Musorujsag
Élő Eredmények

Lépéselőnybe kerülne a Ferrari: már 2022-re törésteszteltek

Lépéselőnybe kerülne a Ferrari: már 2022-re törésteszteltek

Motorsport
Még el sem lehetett kezdeni az érdemi munkát a 2022-es új F1-es autókon, a Ferrari máris teljesített egy töréstesztet vele. Az idén visszaeső vörösök komolyan gondolják a visszavágást.

Nem jött jókor a Ferrarinak a koronavírus-járvány miatti sok megszorítás. Az FIA éppen akkor állíttatta és/vagy lassította le a fejlesztéseket az autó és a motor terén, amikor nekik mindkét fronton problémáik adódtak. A legnagyobb érvágást a motorteljesítményük jelentős visszaesése jelentette a téli motorvizsgálat és az üzemanyagátfolyás-mérős szigorítások miatt, és ez az előzetes terveik teljes újragondolására, valamint alapos önvizsgálatra sarkallta Maranellót. Ennek jegyében 2020-at már korán föladták, 2021 kapcsán sincsenek vérmes reményeik, és már jelezték, a győztesek útjára legkorábban 2022-ben térhetnek csak vissza.

Miközben a fogadkozás eddig is jól ment a Scuderiának, most a háttérben tettek is igazolják a törekvéseiket. Technikai csapatukat az év közepén átszervezték, a munkát pedig az új céloknak megfelelően ütemezték át, és nagy hangsúlyt fektetnek már a 2022-es megújulásra. Amikor Mattia Binotto csapatfőnök erről beszélt, mercedeses kollégája, Toto Wolff még fejét vakarva jegyezte meg: a 2022-es jövő januárig el sem lehet kezdeni a munkát, így fogalma sincs, addig pontosan min is dolgozik a Ferrari.

Nos, az olasz Motorsport információi szerint igenis van min. A lap kiemelte, a Ferrari gyárában jelenleg három projekt fut egyszerre (bár ez vélhetően más csapatoknál így van). Próbálják megérteni és fejleszteni a 2020-as autót, amelyre az utóbbi versenyeken fölkerült pár újítás; fejlesztenek 2021-re, amikor is érkezik a mostaninál lényegesen erősebb, már az új szabályokhoz optimalizált motorjuk, valamint megújítják az autójuk hátsó részét; és már foglalkoznak a megújulást hozó 2022 teljesen új konstrukciójával is. Utóbbi téren a szabályzat ugyan valóban januártól engedélyezi csak a fejlesztői munkát, ám ez a tilalom csak az aerodinamikára vonatkozik, az új gép bizonyos részeivel már most is lehet foglalkozni.

Fotó: XPB

Az olasz lap úgy tudja, a Ferrari olyannyira igyekszik előnyre szert tenni a riválisokkal szemben, hogy már sikerrel teljesítette is a 2022-es gépe frontális töréstesztjét. Ez azt jelenti, hogy miközben az aerodinamikai munka még el sem kezdődött, az autójuk alapja (vagy legalábbis egy változata) már előrehaladott állapotban van.

A Motorsport úgy tudja, efféle töréstesztet eddig a vörösökön kívül csak a Renault teljesített már. A franciákról tudható, hogy nagyon korán, talán mindenkinél nagyobb intenzitással kezdtek el dolgozni a 2022-es projektjükön, hogy a szabályváltozásokat kihasználva előretörhessenek az élcsapatok közé. A jelek szerint most a jelenlegi és a következő idényét szinte előre föladó olaszok is hasonló taktikára váltottak.

Fontos kiemelni, a most töréstesztet teljesítő váz még egyáltalán nem biztos, hogy valaha is fog versenyezni a két csapatnál, ez csupán azt jelzi, hogy nagyon is aktívan dolgoznak rajta. A Ferrarinál e 2022-es munkát a Schumacher-korszak sikeres főtervezője, Rory Byrne is segíti.

A Portugál Nagydíj közvetítési időpontjai
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak