Musorujsag
Élő Eredmények

Nem tér már vissza Interlagosba az F1? Költözhet a Brazil Nagydíj!

Nem tér már vissza Interlagosba az F1? Költözhet a Brazil Nagydíj!

Autosport
Biztosnak tűnik, hogy elveszíti Interlagost a Forma–1. A sorozat vezetőjének nyilvánosságra hozott leveléből kiderül, 2021-ben Rióba költözik a Brazil Nagydíj – vagy nem is lesz…

Sokáig inkább tűnt elnöki nagyotmondásnak és irreális álomnak, hogy Rio de Janeiro lesz az új otthona a Forma–1-es Brazil Nagydíjnak, ám most kiszivárgott egy levél, amelyből kiderül, a sorozat vezetői komolyan gondolják a költözést, mégpedig már a következő idényben.

A riói futam tervét először a brazil elnök dobta be, aki arról beszélt, hogy egy versenypályát fognak kiépíteni a 2016-os olimpián több sportág küzdelmeinek is otthont adó Deodoro városrész egy katonai központján. A létesítmény felépítését ugyanakkor többen irreális célkitűzésnek tartották. Komoly akadály, hogy a pálya egy védettség alatt álló erdőt is érintene, így az építkezés erdőirtással járna, ami ellen hevesen tiltakoznak a helyi szervezetek.

A pályát tehát továbbra is csak tervezgetik, ám az F1-elnök Chase Carey most nyilvánosságra került leveléből kiderül, az F1 már szerződést kötött a versenyről, az új helyszínnek pedig már a jövő évi versenynaptárban szerepelnie kell. A Libery Media vezetője a helyi kormányzónak, Claudio Castrónak címezte levelét, melyben tudatta, megállapodást kötöttek a futamról a szervezőkkel. „Azért írok, hogy tájékoztassam, a Rio Motorsport LLC-vel véglegesítettük a megállapodásunkat a Rio de Janeiróban rendezett és népszerűsített Forma–1-es versenyről. Ezek a megállapodások a Forma–1 részéről készen állnak a megvalósításra és a bejelentésre, mihelyst minden szükséges engedélyt megadnak hozzá az illetékes hatóságok, az INEA/CECA Brazíliában, illetve Rio de Janeiróban” – írta.

A Carey által említett INEA a helyi környezetvédelmi hivatalt jelöli, amelynek fel kell mérnie a pályaépítés környezeti hatásait, a CECA pedig a környezetvédelmi felügyelőbizottság, amelynek meg kell adnia az engedélyt az építkezésre. Őket a megvalósító cég, a Rio Motorsports faültetéssel és különböző környezettudatos megoldásokkal próbálja meggyőzni.

Chase Carey (Batchelor / XPB Images)

Miközben a korábbi tervek arról szóltak, hogy a pályát a Deodoro városrészben építik föl, Carey levele csupán riói versenyt említ, ami utalhat arra is, hogy a versenypálya konkrét helyszínét a helyiek akár módosíthatják is, amennyiben a megvalósítás problémás az eredetileg kinézett területen.

Rio futamának helyzete tehát még nem teljesen egyértelmű, a levélből és az F1 törekvéseiből az viszont biztosnak látszik, hogy a sorozat búcsúzik Interlagostól. Idén a világjárvány miatt elmarad a Brazil Nagydíj, és mivel a Sao Pauló-i pálya szerződése 2020-szal lejár, úgy fest, a tavalyi volt az ottani búcsúverseny.

Miközben a pályát a mezőny és a szurkolók is szeretik, Interlagos esetében a problémát a szervezők és az F1 vezetőinek rossz viszonya jelenti. Amikor a Libery Media átvette a sportágat Bernie Ecclestone-éktól, kellemetlen meglepetés érte őket Brazíliában: kiderült, hogy a futam szerződésébe hiba csúszott, ami lehetővé tette, hogy a létesítmény éves jogdíj megfizetése nélkül, ingyen rendezze meg a versenyeit. A szóbeszéd szerint mindez Ecclestone búcsúmeglepetése volt Careyéknek… Interlagos 1991 óta megszakítás nélkül szerepelt az F1-es naptárban, számos nagy bajnoki finálénak is a helyszíne volt.

Borítókép: Interlagos (Fotó: XPB)

További tartalmak