×

Vasárnap üt csak vissza Hamilton pole-lal lezárt vergődése?

Flúgos, kaotikus és feszült időmérő edzésen van túl Lewis Hamilton Szocsiban. Persze annak, aki már defektes kerékkel is nyert idén versenyt, ez sem volt akadály a fölényes pole-szerzésben…

Motor Racing - Formula One World Championship - Russian Grand Prix - Qualifying Day - Sochi, Russia Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
Egy pillanatig sem tűnt úgy, hogy a Mercedesnek lehet ellenfele a szocsi időmérő edzésen, ám Lewis Hamilton gondoskodott arról, hogy még így se legyen könnyű megszereznie pályafutása 96. pole pozícióját. Az eredmény most is sima volt, hiszen a második rajtkockát Valtteri Bottast orra elől elhalászó Max Verstappenre 0,563 másodpercet vert, és új pályacsúccsal aratta a 2014 utáni második oroszországi edzéselsőségét.

Az odáig vezető út viszont egyáltalán nem volt sima. Hamiltont már a Q1-ben „visszatapsolta” a versenyirányítás, miután pályaelhagyás miatt törölte az első gyorskörét. A javítás ekkor még nem okozott különösebb gondot a britnek, a Q2-ben viszont újra elhagyta a pályát. Az utolsó kanyart vette túl szélesen, így hiába autózta a kiemelkedően legjobb időt, az is repült a kukába.

Mivel a Mercedesnek a közepes gumin akart rajtolni vasárnap, Hamilton kapott egy friss szettet a sárga jelölésű, lassabb Pirelliből. Autója volt annyival gyorsabb a riválisokénál, hogy azon is tovább tudjon jutni, ám hiába lendült neki újra, Sebastian Vettel a falban kötött ki Ferrarijával, ami előcsalta a piros zászlót.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



2 perc és 15 másodperc volt még hátra az edzésrészből a megszakításkor, így a mezőnynek sietnie kellett, hogy fölérjen a gyorskörére az új rajt után. Hamiltonnak ez nagyjából 1 másodperccel a lámpák pirosra váltása előtt sikerült. „Azt hiszem, azért vártunk, mert a többi autó egyből fölsorakozott a boxutca kijáratánál, és megvan, mennyi ideig várakozhatunk ott anélkül, hogy kigyulladna bármi is. Mi két perccel előtte mentünk, de sokan jóval korábban. És láthattuk is, az egyik Racing Pointott visszatolták, gondolom, le kellett állítani, mert túlmelegedett” – magyarázta a címvédő, miért csúszott annyira hátra a mezőnyben az utolsó gyorskör előtt.

Hamilton végül a negyedik idővel továbbjutott a Q3-ba, ám mivel csapata már nem akarta túlfeszíteni a húrt, mindezt a lágy gumin tette. Ez azt jelenti, hogy Valtteri Bottasszal ellentétben a puhább, az első etapon problémásabb keveréken kell rajtolnia. „Ez volt az egyik legrosszabb időmérő. Borzalmas volt” – állapította meg. „Először elvették az időmet, miután a hétvége során most először szélesre futottam. Kint akartam maradni egy újabb körre, hogy legyen védőhálóm, de azt mondták, álljak ki, kapok új gumikat. Aztán jött a piros zászló. Igazán kockázatos volt a másik gumin kihajtani a végén, és ezzel most a lágy gumin kell rajtolnom, ami nem jó.”

„Ez egy kavarodás volt. Azzal indult, hogy szélesre mentem az utolsó kanyarban, és ezzel dőltek a dominók, jöttek a problémák. De összeszedtem magam, és végül csak ez számít. Elismerés a fiúknak is, hogy mindent egyben tartottak, mert eléggé stresszes volt.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



Hamilton úgy véli, a lágy gumija mellett az sem feltétlenül előny, hogy az első rajtkockában áll. Emlékeztetett, Szocsiban nagyon hosszú út visz az első féktávig, és az élről induló jellemzően ki van szolgáltatva a szélárnyékát használó követőknek. Egy éve Sebastian Vettel így előzte meg a pole-szerző Charles Leclerc-t. „Jó érzés a pole-ban lenni, de talán ezen a pályán a legrosszabb a pole ezekkel a mai, nagy légellenállású autókkal. Nem is kérdés, jó eséllyel legyorsulnak holnap. Akikkel versenyzem, ráadásul mindketten a közepes gumin rajtolnak. Szóval nehéz lesz nyerni. De pozitív maradok, próbálok utat találni, jól rajtolni, aztán meglátjuk.”

A brit ellen az időmérő után egy vizsgálat is indult. A Q1-ben a 3-as kanyar levágása után nem az FIA versenyigazgatója által előírt módon, a narancsszínű kerékvetőket megkerülve tért vissza a pályára. A büntetés veszélye viszont nem nyugtalanította. „Nem aggódom. Úgy hallottam, a Q1-es első körös eset miatt idéztek be, amikor átmentem a hármas kanyar kerékvetőjén. Ott képtelenség balra fordulni és megkerülni azt a bóját. Szerintem rendben lesz” – vélekedett még a meghallgatása előtt.

Azóta kiderült, jól érezte: az FIA őt és három hasonló vétséget elkövető versenyzőtársát is felmentette, így a brit megtarthatja a pole-t.