×

Hülkenberg: A Red Bull-lal nem ment volna a villámbeugrás

Nem hiszi Nico Hülkenberg, hogy a Red Bull-lal hasonlóan sikeres lett volna a beugrása, mint a már ismert Racing Pointtal. A német újbóli váratlan visszatérésének körülményeiről is mesélt az Auto Motor und Sportnak.

Nico Hülkenberg (Fotó: Racing Point) Nico Hülkenberg (Fotó: Racing Point)
Nico Hülkenberg idén a Racing Point ügyeletes tűzoltója. Sőt, talán nem túlzás azt mondani, az F1-é. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Eifel Nagydíj után tudniillik elárulta, amikor versenyzőjük, Alexander Albon egyik koronavírus-tesztje nem hozott egyértelmű eredményt, nekik is a német jutott az eszükbe először mint potenciális beugró a Nürburgringen.

„Igen, ez stimmel” – erősítette meg az osztrák szavait Hülkenberg az Auto Motor und Sportnak adott interjúban. „A péntek reggelem eléggé hektikus volt. A vas egy rövid időre meleg volt, de aztán elég hamar ki is hűlt. Emiatt nem mondhatnám, hogy előre készenlétbe kerültem, hiszen arról akkor még fogalmam sem volt, hogy Lance Stroll rosszul van. Az teljesen váratlanul ért.”

Miközben Hülkenberg a Racing Pointnál úgy ugrott be és lett az utolsó helyről rajtolva 8. a vasárnapi versenyen, hogy első köreit a szombati időmérő edzésen teljesítette, elmondása szerint nagy szerencséje is volt, mivel más csapattal, ahol még nem volt beugró idén, aligha sikerülhetett volna neki ugyanez. „Az ilyesmi magától adódik. Olyat, mint ami a Nürburgringen történt, nem lehet tervezni. Mekkora az esélye annak, hogy egy csapatnak kétszer van szüksége rám? És hogy annak a csapatnak, amelynél már van egy kész ülésem, valamint ahol véletlenül a fizikoterapeutám dolgozik? Ha egy másik csapattal történt volna ez, akkor nem lett volna lehetőség ülést biztosítani számomra, és ülés nélkül versenyezni sem tudtam volna. Más csapatoknál idő kellett volna mindenhez. Annyira könnyen beugrani A-csapatból B- és C-csapathoz nem olyan egyszerű, nagyon megterhelő. És alkalmazkodni sem lett volna könnyű.”

Nico Hülkenberg belép a paddockba (Fotó: XPB)



A Red Bull-os lehetőség azért mégis megmozgatja a fantáziát, hiszen mégiscsak a mezőny második legjobb autójáról van szó. Elismerte, őt is érdekelte volna. „Dr. Markóért természetesen kivételt tettem volna. Régi kötődés miatt” – mondta a majdnem-lehetőség kapcsán Hülkenberg. „Ez elég szoros lett volna, mivel helyben kellett volna összebarkácsolni az ülésemet. Utólag visszagondolva viszont talán ment volna, mivel pénteken nem volt körözés. De ilyen rövid időn belül megvalósítani ezt, amit a Racing Pointnál, a Red Bullnál nem tudtuk volna.”

 

Először viccnek hitte Szafnauer megkeresését

Hülkenberg az interjú során a váratlan beugrásának részleteiről is beszélt. Elmondta, pénteken egy kölni kollégájánál volt, aki aznap este járt is a versenypályán. „Majdnem vele mentem, de végül mégsem. Így legalább friss voltam. Ott ültünk éppen egy kávé fölött, amikor csörgött a telefonom. Előtte kaptam egy üzenetet a Whatsappon Otmartól (Szafnauer csapatfőnök), aki tudni akarta, hol vagyok éppen és van-e nálam sisak. Nem értettem, mit ír, először csak viccnek hittem. Az nem lehet, hogy újra megtörténjen! Aztán mondta, hogy Lance nincs jól, és nagy valószínűséggel nem vezethet. Szóval rövidre zárva: jönnöm kellene. Délután eleve a Nürburgringre akartam menni más kötelezettség miatt – így kicsivel hamarabb és gyorsabban indultam…”

Köln-Nürburgring távot Hülkenberg hamar megtette, noha elmondása szerint nem volt olyan egyszerű az útja. „Nem hivatalosan rekordot mentem... Az idő? Fogalmam sincs. Végül is országúton kellett menni, ami már önmagában sem jó, ráadásul elég nagy volt a forgalom, és úgy nem sok mindent tudsz tenni.”

Hülkenbergnnek a tűzálló overallt a csapat biztosította, miután azt az ülésével együtt minden nagydíjra viszik magukkal, biztos, ami biztos. A sisakja viszont nem volt sem a csapatnál, sem nála, „Nem, az a helyszínen volt, a Schubertnél (a gyártó – a szerk.). A tavalyi Renault-sisakom volt az, látható volt a színéből. A rózsaszín sisakokat, amiket Silverstone-ban használtam, sajnos otthon tároltam. Nem számítottam rá, hogy ilyen gyorsan újra bevetésen leszek…”

Nico Hülkenberg (Fotó: Racing Point)

Nico Hülkenberg (Fotó: Racing Point)



Hülkenberg gyorsteszttel jutott be az F1-es paddockba, az eredménye 50 perc alatt megvolt, míg a normál koronavírus-teszt eredménye csak vasárnap reggelre lett meg. Elmondása szerint eleve arra készült, hogy utolsó lesz az időmérőn. „Minden más csoda lett volna” – állapította meg. Ugyanakkor hozzátette, ha öt perccel hosszabb a Q1, szerinte lett volna sansza továbbjutni.

A versenye rosszul indult: a bemelegítő körnek rossz motormódban vágott neki. „Átállítottam a próbarajt után, de sajnos hűtő üzemmódba. A csapat figyelmeztetett közvetlenül a rajt után, hogy rossz motormódban vagyok. A bemelegítő körön tilos volt szólniuk. Gyorsan korrigáltam, és nem vesztettem vele semmit.”

 

Nem mindenki tudná utánacsinálni

A német először az első kerékcseréje után, a 12. helyen állva érezte úgy, hogy lehet keresnivalója a pontszerzésért folyó csatában, mivel sokan korábban cseréltek kereket, míg ő jól gazdálkodott a gumikkal. A Silverstone óta jelentősen átalakult autóval eközben már a 15-20. kör környékén úgy érezte, hogy összebarátkoztak.

Bevallása szerint a mostani 8. helyét többre tartja, mint a második silverstone-i versenyen elért 7.-et. „Igen, mert ez most őrület volt, teljesen felkészülés nélkül ért.”

Ami az állandó beugró szerepét illeti, büszke arra, hogy elsőként keresik őt a bizonytalanná vált vagy bajban lévő csapatok. „Én ezt hízelgésnek tartom. Nem sok versenyző van, aki csak úgy be tud ugrani, és hozni tudja a teljesítményt úgy, hogy még pontot is szerez a csapatnak. Ennek azért értéke van” – vélekedett.