Musorujsag
Élő Eredmények

Meglepetések a versenyzőpiacon egy milliárdos és a Ferrari miatt?

Meglepetések a versenyzőpiacon egy milliárdos és a Ferrari miatt?

Autosport, Racefans, Motorsport, La Gazzetta dello Sport
Egyre több forrás véli úgy, hogy tartogat még váratlan fordulatokat a 2021-es versenyzőpiac. Egy újabb milliárdoscsemete érkezését már szinte biztosra veszik, miközben több jó név is ülés nélkül maradhat.

Hiába maradt kevés szabad hely a 2021-es Forma–1-es rajtrácson, nagyon úgy fest, hogy az általában októberre már lecsengőben lévő átigazolási piac csak most kaphat új lendületet. Az események két szálon futhatnak, van egy Red Bull-vonal és egy Ferrari-vonal – utóbbi részben a vörösök versenyzőakadémiáját, részben a partnercsapatait takarja.

 

Mit lép a Red Bull?

Ami az előbbit illeti, viszonylag egyszerű a helyzet. A Red Bull hivatalosan egyelőre csak egy új versenyzőt keres, Danyiil Kvjat helyére a japán F2-es versenyző, Cunoda Juki pályázik az Alpha Taurinál. A szituáció azonban ennél bonyolultabb. Helmut Marko egyértelművé tette, amennyiben Alexander Albon nem felel meg az elvárásaiknak, és nem fejlődik megfelelő ütemben, el fognak gondolkodni a leváltásán. A Red Bullnál ezzel megnyílna egy lehetőség, amit a programjukon kívüli versenyzők, Nico Hülkenberg vagy Sergio Pérez használhatna ki. Mindketten tényleges esélyesek a tanácsadó szerint, de sorsuk csakis Albonon múlik.

B-csapatuknál ez esetben Kvjat helyére Albon is pályázhatna Cunoda riválisaként. Pierre Gasly helyzete ezzel szemben biztosnak tűnik – legalábbis a teljesítménye alapján. Csakhogy az utóbbi hetekben felröppentek olyan hírek, hogy a franciára a monzai győzelme és az országban kiváltott hatása láttán szemet vetett a Renault is. A gyári csapat állítólag a Daniel Ricciardo mellett érvényesülni nem tudó Esteban Ocon helyére ültetné a másik gallt. Ezt motiválhatná az is, hogy Oconnak 2021 végéig szól a szerződése, ami után a Mercedes elméletileg visszahívhatná őt.

Az Autosport szerint még ha igaz is a Renault érdeklődése, egy ilyen helycserére nagyobb esély inkább 2022-ben nyílhat. A Red Bull mindenesetre korábban már bizonyította Carlos Sainz esetében: bármennyire is jó teljesítményt nyújt egy versenyzője, van az a helyzet, amikor szabad utat ad neki a távozásra.

Cunoda Juki (Fotó: XPB)

 

Mazepin és a Haas mindent összekuszál…

Miközben a Red Bull helyzete még viszonylag egyszerűnek nevezhető, a másik „cselekményszál” már annál bonyolultabbnak hat. Ez egy újabb milliárdoscsemetének köszönhető, Nyikita Mazepinnek. Az orosz Forma–2-es versenyző debütálását apja, az olajiparban érdekelt Dmitrij Mazepin teszi igencsak valószínűvé. Az olasz Motorsport úgy tudja, Mazepin 2021-ben szinte már biztosan a Haasnál fog kikötni.

Ők a versenyzőpiac más aktív résztvevőitől, így például a Haas ülésére eddig szintén pályázó Sergio Pérez köreiből is úgy hallották, Mazepin helye már biztosított az amerikai csapatnál, csupán arra várnak, hogy az F2-es bajnokság jelenlegi 6. helyezettje megkapja az F1-es szuperlicencet az FIA-tól. A lap szerint ehhez talán nem is szükséges megvárni a sorozat december eleji szezonzáróját, mivel az FIA nemrég a koroanvírus-járványra hivatkozva engedményeket tett a szuperlicenc terén.

A Haas számára jövedelmező megállapodással a csapatnál egy ülés maradna szabadon. Romain Grosjean és Kevin Magnussen távozása már biztosnak vehető, sőt, az is egyre valószínűbbnek tűnik, hogy nem Sergio Pérez lesz Mazepin csapattársa. Amennyiben a Haas és a Ferrari megújítja együttműködését, a vörösök vélhetően ugyanúgy rendelkezhetnek majd a csapat egyik ülése fölött, ahogyan jelenleg az Alfa Romeónál is. Ez alapján úgy fest, a további döntéseket a Scuderia fogja meghozni, és egyre több forrás véli úgy, hogy a korábban az Alfával hírbe hozott Mick Schumacher végül a Haasnál fog bemutatkozni jövőre, miközben előbbi csapatnál az utóbbi időben javuló formát mutató másik saját nevelésnek, Antonio Giovinazzinak is van esélye a maradásra. Kimi Räikkönen hosszabbítása eközben szinte garantált.

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

 

Pérez a Williamsnél?

Ha a Haas és az Alfa Romeo ülései elkelnek, a legnagyobb vesztes a Sebastian Vettel által munkanélkülivé tett Sergio Pérez, valamint az F1-es visszatérésre pályázó Nico Hülkenberg lehet. Utóbbinak ez esetben a Red Bull jelentheti az egyetlen reális opciót, előbbi viszont a pletykák szerint még hasznot húzhat az erős mexikói támogatóiból, és ugyanazt teheti a Williams egyik versenyzőjével, amit vele tett Vettel: érvényes szerződése ellenére kitúrhatja őt a csapatból. Hogy Nicholas Latifinek vagy George Russellnek mutatna-e ajtót a Williams új tulajdonosa Pérezért és a szponzorpénzekért, az egyelőre nem egyértelmű, ám többen a brit elküldésére tippelnek, ami nagy meglepetés lenne.

A Williams nem kívánta kommentálni a versenyzőikkel kapcsolatos találgatásokat, ám egyes források szerint a gárdát pár hete felvásárló Dorilton Capital már eltökélte, a minél nagyobb ütemű fejlődés érdekében rövid távon inkább választ két fizetős versenyzőt, mivel pillanatnyilag nem a versenyzők, hanem az autó teljesítménye határozza meg az eredményeiket, és az pénzkérdés.

Russell ebben az esetben valószínűleg oconi pályára állna, vagyis kihagyná a 2021-es szezont, majd a Mercedes eldönthetné, hogy beülteti-e nagy reménységét a gyári autójába, vélhetően Lewis Hamilton mellé, Valtteri Bottas helyére.

Ki mondta, hogy a 2021-es versenyzőpiac már lefutott a szezonrajtot megelőző váratlan  bejelentési hullámmal…?

A Portugál Nagydíj közvetítési időpontjai
Borítókép: A drivers group photograph. 19.02.2020. Formula One Testing, Day One, Barcelona, Spain. Wednesday. - www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Bearne / XPB Images

További tartalmak