A Ferrari versenyzőakadémiája kedden jelentette be, hogy még idén mindhárom jelenlegi Forma–2-es reménységének F1-es tesztlehetőséget biztosít egy nagydíjhétvégén. Miközben a bajnokságban ötödik Robert Shwartzmannak még Abu Dhabiig várnia kell az első bevetésére, két társa, az összetettben második Callum Ilott, valamint az éllovas Mick Schumacher már a jövő heti nürburgringi első szabadedzésen autóba ülhet. Előbbi versenyző a Haasnál Romain Grosjean gépét veszi majd át, utóbbi az Alfa Romeónál Antonio Giovinazziét.
A triónak ugyanakkor már ez a hete is mozgalmas, hiszen éppen, hogy hazatértek Sochiból, máris a Ferrari maranellói bázisa felé vették az irányt. Kedden mindhárman üléspróbán voltak, majd a mérnöki eligazításon is részt vettek, és bejárták a gyártól egy kőhajításnyira található fioranói tesztpályát.
Mindez az előkészítése volt a szerdán rájuk váró tesztnek, melynek során egy F1-es Ferrarival hangolódnak a majdani éles bevetésükre. Schumacher, Ilott és Shwartzman egy 2018-as Ferrari SF71-H-t fog vezetni a vörösök pályáján.
#RoadToF1 Prep for tomorrow’s runs Let’s go guys! #FDA @ShwartzmanRob @Callum_Ilott @SchumacherMick pic.twitter.com/A7JykuvU9r
— FerrariDriverAcademy (@insideFDA) September 29, 2020
„Ez egy nagyszerű versenyautó volt, izgatottan várom, hogy vezethessem” – mondta Ilott. „Az üléspróba jól ment, kipróbáltunk pár eltérő pozíciót. Nagyon jó autónak tűnik, várom, hogy vezethessem!”
Shwartzman számára érdekes élménynek ígérkezik a 13 colos gumik használata. „Ez volt a legelső F1-es üléspróbám. Már hozzászoktam a tizennyolc colos kerekekhez az F2-ben, de ezek a gumik egyértelműen szélesebbek, mint azokon az autókon. Ez nagyszerű. Most már csak az van hátra, hogy pályára vigyem ezt a kis fenevadat!”
Hármuk közül Mick Schumacher számít a legrutinosabbnak F1-es téren, hiszen tavaly ő már a Ferrarival és az Alfa Romeóval is tesztelt, továbbá apja régi masináival is száguldozott már nem egyszer. „Most volt az üléspróbám, és tökéletesen illet a testemhez, aminek örülök, hiszen ugyanezt az ülést használtam 2019-ben is a bahraini teszten. Örültem, hogy visszaülhettem az autóba. Alig várom, hogy pályára vigyem. Eltelt egy kis idő azóta, hogy aktuális F1-es autót vezettem, hiszen nemrég a 2004-es autóval mentem.”
A három Ferrari-tehetség nemcsak az idei F2-es bajnokságban vív a legjobb pozíciókért, a jövő évi F1-es debütálásért is versenyt futnak. Egyelőre sem az Alfa Romeo, sem a Haas nem döntött még 2021-es versenyzőfelállásáról. Schumacher kilátásai a legjobbak, akinek top 3-as eredmény esetén állítólag garantált a debütálása. Az elmúlt hétvégén fölerősödtek a találgatások arról, hogy az ifjabb Schumi az Alfa versenyzője lesz jövőre, mégpedig Antonio Giovinazzit váltva, a pletykák szerint hosszabbítani készülő Kimi Räikkönen oldalán.