×

Forma–1/b: Sainz és Pérez ellopná Verstappen bérelt dobogóját!

A Red Bull megingásával a McLaren és a Racing Point is szemet vetett a Mercedesek által hátrahagyott egyetlen dobogós helyre. Érdekesnek ígérkezik az érte zajló csata.

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Qualifying Day - Monza, Italy
A Forma–1-es bajnokság talán kicsit sem izgalmas idén (sem), a Forma–1/b viszont annál szorosabban alakul a Mercedesek mögött. A Ferrari az erőpályákon gyakorlatilag teljesen kiszállt ebből a küzdelemből, és a C-ligához csatlakozott, és Monzában a címvédő csapat állandó első számú üldözője, Max Verstappen is megingott a Red Bull-lal. A harmadik helyre általában bérlettel rendelkező hollandnak ezúttal csak az 5. pozíció jutott a rajtrácson, és mivel autójának egyensúlyi és tapadással kapcsolatos problémái vannak, nem biztos, hogy nem lesz sebezhető vasárnap is.

Ezt használnák most ki a dobogóra áhítozó ellenfelek. Közülük az első számú esélyesnek Carlos Sainz lépett előre, aki meggyőző teljesítményt nyújtva szerezte meg a harmadik rajtkockát. Az időmérő után még remegett az izgalomtól, annyira odatette magát a Q3 hajrájában. „Az utolsó körömet majdnem elszúrtam. Volt egy nagy pillanatom az első Lesmóban, és majdnem elvesztettem az autót. Utána a határon kellett autóznom, és még remegek, mivel a Parabolicában és az Ascariban annyira kellett koncentrálnom” – mesélte a spanyol.

„Úgy éreztem, a Q1-et, a Q2-t és a Q3-as első kört jól megcsináltam, szóval a Q3-as második körömre vártam, és nem kezdődött valami jól. Erős utolsó kanyarokra volt szükség, és mindent beleadtam. Sokat kockáztattam, és ahogy bementem az Ascariba, arra gondoltam, ez talán túl késő volt!”

Carlos Sainz (Fotó: XPB)



Nem volt az: Sainz javított, és 25 ezredmásodperccel megelőzte Sergio Pérezt. A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl nem győzte dicsérni versenyzőjét. „Carlos az első edzéstől kezdve elégedett és magabiztos volt az autóban. Bizonyította, milyen nagyszerű versenyző.”

Azt is elégedetten konstatálta, hogy a hatodik helyen záró Lando Norris is jó teljesítményt nyújtott, s így újra bizonyították, hogy autójuk sokoldalú, minden pályatípuson versenyképes. „Jó ez a harmadik és hatodik hely. Már pénteken jól ment minden, a csapat jól dolgozott, sikerült javítanunk a kocsin a hétvége alatt, és van két versenyzőnk, akik folyamatosan mindent kihoznak belőle. Jó hír, hogy a kis leszorítóerős pályákon is jól megy. Biztató, hogy minden pályán két autóval jutottunk a Q3-ba, egyet leszámítva. Most még jobban is teljesítettünk, és jó helyzetből várjuk a közvetlen riválisaink elleni küzdelmet.”

 

Ha Verstappen magára talál…

Az erős monzai formára Sainz nem igazán tud magyarázatot. „Szeretnék válaszolni erre, de nem tudok. Egyszerűen nagyon gyorsak voltunk. Úgy éreztem a Q1-ben, hogy előnyben vagyunk a középcsapatokkal szemben, és csak tiszta köröket kell összeraknom. Nagyon kis leszorítóerővel megyünk, ami tavaly nem működött az autónkon. Tavaly a kis szárnyak használatakor a leszorítóerő nagyon lecsökkent. Most nagyon stabil a kis szárnyakkal, és Spában is kifizetődő volt, ahogy most Monzában is. Jó az autónk a féktávokon, aminek hála későn fékezhetünk, és jók vagyunk a Parabolicában, valamint az Ascariban is, ami segít.”

Carlos Sainz (Fotó: XPB)



Ez a tempó a verseny szempontjából is ígéretes. Sainz ugyanakkor óvatos a dobogós esélyeik kapcsán. Attól tart, hogy Verstappen a futamon magára talál, és újra a megszokott formáját hozza. „Ha az előző versenyeket nézzük, biztosra veszem, hogy jobb lehet a tempója, mint a miénk, és ő az egyetlen, aki képes lépést tartani a Mercedesekkel. Számunkra ez lehetetlen. Viszont a pályán kell megelőznie, vagy a taktikával. Jó rajtot akarok, aztán meglátjuk, hogy sikerül-e neki túljutnia rajtunk. Én biztosan mindent megteszek, hogy magam mögött tartsam. De ott lesz még Ricciardo is, akinek pénteken nagyon erős volt a versenytempója, akárcsak Maxnak” – nevezte meg másik veszélyes ellenfélként a 7. helyről rajtoló Daniel Ricciardót.

Főnöke eközben jelezte, még ha jól is sikerülne a rajtjuk, nem szabad foglalkozniuk a Mercedesekkel, nem ronthatják esélyeiket egy eleve veszett csatával a valódi ellenfelek ellen.

 

Pérez: Ha minden jól megy, meglehet a dobogó

Közöttük ugyanakkor még ott lesz a 4. pozícióból rajtoló Sergio Pérez, aki a Racing Pointnak és önmagának is meglepetést okozott szombati gyorsaságával. A csapat pénteken még arról beszélt, autójuknak idén valahogy nem fekszenek a kis leszorítóerős pályák, amelyek az előző koncepciójukkal az erősségüket jelentették. A mexikói a kvalifikáción viszont rácáfolt erre. Annak ellenére előzte meg a Red Bullokat, hogy elmondásuk szerint az időmérős motormódok használatának tilalma pár tizedes veszteséget jelentett számukra.

Sergio Pérez (Fotó: XPB)



„Nagyon elégedett vagyok. Nem igazán számítottunk ilyen teljesítményre az időmérőn” – ismerte el Pérez, hozzátéve, a futamon erősebbek lehetnek, mint egy körön. „A versenyre összpontosítottunk, mert nem tűnt olyan erősnek a tempónk. De jó pozícióba kerültünk, és jó lesz a versenytempónk. Hosszú és meleg futam lesz, de harcban leszünk.”

Mármint a dobogóért. „Igen, szerintem harcban leszünk. És ha minden jól alakul, akkor a dobogón kell állnunk” – jelentette ki magabiztosan. Idén persze már nem először mondják ezt, ám a rózsaszín csapatnak pezsgőznie eddig még nem sikerült.

 

Álom marad a Renault-dobogó?

Monzába előzetesen a Renault is abban a reményben érkezett, hogy talán lesz sanszuk a gyári visszatérés óta első top 3-as eredményükre. Daniel Ricciardo nagyon szeretné már rávarratni azt a tetoválást Cyril Abiteboul csapatfőnökre. Vele ellentétben a francia kevésbé volt optimista a hétvégi kilátásaik kapcsán: már a pénteki első edzés alapján úgy érezte, Spában erősebbek voltak, mint Monzában.

A szombat alapján ő érezte jól. Esteban Ocon a top 10-be sem jutott be, Ricciardo pedig Sainztól közel 2 tizedet kapva csak a 7. helyen zárt. „Az időmérő előtt többet vártunk és reméltünk” – ismerte el az ausztrál. „De ahogyan a Q1 kezdődött, újragondoltuk a várakozásainkat. Mi talán vesztettünk egy tizedet, miközben mindenki más nyert egyet. Nehéz volt. Már a Q2 is szoros volt. Az utolsó körben kicsúsztam, és azt gondoltam, vége, de az első köröm mégis elég volt. A Q3-as köröm rendben volt, az edzésen tapasztalt problémák ismeretében rendben volt.”

Daniel Ricciardo és Esteban Ocon (Fotó: XPB)



Az ígéretes péntek után tehát újabb visszaesést láthattunk a sárga-fekete autóktól. A Renault új elnöke, a szombaton a helyszínre érkező Luca de Meo a jelek szerint nem hoz nekik szerencsét. Legutóbb Barcelonában volt ott a garázsukban, és a leggyengébb hétvégéjüket futották akkor.

Ricciardo nem tudta megmondani, most volt-e több az autójában a kvalifikáción. A szélárnyékozás nála nem volt igazán hatásos. Az esélyei az első dobogóra a rajthelyezésével lényegesen romlottak. Most egy jó rajtban bízhat, valamint abban, hogy fog tudni előzni. Szerinte a taktikai mozgásterük korlátozott lesz. „Egy kiállásos verseny lesz, és szerintem egészen nyomhatjuk majd. Lesz egy kicsi gumikímélés, de semmi őrületes. Nem lesz olyan, mint Silverstone-ban” – jósolta.

 

Lehagyták az Alpha Taurit a Renault-csapatok

A Renault mellett az Alpha Tauri csapata is ígéretes pénteket teljesített, de szombatra ők is visszaestek. A szabadedzéseken még a középmezőny elején vitézkedő Pierre Gaslynak be kellett érnie a 10. rajtkockával. „A Q2-ben nagyon elégedett voltam a körömmel, a Q3 már nehezebben ment, főleg az első köröm. A második köröm jól sikerült, de a többiek kicsit gyorsabbak voltak ezen a délutánon.”

Pierre Gasly (Fotó: XPB)



Hogy miért, arra is volt egy tippje. Miután pénteken még nem kötelező az időmérőn és a versenyen használatos motormódokkal körözni, a francia szerint egyes csapatok visszafogták magukat az első napon, és ennek köszönhető a kvalifikációs gyorsulásuk, valamint az ő visszaesésük.

„A renault-s fiúk nagyot gyorsultak, a McLaren, Ricciardo és Lando is nagyon gyors volt. Egyértelmű előrelépést tettek. Érdekes ez a motormódok terén bevezetett változtatások alapján. Meg fogjuk vizsgálni, csinálhatnánk-e jobban a következő versenyeken. De a mostani verseny még hátravan, a tizedik helyről indulok, ami egészen jó.”

Hogy hogyan alakul a középmezőny küzdelme, az a 15:10-kor rajtoló versenyen derül ki. Az M4 Sport és az M4sport.hu élő közvetítése 14 óra 30 perckor kezdődik!