni. A 13-as, a 8-as kijáratnál hiányzik a kavics, a fű. Beszéltünk erről az FIA-val, hogy miként kelthetnénk azt az érzést a versenyzőkben, hogy valamivel más lesz a kockázat/jutalom szintje, amikor olyan gyors kanyarokba érkezünk, mint a 13-as” – magyarázta.
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi a téma kapcsán elmondta, tudja, hogy Spa most már elnézőbb, a pályahatár-szabályok viszont biztosítják, hogy a versenyzők ne feszítsék túl a húrt. „Nem titok, hogy Spa az FIM-licencért hajt, hogy újra motorversenyeket rendezhessen. A műfű ebbe nem fér bele. Ezért eltávolították. Való igaz, néhány ponton így most elnézőbb a pálya. De láttuk, vannak más intézkedések a pályahatárral kapcsolatban. Ugyanúgy figyeltük őket az időzítős megoldással, mint máshol. És ott vannak felvételek is, ezeket kombináljuk” – mondta.