×

A piros zászló előtt a kezében érezte a győzelmet Sainz

Érzelmi hullámvasútra ült föl, és pezsgősüveggel a kezében szállt le róla – Carlos Sainz csak azt nem tudta eldönteni, hogy kivívta-e a második helyet, vagy elveszítette a győzelmet Monzában…

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Race Day - Monza, Italy Carlos Sainz (Fotó: XPB)
Carlos Sainz nem mondhatja el magáról, amit Pierre Gasly: nem tudta győzelemre váltani a nagyok által adott lehetőséget. Carlos Sainz viszont elmondhatja magáról, amit Pierre Gasly nem: a nagyok botlása nélkül is minden esélye megvolt a dobogón állni. E kettősség miatt nem egyszerű eldönteni, Carlos Sainz szerencsés vagy balszerencsés volt-e az Olasz Nagydíjon, amelynek végén a második helyen intették le. Ő maga sem tudta, hogy örüljön vagy bosszankodjon.

Vívódása érthető. A McLaren számára egy második hely kiugró eredménynek számít. Egy olyan futamon viszont, amelyet Pierre Gasly az időmérőn még gyengébb Alpha Taurival nyert meg, vereségként is felfogható.

„Ez hihetetlen! Félig csalódott vagyok a második hellyel, mivel el sem hiszem, de volt esélyem ma a győzelemre. Nagyon-nagyon közel voltunk hozzá. De hogy őszinte legyek, akkor is második lettem volna, ha normális futamot futunk” – utalt arra a Sky Sportsnak nyilatkozó spanyol, hogy Valtteri Bottas gyenge rajta és első körös visszaesése után már eleve a második volt Lewis Hamilton mögött, és úgy érezte, meg is tudta volna tartani a pozícióját.

Nem véletlen, hogy amikor a piros zászló félbeszakította a futamot, bosszankodott a csapatrádión. „Miért kell piros zászlózni? Ugyan már! Hagyjatok versenyezni” – morgott.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)



Akkor még úgy tűnt, valóban veszít rajta, hiszen pozíciókat bukott az újraindítás előtt. Ám a második rajtja remekül sikerült, és hamar ismét a második helyen találta magát – immár Pierre Gasly mögött. „Nem számítottunk arra, hogy ennyire erősek leszünk” – ismerte el. „Főleg nem vártuk, hogy a mögöttünk lévők képtelenek lesznek megelőzni minket, és hogy öt másodperces előnyre tudok szert tenni az első kiállásom előtt. A biztonsági autó érkezett, és tudtam, hogy mindent elveszítettem vele, amiért keményem megdolgoztam addig. Aztán nagyon gyorsan ráeszméltem, hogy Lewis büntetést fog kapni, és akkor én lettem volna a virtuális első helyezett, friss gumikon. Csak át kellett hámoznom magam a mezőnyön az első helyhez, és nyomnom, mint az őrült. De aztán jött a piros zászló” – magyarázta, miért érezte pechesnek a megszakítást.

Mielőtt Sainz visszavette volna a második helyet, mérnöke, Tom Stallard (vagy ahogyan ő hívja, Tomaso Stallardo) figyelmeztette, ne gondolja túl a dolgokat, mindig csak az előtte lévő versenyzőre összpontosítson. Ő viszont már ekkor Gaslyt emlegette. „Akarom ezt a győzelmet, Tom!” – tette egyértelművé.

Igazán közel viszont nem tudott kerülni az Alpha Taurihoz. Hiába volt jobb az első szektorban, a kis leszorítóerős beállítása a pálya középső szakaszán megbosszulta magát, és minden körben 1,5-1,7 másodpercre nőtt a célegyenesben már a DRS-nyitási lehetőség határára zsugorodó hátránya. „Ez egy érzelmi hullámvasút volt, mivel a megszakítás után hatodik voltam, ugyanazokon a gumikon, mint mindenki más előttem, ráadásul használt gumin. Mérges voltam és kicsit csalódott, hogy őszinte legyek. Aztán visszakapaszkodtam, és majdnem megcsináltam.”

„De így is büszkék lehetünk, mivel ma semmit sem hagytunk benne. Le fogok higgadni, mert tudom, hogy nem hagytam benne egyetlen tizedet sem” – vigasztalta magát a pályafutása második dobogós helyezését ünneplő spanyol.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)



Gasly támadására már nem maradt ideje, a leintés előtt került hozzá a legközelebb. „A gumim négy körrel régebbi volt, és szenvedtem is. A tempó ma hihetetlenül jó volt. Ami előnyt ki tudtam építeni az első etapon, majd a piros zászló után, valamint amivel öt autót meg tudtam előzni, és utol tudtam érni Pierre-t, igazán kielégítő volt. Úgy éreztem, valós esélyem van a győzelemre. De amikor másfél másodpercen belülre kerültem, megragadtam. A szélárnyékban a zavaros levegő rosszul hat a kigyorsításokra, elfékezel, túlkormányzott lesz az autó. Mindketten raliztunk egy kicsit, mert szenvedtünk a gumikkal. De összességében örülök a második helynek.”

A McLaren idén másodszor pezsgőzhetett, Sainz második és Lando Norris negyedik helyével pedig megerősítette a helyét a konstruktőri bajnokság harmadik pozíciójában.