×

Feszültség a Ferrari kulcsfigurái között?

Az olasz sajtóban felröppent a hír, belső feszültség támadt a Ferrarin belül a csapatfőnök és az autó fejlesztését irányító szakember között.

Motor Racing - Formula One World Championship - Azerbaijan Grand Prix - Qualifying Day - Baku, Azerbaijan Mattia Binotto (Fotó: XPB)
Nehéz időket él mostanság a Ferrari. Csak a 6. helyen áll a konstruktőri bajnokságban, és az ötödik Renault-val szembeni 34 pontos lemaradása alapján nem úgy tűnik, hogy a bajnoki bronzért zajló csata részese lenne a Racing Point, a McLaren és a Renault mellett. Olaszországban híre ment, hogy az idei mélyrepülés a csapat belső hangulatára is rányomja a bélyegét. Az Autosprint szakírója, Alberto Sabbatini állítja, feszültség támadt a csapatfőnök Mattia Binotto és az autó tervezését, fejlesztését irányító Simone Resta között.

Az újságíró egy podcastban beszélt erről. „A Ferrarinak szüksége lenne valakire, aki kívülről gyakorolhat nyomást a csapatra, mivel bonyolult helyzetek álltak elő Maranellóban. Azt mondják, feszültség van Binotto és Simone Resta között, aki a főtervező. Efféle belső törések évek óta megfigyelhetőek a csapatnál, de míg korábban jól mentek a dolgok, most más helyzetet teremt, hogy az eredmények nem jönnek” – fogalmazott.

Lapja, az Autosprint azóta megszólaltatta az említett Restát, aki cáfolta a híreket. A lap új cikkében már alaptalannak nevezte a pletykát, és kiemelte, Binotto volt az a személy, aki erősködött, hogy Restát bő egy év távollét után tavaly nyáron visszahívják az Alfa Romeótól (novemberben állt munkába), majd szintén ő nevezte ki az olaszt a karosszériarészleg élére.

A Ferrari helyzete kapcsán Resta a talpra álláson dolgozó csapat fejlesztési lehetőségeiről is beszélt. A koronavírus-járvány miatt az F1 a kényszerszünet idején korlátozásokat vezetett be a fejlesztés terén, és úgy alakította a szabályokat, hogy a jövő évi autók az ideiekre épüljenek. Ez megköti a Ferrari kezét. „Az aerodinamika terén szabadok vagyunk, de korlátozták a szélcsatornában és az aerodinamikai fejlesztésekkel tölthető idő mennyiségét. Emellett az autó alapját jelentő elemek fejlesztését is korlátozták, például a felfüggesztést, a fékeket, és mindent, a külső kialakítást leszámítva” – magyarázta, kiemelte, két fejlesztési zsetont lehet felhasználni az „alap” bizonyos pontjának vagy pontjainak az átalakítására.

Simone Resta (balra) (Fotó: XPB)



Hogy mely területeken vetik ezeket be, arról a csapatnak már határoznia kellett. „Erről a csapat dönt. Mi, közösen, ez a tervezők feladata. Én ezen dolgozom a kollégáimmal, és mi döntjük el, hogy hol nyúlunk bele a jelenlegi projektbe, hol fejlesztünk rajta.”

Resta azt is vázolta, mit alakítanak át a 2021-es autón. „Az autó hátulját fogjuk áttervezni. Ezt a területet alakítjuk át, mivel úgy véljük, ez nagyon ígéretes terület a fejlesztés szempontjából az autó teljesítményének javítására.”

Ez a munka valójában már jelenleg is zajlik. A Ferrari Szocsiban, majd a Nürburgringen is újításokat vetett be. Átalakították az autó első szárnyát, a hátsó szárny véglapjait, az oldaldobozok előtti légterelők kialakítását, valamint egy új padlólemezük is van már. Ezek mind a hátsó rész teljesítményének javítását célozzák és egy új diffúzor bevetését készítették elő.