×

Nincs az a fejlesztés, ami még segíthetne a Ferrarin?

Gondok vannak az idei Ferrarival, ám az autó fejlesztése is lassú ütemben haladt a riválisokhoz képest. A csapatfőnök elmagyarázta, miért.

20040-tuscan-gp-friday Fotó: Ferrari
Nem hozta meg a remélt előrelépést a Ferrari számára a Toszkán Nagydíj. A kis leszorítóerős Spa és Monza után abban bíztak, már túl vannak a szezon két legnehezebb helyszínein, és Mugellóban visszatérhetnek a korábban látott formához, ám nagy változás nem történt a csapat 1000. versenyén. Sebastian Vettel továbbra is csak birkózik az idei autójával, amit most sem tudott a Q3-ba juttatni az időmérőn, Charles Leclerc útja pedig a kiemelkedő 5. rajthelyezése után csak hátrafelé vezetett a mezőnyben.

A dupla pontszerzés ugyan összejött, ám ehhez kellett a sok kieső is. Kimi Räikkönen még sérült Alfa Romeójával is a két piros autó előtt hajtott célba, Vettel sarkában pedig ott loholt George Russell a Williamsszel. „Nem sok autó volt ma lassabb nálunk” – állapította meg a négyszeres világbajnok a futam után, hozzátéve, Szocsiban érkezik pár fejlesztésük, és az talán egy kicsit javíthat a helyzeten.

Csodát azonban sem ő, sem főnöke nem vár a csomagtól. Mattia Binotto szinte előre mentegetőzött azzal, hogy kiemelte, csak kisebb módosításokról van szó. „Valóban lesz pár kisebb újításunk a következő versenytől, de ezek nem jelentenek majd nagy különbséget. Amikor valakinek olyan komoly gondjai vannak az autójával, mint nekünk, több idő kell az előrelépéshez. Előbb újra kell gondolnod a helyzeted, és csak utána léphetsz előre. Keményen dolgozunk a gyárban és a szélcsatornában, hogy kijavítsuk az alapvető hibákat a következő évre” – magyarázta a csapatvezető.

Fotó: Ferrari



Vettel a mugellói versenye után azt is megjegyezte, jó ideje nem került már föl semmilyen fejlesztés a problémás autójukra. Ez magyarázat lehet arra, miért nem hozott a másfajta pálya jelentős változást a helyzetükben Monzához képest. A középmezőnyben nagyon éles küzdelem zajlik, és a többi csapat folyamatosan fejleszt. Már a Renault-tól, a McLarentől és a Racing Pointtól is láthattunk komolyabb újításokat az utóbbi hetekben, így fölmerül a kérdés: miért ez a nagy fejlesztési „csönd” a Ferrarinál?

„A mi helyzetünk eltér a riválisokétól” – felelte Binotto. „Ők kisebb fejlesztéseket hoztak, ahogyan év elején mi is, és ahogy most újra tenni fogjuk. De mint mondtam, az autónk hibája sokkal alapvetőbb, ezért több időre van szükségünk.”

Szabad fordításban ez akár úgy is értelmezhető, hogy nincs az az idei fejlesztés, ami segíthet az SF1000-esen, ezért a csapat nem is erőlködik, inkább már a távolabbi jövőre veti a tekintetét.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)



2021-ben az új motorjuk mellé az autójuk is megújulhat, igaz, csak korlátozott mértékben. A csapat figyelme már nyilvánvalóan erre összpontosul.  Ha nagy feltámadást nem is várnak maguktól, pár alapvető problémát még így is megoldhatónak ítélnek. Mindenekelőtt kiszámíthatóbbá kell tenniük az autójukat, amely idén eddig vagy csak az időmérő edzésen, vagy csak a versenyen volt „használható”.

„Nincs technikai magyarázatunk egyelőre. Nyilvánvaló, hogy a gumikkal rosszul bánunk, és a helyzetet az teszi nehézzé, hogy nem tudunk szabadulni ettől. Hozhatunk pár fejlesztést, de a helyzetünk nem változik, ezért év végéig mélyebbre kell ásnunk, és előre kell lépnünk” – mondta a svájci születésű szakember.