Musorujsag
Élő Eredmények

Máris kikosarazta a Red Bullt a Mercedes

Máris kikosarazta a Red Bullt a Mercedes

F1
A Mercedes elejét vette a találgatásoknak, és határozottan kizárta annak lehetőségét, hogy motort biztosítson a Red Bullnak. A Renault és a Ferrari viszont…

Újra partnert keres a Red Bull. Az utóbbi években ez már nem az első alkalom, ám 2018-hoz képest most szűkösebbek a lehetőségeik. A Honda a múlt héten bejelentette, hogy 2021 végén kivonul a Forma–1-ből, és mivel új gyártó érkezésére nincs reális esély, vagy a japán erőforrások átvételével, vagy a maradó három gyártóval oldhatja meg a problémát az osztrák márka.

Az Eifel Nagydíj csapatfőnököknek kiírt pénteki sajtótájékoztatóján a Mercedes, a Ferrari és a Renault vezetője is az újságírók elé állt, és a nyilatkozatokból kiderült, a valós lehetőségek száma az elméletinél is kisebb. Toto Wolf, a Mercedes sportigazgatója egyértelművé tette, hogy rájuk sem a Red Bull, sem az Alpha Tauri nem számíthat – egyszerű okból. „Több oka is van, de a legfontosabb, hogy nincs erre kapacitásunk. Magunkat is beleszámítva négy csapatunk van. Már most is olyan helyzetben vagyunk, hogy alig tudjuk legyártani mindenkinek az erőforrását, szóval nem lenne kapacitásunk erre” – utalt arra, hogy gyári csapatuk mellett 2021-től a McLarennek, a Racing Pointnak és a Williamsnek is ők biztosítanak motort.

Az osztrák hozzátette: „Viszont kétségem sincs afelől, hogy Helmutnak (Marko) lesz B-terve. Az is lehet, hogy nem is kell majd bármelyikünkre is hagyatkoznia.”

A ferraris Mattia Binotto már nem zárt ki ennyire egyértelműen semmit. Nekik jelenleg két csapatuk van a sajátjukon kívül, és 2006-ban egyszer már voltak a Red Bull beszállítói, valamint a Toro Rossóval is dolgoztak együtt. „Mi egyáltalán nem is mérlegeltük ezt a lehetőséget, mivel nem láttuk előre a döntést. El kell gondolkodnunk, még nem tettük meg. Át fogjuk gondolni, és a Red Bullnak is el kell gondolkodnia. Meglátjuk, mit hoznak a következő hetek” – mutatkozott egyelőre nyitottnak. Hozzátette ugyanakkor: „Idő nincs túl sok, hiszen újjá kell szerveznünk magunkat, és 2022 már szinte holnap lesz. Hirtelen jött a Honda híre, és most olyasmin kell elgondolkodnunk, amire pár napja még nem is gondoltunk.”

Cyril Abiteboul, Toto Wolff és Mattia Binotto (Fotó: XPB)

A Renault-t irányító Cyril Abiteboul már viccelődött is azon az egyik interjújánál, hogy csak azért pillantott a telefonjára, mert ellenőrizni akarta, nem hívta-e még Christian Horner. Erre elmondása szerint egyébként még nem került sor. A franciák helyzete más, mint a két riválisé, nekik csak a gyári csapatuk van, így az FIA kötelezheti őket a Red Bull-gárdák kisegítésére. „Annyit mondhatok: fel kell készülnünk arra, hogy eleget tegyünk a kötelezettségünknek. Mint tudjuk, a sportszabályzat alapján felkérhetnek minket arra, hogy támogassuk őket. A részleteket viszont még nem ismerjük, nem tudjuk, hogy tényleg így lesz-e. 2021 májusáig van idő erre. Biztosra veszem, hogy a Red Bullnak vannak különböző lehetőségei, de ezeket nem ismerem. Én csak a mi dolgunkra figyelek, ez is épp elég nagy feladat.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, Wolff már vele is közölte, hogy a Mercedes nem opció számukra, így csak két meglévő motorgyártó jöhet szóba. „Minden lehetőséget meg fogunk vizsgálni. Van időnk erre. A Honda nagyon eltökélt, hogy a Forma–1-ben hátralévő tizennyolc hónapjában teljesíti a kötelességét. Adunk magunknak elegendő időt valamennyi lehetőség mérlegelésére. Utána meghozzuk a döntést, aminél több kulcsfontosságú tényező lesz” – vetítette előre.

A kérdésre, kikkel tárgyalnak, tárgyalnak-e már, csak annyit felelt: „Mérlegelünk, de a nyilvánosság előtt nem fogunk tárgyalni. Ha lesz miről beszámolnunk, szólni fogunk.”

Borítókép: Toto Wolff (Fotó: XPB)

További tartalmak