×

A Red Bull ultimátuma és a nagy hátránya sem aggasztja Albont

Hiába adott két versenyt a Red Bull Alexander Albonnak arra, hogy összeszedje magát, a brit-thai versenyző ismét fél másodperccel elmaradt Max Verstappentől. A különbség és a főnöki ultimátum sem aggasztja.

Alexander Albon (Fotó: MTI/EPA) Alexander Albon (Fotó: MTI/EPA)
Az elmúlt két hétben Helmut Marko növelte a nyomást nyilatkozataival Alexander Albonon, a portugáliai hétvégén pedig Christian Horner is rátett egy lapáttal. A Red Bull csapatfőnöke pénteken azt nyilatkozta, versenyzőjüknek a mostani és a jövő heti imolai nagydíjhétvégén kell meggyőznie őket, hogy érdemes szerződést hosszabbítani vele, amennyiben ezt nem teszi meg, úgy a márka programján kívüli jelöltet szerződtetnek a helyére.

Albon mindezek után a portimaói időmérőn a szokásos eredményt hozta: bő fél másodperccel elmaradt Max Verstappentől, és csak a 6. rajtkockát szerezte meg, maga elé "engedve" Charles Leclerc-t és Sergio Pérezt is.

A nagy különbség nem túl kecsegtető egy olyan időszakban, amikor a főnökei e különbség csökkentését várják tőle, ám Albon nem tulajdonított neki nagy jelentőséget. „Sok versenyzőnek és csapatnak volt nehézsége a széllel és hasonlókkal. Többeknél is elég nagyok a különbségek” – utalt arra, hogy többek között a Ferrarinál, a Racing Pointnál is hasonlóan nagy differencia volt a csapattársak között. „Igen, nehéz volt. A közepes gumin mentünk, ami egész jó volt, aztán a lágyra váltottunk a végén. Eléggé kompromisszumos menet volt. A holnapi versenyt ugyanúgy fogom kezelni, mint az összes többit. Nincs rajtam extra nyomás.”

Alexander Albon (Fotó: XPB)



Albon úgy érezte, megzavarta őt, hogy a Q3-nak előbb a közepes gumin vágott neki, aztán a hajrában nem tartott ki mellette. „A pálya eléggé olajos, mivel nemrég aszfaltozták újra. Valamiért a lágy gumit képtelenség bekapcsolni. Van, hogy összejön, de legtöbbször csak csúszkálsz rajta. A közepes gumi sokkal kiegyensúlyozottabb és jobban vezethető rajta az autó. Annál mehetsz két-három kört is, és nem romlik a teljesítménye. A lágy teljesen rossz. Ezért is próbáltuk ki a Q3-ban a közepest. De a végén visszaváltottunk a lágyra, és bár nem volt olyan rossz, de nehéz volt követni, mi történik. A szél is erősödött.”

Ami a helyzetét illeti, Albon igyekszik nem stresszelni. „Tudom, hogy el kell végezni a feladatot. Ebben a sportban nincs titok. A teljesítmény az első, ez nyilvánvaló, de nincsenek statisztikailag meghatározott célok és hasonlók. Ez csak a fejlődésről, a Maxra való felzárkózásról szól. Nagyon könnyen belátható ez, de ilyen szempontból nem kaptam instrukciókat.”

„Úgy érzem, az időmérőim javultak. Természetesen van még különbség közöttünk Maxszal, de összességében úgy érzem, hogy kezdenek összeállni a dolgok, és most már csak tiszta hétvégékre lenne szükségem. Ez fontos.”

Max Verstappen és Alexander Albon (Fotó: Red Bull)

Max Verstappen és Alexander Albon (Fotó: Red Bull)



Hornerék elvárásaival nyilvánvalóan tisztában van. Az viszont nem foglalkoztatja, hogy mennyit találgatnak a személyéről. „Az igazat megvallva nem foglalkozom azzal, miket mond a média. Én a csapattal való kapcsolatommal törődöm, a köridővel. Semmit sem változtat a köridőmön, ha a telefonomat nézegetem. Szóval azokra a dolgokra összpontosítok, amik számítanak” – mondta.

Horner szerint csakis rajta áll, hogy megtartja-e a helyét a csapatnál. „Ezt az ülést csak Alex veszítheti el” – fogalmazott a Sky Sportsnak adott interjúban. „Mindenki azt akarja, hogy sikeres legyen. De a Maxszal szembeni különbséget látva arra van szükségünk, hogy támogatást biztosítson. Szükségünk van egy további fegyverre a bajnoki küzdelemben. Ezért akarjuk annyira, hogy mindkét autónk az élen legyen. Két-három héten belül döntést kell hoznunk a jövő évi felállásunkról. Abban bízunk és azt szeretnénk, hogy Alex nyakoncsípje ezt a lehetőséget, és bizonyítsa, hogy az ülés neki jár.”