×

A vécé foglya lett, ezért nem vállalta a versenyzést Stroll

Jelentősen befolyásolta Lance Stroll futamrészvételről hozott döntését, hogy a Racing Point RP20-as modellje nem WC…

Lance Stroll (Fotó: Racing Point) Lance Stroll (Fotó: Racing Point)
Idén harmadszor esik meg a Racing Pointtal, hogy le kell mondania az egyik állandó versenyzőjének szolgálatairól egy nagydíjhétvégén. Míg Sergio Pérez Silverstone-ban koronavírus-fertőzése miatt nem versenyezhetett, addig Lance Stroll esetében hiába merült fel a gyanú, vírustesztjei rendre negatív eredményt hoztak Szocsi óta, vagyis másféle betegséggel bajlódik.

Otmar Szafanuer csapatfőnök elmesélte, a kanadai az Orosz Nagydíjról való hazatérése óta nem százszázalékos, edzeni sem tudott az elmúlt hetekben, ám ettől függetlenül még reménykedett benne, hogy autóba tud ülni a Nürburgringen. Nem ő lett volna az első, aki betegen versenyez. Nico Rosberg elmesélte, hogy a 2013-as idénynyitó ausztrál hétvégét magas lázzal teljesítette, míg Paul di Resta arról beszélt, hogy egyszer Indiában olyan gyomorrontása volt, hogy 3 kilót fogyott.

Stroll az utolsó pillanatig kivárt, csak 30 perccel a harmadik szabadedzés előtt jelentette csapatának, hogy nem vállalja a bevetést. Szafnauer elmondása szerint kellemetlen okból határozott így… „Nem voltak klasszikus COVID-19-es tünetei, nem érezte jól magát. Aztán csütörtök este egy kisebb gyomorrontása volt. Egész idő alatt a vécén ült. Azt mondta: »Nagyon sok folyadékot veszítettem, nem tudok annyi időt távol tölteni a vécétől, hogy versenyautóba üljek.« Nem tudom, talán valami gyomorvírus lehet. Azt mondta, nem képes rá, és szeretné magát kipihenni a dupla hétvégére.”

Lance Stroll (Fotó: Racing Point)

Lance Stroll (Fotó: Racing Point)



„Még fél órával az edzés előtt is gondolkodott. Előbb azt mondta, nem akarja ezt tenni, aztán belegondolt, hogy ha nem lesz jobban, kvalifikálnia kell, majd versenyeznie. És a versenyre nem igazán vágyott az állapotában. Remélte, hogy el tud szabadulni a vécéről, és beülhet az autóba, de már csak harminc perc volt az edzésig.”

Stroll addig hezitált, amíg helyettesének, Nico Hülkenbergnek gyakorlási lehetőség nélkül kellett nekivágnia az időmérő edzésnek. A német nem is tudott elmozdulni az utolsó helyről, ám Szafnauerék ezt nem róják föl neki. „Nagy elvárás lett volna ez tőle. Már annak örülünk, hogy a százhét százalékon belül vagyunk. Ez volt a célunk, versenyezni akartunk. A versenyautónk jó, és már teljesített vele pár kört. Ha összejön neki egy jó rajt, jó esélye lehet a pontszerzésre” – vélekedett.

Hülkenberg azt mondta, az autó Silverstone óta nagyot változott érzésre, főleg a kormányzása. „Változtattunk pár dolgon, amióta utoljára vezette” – magyarázta a csapatfőnök. „Meglepődött ezeken. Azt mondta, másnak érzi a kocsit emiatt. Még szoknia kell, de összességében elégedett volt az egyensúllyal, nem volt túl messze az ideálistól. Azt mondta, bizonyos változtatások meglepték. Ha még nem szoktál hozzá az újításokhoz, akkor nyilván lassabb leszel.”

Nico Hülkenberg (Fotó: Racing Point)

Nico Hülkenberg (Fotó: Racing Point)



A Racing Point úgy érzi, még így is a német újbóli bevetésével járt a legjobban. Amennyiben Hülkenberg nem tartózkodott volna Kölnben, és nem teszteltette volna magát már előre a tévés szerepe miatt, a csapat a Mercedes tartalékosát, Stoffel Vandoorne-t állította volna csatasorba. Ő viszont sem a Racing Pointot, sem az autójukat nem ismeri, ráadásul évek óta nem vezetett F1-es gépet, így még nehezebb dolga lett volna. „Nicónak adott volt az ülése, tudjuk, hogyan kell beállítanunk a pedálokat neki. Stoffellel ezeken mind végig kellett volna mennünk. Ez volt a könnyebb” – állapította meg.

A konstruktőri 3. helyre pályázó Racing Pointnak mindenesetre nagyon nem jött jól az újabb versenyzőcsere. Másolási ügyük miatt eleve 15 pontot levontak tőlük, korábban Pérez kidőlése érintette rosszul őket, legutóbb Lance Strollnak volt két – önhibáján kívül történt – kiesése, most pedig Hülkenberg utolsó helyével a 9. rajtkockát megszerző Pérez egyedül küzd elöl a McLarenekkel és a Renault-kal.