Musorujsag
Élő Eredmények

Ha nem javul a Ferrari-motor, partnerük elgondolkodhat a váltáson

Ha nem javul a Ferrari-motor, partnerük elgondolkodhat a váltáson

F1 Insider
Egyelőre türelmes a motorfronton nagyot visszaeső Ferrarival a Haas, ám amennyiben nem jön a 2021-re ígért nagy javulás, elgondolkodhat a váltáson.

Kis túlzással külön ligát képviselnek a Ferrari-motort használó csapatok idén. A Ferrari, az Alfa Romeo és a Haas képtelen fölvenni a versenyt a középmezőny legjobbjaival. Noha mindhárom gárda állítja, az idei autójával is problémái voltak/vannak, gyengélkedésük legfőbb okát az erőforrás jelenti. A Ferrari 2019-ben még az élen állt a motorteljesítmény terén, aztán jött az FIA vizsgálata és téli szigorítása: az üzemanyagátfolyás-mérővel való trükközésüket ellehetetlenítették, és a rendelkezésre álló időben már nem volt módjuk javítani, így komoly teljesítményt vesztettek.

Mivel a koronavírus-járvány miatt az F1 a hajtóegységek terén teljes fejlesztési tilalmat vezetett be 2020-ra, az újbóli javulásra legkorábban 2021-ben lehet esély Maranellóban. Kérdés, a történteknek milyen hatása lesz a partnerekkel való együttműködésre. Az Alfa Romeo Frédéric Vasseur szerint már közel áll ahhoz, hogy megújítsa együttműködését az olaszokkal, valamint a velük rokon Alfa Romeóval (névadó szponzor) is, a Haas esetében viszont megy a találgatás arról, hogy hosszabb távon talán elgondolkodnak a váltáson.

Günther Steiner, az amerikai csapat főnöke az F1 Insidernek elmondta, egyelőre él a türelem a Ferrarival szemben, ám ha 2021 is csalódást hoz, az elgondolkodtathatja őket. „A múlt év végén pontosítottak és tisztáztak pár dolgot, és ez vezetett oda, hogy a Ferrari lemaradt a motorteljesítmény terén. A Ferrarinak nem volt már ideje az új szabályokhoz igazítani a motorját – én ezt a magyarázatot kaptam tőlük. Még türelmesek vagyunk. Ha a motor jövőre sem lesz jobb, akkor viszont új magyarázatot kell adniuk” – fogalmazott az osztrák származású olasz.

Günther Steiner (Fotó: XPB)

A Ferrari már jó ideje dolgozik a 2021-es javításon, és Steiner szerint optimisták Maranellóban. „Keményen dolgoznak az új motorjukon, és azt mondják, hogy jövőre nagy előrelépést tesznek. Nem tudom, hogy mekkora lesz, vagy hogy a Mercedes-motor közelébe kerülhetnek-e, de jobbnak kell lennie.”

A baj a Haas számára akkor kezdődne, ha ez az ígéret nem teljesülne. A Renault a McLaren Mercedeshez szegődése után új partnercsapatot keres, és első számú jelöltjük a Haas lehet. „Szükség van tárgyalásra, főleg, ha a teljesítmény nem megfelelő. A Ferrari nélkül mi nem is lennénk a Forma–1-ben, emiatt most egy kis türelemre van szükségünk. De az biztos, hogy próbálunk nyomást gyakorolni rájuk, hogy fejlődjenek. Ahol most vagyunk, az nem a legszebb, és akkor még finoman fogalmaztam. De úgy vélem, a Ferrari vissza fog térni, ahová tartozik, csak egy kis türelem kell.”

„A Renault jövőre partnercsapat nélkül marad, mivel a McLaren a Mercedeshez megy. Ez azt jelenti, hogy a Renault biztosan készen állna arra, hogy motort adjon. De mi más elemeket is a Ferraritól veszünk, például a felfüggesztést és a váltót, és az egész cégünk úgy épül fel, hogy kész elemeket vásárolunk. Ilyen nagy változtatást véghez vinni szinte lehetetlenség, főleg mert 2022 amúgy is változásokat hoz. Ennek ellenére figyelünk, mert még egy olyan évet, mint a mostani, nem engedhetünk meg magunknak. De úgy vélem, a Ferrari meg tudja csinálni” – bizakodik Steiner.

A Portugál Nagydíj közvetítési időpontjai
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak