×

Sérült autóval is gyorsabb volt Räikkönen a Ferrariknál

Baleset az első körben, elszúrt kerékcsere, büntetés – Kimi Räikkönennel minden megtörtént Mugellóban, mégis megszerezte idei első pontjait. És sérült autóval is gyorsabb volt a Ferrariknál.

Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: Alfa Romeo) Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: Alfa Romeo)
Az év kilencedik versenyén Kimi Räikkönen végre feliratkozott a pontszerzők közé. A Toszkán Nagydíjon két egységgel gazdagodott. Ugyan a 8. helyen intették le, idejéhez utólag hozzáírtak 5 másodpercet büntetésként, mivel a versenyen a biztonsági autós fázis során szabálytalanul, a záróvonalat átszelve hajtott be a boxutcába. A finn kicsit sem volt elragadtatva, amikor mérnöke közölte vele, hogy büntetés vár rá, ám ha a délutánjának alakulását nézzük, kisebbfajta hőstett, hogy egyáltalán célba ért…

A 2007-es bajnoknak talán a mezőny valamennyi tagjánál nagyobb tapasztalata volt Mugellóról, hiszen 20 évvel ezelőtt ezen a pályán teljesítette élete első F1-es tesztjét, majd még jó pár továbbit is. Akár ennek, akár a vonalvezetésnek köszönhető, a „Jégember” egész hétvégén remek formát mutatott, és gyakran tűnt fül olyan előkelő helyeken az eredményjelzőn, ahová a gyengécske autójával nem feltétlenül várnánk. Szombaton az idei legjobb rajthelyezését szerezte a 13. rajtkockával, megelőzve korábbi csapattársát, Sebastian Vettelt, vasárnap pedig ugyancsak gyorsabbnak bizonyult a Ferrariknál, hiszen Charles Leclerc a végelszámolásnál csak a büntetése miatt került végül elé.

Pedig a versenye nem indult jól. Räikkönent már a harmadik kanyarban megcsapta a kiesés szele: mellette Romain Grosjean és Pierre Gasly (gall) kakaskodott egymással és vele, aminek az lett a vége, hogy a két összeérő francia közül Gasly az Alfa Romeónak koccant, és nekilökte azt az előttük lassan haladó Max Verstappennek. Az ütközéstől Räikkönen első szárnya és padlólemeze is megsérült.

Kimi Räikkönenék első körös balesete (Fotó: XPB)



„Egészen pocsékul indult a versenyem. Nem tudom pontosan, hogy mi történt a második kanyar után, de eltaláltak, és elég jelentős sérülés keletkezett az autómon. Talán az, aki nekem jött, nem számított rá, hogy a sor hirtelen lassítani fog. A sérülés miatt az autó vezethetősége igazán rossz lett, és küszködtem az egyensúllyal. Leszorítóerőt vesztettünk, de aztán később valamennyire mégis helyreállt a balansz. A sérülés ellenére is jó volt a tempónk” – mesélte Räikkönen.

Később a biztonsági autós újraindítás tömegbalesetét annak köszönhetően úszta meg, hogy nagyobb távolságot tartott az előtte haladóval szemben. A kavarodás után a 11. helyen állt, ám ahelyett, hogy George Russellt előzte volna, Sebastian Vettel mögé csúszott, majd a 27. körben megejtett kerékcseréjénél jött egy technikai probléma, ami miatt 10 másodpercet vesztett a boxutcában, és visszaesett az utolsó (13.) helyre. „Lassú volt a kerékcserém, de szerencsére volt két piros zászló, amivel újra csatában voltam” – mesélte a büntetést érő kiállását a második megszakítás előtt elkövető versenyző.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)



Räikkönen mindezek után pazar harmadik rajtjával csinálta meg a szerencséjét: sikerült mindkét Ferrarit faképnél hagynia az első kanyarokig, és az így megszerzett 8. helyét már nem is adta a vörösöknek a célig. 5 másodpercnél nagyobb előnyt viszont csak Sebastian Vettellel szemben sikerült kiépítenie, Leclerc-t elé sorolták. „Nem segített a büntetés, de a tempóm volt elég jó ahhoz, hogy fussak pár erős kört, és a többséget magam mögött tudjam tartani. Csak egynek sikerült elém kerülnie a büntetéssel, vagyis csak egy helyet vesztettünk.”

A két Ferrarit sérült autóval is megelőző veterán úgy érzi, több szerencsével erősebb versenyt is teljesíthetett volna. „Eléggé bosszantó volt, ahogyan az elején a dolgok alakultak. Mindig jött valami probléma, és ilyenkor csak azt kívánod, csak ne sérüljön az autód. De még ha nem is volt ez tökéletes és sima verseny, legalább pontot szereztünk” – összegzett.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)



Főnöke, Frédéric Vasseur szerint erőt meríthetnek a futamukból. „Ez egy nagyon jó eredmény, újra pontot szereztünk. Igaz, úgy éreztük, hogy tiszta versennyel még többre vihettük volna. Kiminek az egész versenyt sérült autóval kellett teljesítenie, ami nem mutatta meg a valós fejlődésünket. De képesek voltunk annyira elhúzni a riválisainktól, hogy szinte semmissé tettük a büntetés hatását, és ez megmutatja, milyen előrelépést tettünk. Kemény délután volt, sok minden nem úgy alakult, ahogyan szereztük volna, de a legjobb tízben végeztünk, ami megmutatja a csapatunk erejét és állhatatosságát” – vont mérleget a francia.