Musorujsag
Élő Eredmények

Wéber: Fogalmazzunk úgy, hogy a csapat sem gondolta, hogy Hamilton nincs tisztában a szabályokkal

Wéber: Fogalmazzunk úgy, hogy a csapat sem gondolta, hogy Hamilton nincs tisztában a szabályokkal

Wéber Gábor
Az MTVA Forma-1-es kommentátora, Wéber Gábor külön jegyzetben írt a vasárnapi „büntetéssorozatról”, ami meghiúsította Lewis Hamilton győzelmi terveit.

A Mercedes sztárja, mint már arról az Orosz Nagydíj előtti percekben hírt kaptunk, szabálytalan helyen próbált rajtgyakorlatokat, amiért aztán a futamon 2×5 másodperc időbüntetést kapott, melyet a bokszban állva kellett letöltenie. Hamilton nevetségesnek nevezte a büntetését, majd telekürtölte a sajtót, hogy a döntéshozók meg akarják őt állítani a címszerzésében. Azonban, ahogyan később kiderült, valóban szabályt sértett, amiből ráadásul talán túlzottan jól is jött ki, miután a kiosztott büntetőpontjait később az FIA visszavonta.

Wéber Gábor hivatalos Facebook oldalán vette sorra tette tisztába a kialakult helyzetet:

„Versenyigazgatói jegyzetek, Orosz Nagydíj, 2020.09.25. 09:40

19. Rajtpróbák

19.1 A rajtpróbákat csak a boxkijárati lámpa után és attól jobbra lehet elvégezni, amikor a boxutca nyitva van. A versenyzőknek elegendő helyet kell hagyniuk a bal oldalukon elhaladók számára.

19.2 Biztonsági és esélyegyenlőségi okokból tilos megállni a gyorssávban a boxutca nyitvatartása alatt, kivéve az indokolható eseteket (a rajtpróba nem tekinthető indokolható esetnek).

Lewis Hamilton nyilvánvalóan nem olvasta ezeket, a számára tegnap döntő fontosságú szabályokat, amivel 10 mp büntetést szerzett magának az Orosz Nagydíjra. A többiekkel ellentétben azért akart a kijelölt helytől eltérően rajtot gyakorolni, hogy a rajtrács tapadásához jobban hasonlító felületet találjon. Ez jogosulatlan előnyszerzésnek minősül a szabályok szerint.

Ráadásul Hamilton kétszer is elkövette ugyanazt, mert két kört ment a rajtrácsra gurulása előtt, és mindkétszer a boxkijárat legvégén, a gyorsítósávban állt meg rajtot gyakorolni (ezért nem láttunk tegnap két különböző esetet, mert ugyanaz és ugyanúgy történt pár perc különbséggel – 13:32 és 13:35 a két büntetési tétel időpontja, így jött kis a 2×5 mp).

A versenyt követően a 2 szuperlicenc büntetőpontját visszavonták, mert az FIA szerint csapat is sáros volt az ügyben, azonban a rádiózás menetét figyelembe véve az egész szituációt Hamilton kezdeményezte, Bonnington csak őt félreértve hagyta jóvá a később büntetést érő próbarajtokat – amire egyébként a Mercedes már a második eset közben rá is döbbent.

Hamilton egész pontosan „kijjebb” akart menni „a boxutcai fal végéhez”, amit a csapat még a szerelősáv végének értelmezett, mielőtt beszűkül a boxkijárati lámpát követően a gyorsítósáv előtt, Hamilton viszont már a pályára gondolt, ahol végül is megcsinálta a próbarajtokat.

A büntetés tehát teljesen jogos volt, Hamilton pedig így is szerencsésen jött ki belőle, mert a 2 büntetőpontja helyett a csapatot meszelték el 25.000 euróra, miközben nem a csapat utasítására, hanem saját indíttatásból cselekedett, a megerősítést meg csak a félreértésnek köszönhette. Fogalmazzunk úgy, hogy a csapat sem gondolta, hogy Hamilton nincs tisztában a próbarajttal kapcsolatos szabályokkal.

További tartalmak