Musorujsag
Élő Eredmények

Kifutott az időről a Racing Point: újítások ismét csak egy autón

Kifutott az időről a Racing Point: újítások ismét csak egy autón

Auto Motor und Sport, Motorsport
A mugellói baleset után nem maradt elég ideje a Racing Pointnak az új elemek legyártásához, így ismét csak egy autón használják a legújabb fejlesztéseket.

Komoly újításokat vitt pályára a Racing Point a legutóbbi Toszkán Nagydíjon. Ez volt az első és az idei szezonra tervezett egyetlen átfogó fejlesztési csomagjuk. Mivel a sok triplahétvége idején korlátozottak voltak a lehetőségeik, a csapat elsőre csak az egyik autójára pakolta föl az új aerodinamikai elemeket: Lance Strollé volt a kiváltság, mivel ő áll jobban a bajnokságban.

Az újítások hozták a remélt teljesítményt, pár tizedes javulást tapasztaltak a mérnökök. Strollt ez akár egy újabb dobogó közeli eredményhez segíthette volna hozzá Mugellóban, csakhogy a futam hajrájában defektet kapott és kiesett. Gumifalban kikötő autója csúnyán összetört, az újításokkal együtt.

A csapat eredetileg azt tervezte, hogy Szocsira elkészíti a további elemeket, hogy már Sergio Pérez is az új konfigurációt használhassa, ám a baleset extra munkát jelentett, és a gyár kifutott az időből. A silverstone-iak megerősítették, az Orosz Nagydíjon is csak Stroll használhatja az újításokat, és Pérez a két héttel későbbi nürburgringi Eifel Nagydíjon próbálhatja ki őket. Addigra már biztosan elkészül belőlük a szükséges mennyiség.

Lance Stroll új…
…és Sergio Pérez régi oldalszekrénye (Fotó: XPB)

A Racing Point új csomagja komoly lépést jelent az RP20-as fejlesztésében. Annak része egy új első fékhűtő, a módosított hátsó szárnyvéglapok, a padlólemez szélén elhelyezett új kialakítású vágások, de a legszembetűnőbb újítást az új formát kapó oldaldobozok jelentik. Az új megoldás rámpaszerűen esik hátrafelé, és a padlólemez, valamint a diffúzor működését hivatott javítani.

E fejlesztéssel a Racing Point kicsit letért az eddig járt útjáról: idei autóját a tavalyi Mercedeséről másolta, az új oldaldoboz viszont más, mint a Mercedes tavaly vagy idén használt kialakítása. A szakértők szerint az már elsősorban a 2021-es újdonságokat készíti elő: jövőre a csapat átveszi a Mercedes idén használt új, innovatív hátsó felfüggesztését, de az oldalsó ütközőzónákat nem akarja átdolgozni, így alternatív módon igyekszik javítani a hátsó rész működését.

Szafnauer az új csomag hatásáról Mugellóban elmondta: „Két-három tizedet jelent, pontosan akkora különbséget, amekkora a két autónk teljesítménye között volt tapasztalható.”

Borítókép: Lance Stroll (Fotó: XPB)

További tartalmak