Musorujsag
Élő Eredmények

Vettelen is segíthetnek a Ferrari tervezett újításai

Vettelen is segíthetnek a Ferrari tervezett újításai

Auto Motor und Sport, Autosport
Visszafogottan nyilatkozik a Ferrari a Szocsiban bevetett fejlesztéseiről, ám Németországban újabbak jönnek, és azok még Sebastian Vettel számára is segítséget hozhatnak.

Silverstone óta nem került a top 6-ba Ferrari-versenyző, ám Charles Leclerc-nek Szocsiban ez most újra sikerült. Hatodik helyét nemcsak kifizetődő stratégiájának köszönhette (a közepes gumin indulva az Alpha Taurik és Esteban Ocon előtt végzett), hanem annak is, hogy a Ferrari valamivel erősebb formát mutatott, mint Spában, Monzában és Mugellóban.

A vörösök az oroszországi hétvégén több fejlesztést is bevetettek, például egy módosított első szárnyat és orrkúpot, átszabott oldalsó légterelőket, valamint a hátsó szárny új véglapjait. Miközben Charles Leclerc arról számolt be, hogy az új elemek javítottak az autó vezethetőségén, Mattia Binotto csapatfőnök próbálta kisebbíteni a fejlesztések jelentőségét. „Nem hiszem, hogy a fejlesztések miatt javultunk, nem ez volt az oka. Az autó egyensúlya jobb volt ezen a pályán” – magyarázta.

A változtatásokról Sebastian Vettel beszélt a legkevésbé lelkesen. Ő már pénteken azt mondta, hogy köridőt nem igazán hoznak, legfeljebb az autó viselkedésén változtatnak. A verseny után úgy fogalmazott: „Az autó azt teszi, amit tennie kell. Remélem, hogy a következő lépések ezt megerősítik.”

Laurent Mekies sportigazgató már a szabadedzések után előrebocsátotta, a szocsi újítások csak egy több lépcsős fejlesztés részét képezik. „Az újítások nem fognak sokat javítani a köridőkön, de segíthetnek annak megértésében, hogy változtathatunk-e az autó problémás karakterén. Kis lépéseket teszünk, amik remélhetőleg a talpra állás felé visznek minket” – fogalmazott óvatosan, kiemelve, az idei autót teljesen kijavítani már nem fogják tudni, de a problémás karakterén még csiszolhatnak.

A következő lépést ehhez a Nürburgring hozza el a jövő héten. A csapat fokozatosan át fogja alakítani az SF1000-es hátulját. „Lesz pár további újításunk a Nürburgringen, de azok sem lesznek nagyok. De még ezek is számítanak, ha azt vesszük, milyen szoros a küzdelem. Főleg a diffúzorra fogunk koncentrálni az év hátralévő részében, de hogy pontosan mikor változtatunk, azt még nem határoztuk meg” – magyarázta Binotto.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A Ferrari figyelme nem véletlenül összpontosul most az autó hátsó részére. Állandó problémájuk, hogy az ott termelődő leszorítóerő nem stabil. Ez különösképpen a hosszabb, elnyújtott kanyarokban jelent gondot, amelyeknél jobban előjön, hogy az elfordított első kerekek és a kanyarodás miatt megszakadnak a légáramlatok. Már a Szocsiban bevetett fejlesztések is ezt próbálták korrigálni. A németországi új padlólemez jelenti majd a következő lépést – az már talán némi időnyereséget is jelenthet. Utolsó lépésként pedig érkeznie kell egy átalakított diffúzornak is, ami viszont csak akkor kerülhet az autóra, ha az előtte kipróbált elemek mind teljesítik az elvárásokat, és megerősítik a szélcsatorna adatait.

Noha Vettel már érezhetően nem vár semmit a csapattól, és nem is számít arra, hogy segítséget kaphat az idei géppel kapcsolatos problémáinál, a fejlesztési irány mégis kedvezhet neki. Amennyiben a csapatnak sikerül növelni és stabilabbá tenni a hátsó leszorítóerőt, úgy lehetőség lesz az első leszorítóerő növelésére is. Vettel márpedig leginkább a gyenge első rész és az ingatag hátsó rész miatt nem tud kibontakozni, és nem képes olyan agresszíven ráfordulni a kanyarokra, ahogyan azt a természetes vezetési stílusa megkövetelné.

Ám új fejlesztések ide vagy oda, csodát és nagy eredményeket így is aligha várhatunk már a Ferraritól és távozóban lévő négyszeres bajnokától. Az év hajrájában elvégzett munka középpontjában pedig már az áll, hogy ki tudják javítani a mostani konstrukció alapvető hibáit 2021-re.

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak