Noha a szabadedzéseken még Valtteri Bottas diktálta a tempót, a rajtelsőséget Lewis Hamilton szerezte meg Portugáliában, miután az időmérő utolsó pillanatában megfutotta az addigi leggyorsabb kört! A Mercedes kettősét ezúttal is Max Verstappen követte, aki ismét lőtávolba tudott kerülni a csillagosokhoz.
Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
Ha csak az időeredményeket nézzük, Bottas várta a legkedvezőbb pozícióból az időmérő kezdetét, hiszen az első, a második és a harmadik szabadedzésen is ő futotta meg a leggyorsabb kört, igaz, szombat délelőtt már Hamilton és Verstappen is közel került hozzá, sőt a meglepetésember, Pierre Gasly is három tizeden belül volt!
Ilyen felvezetést követően az időmérőt - aminek kezdete 30 percet csúszott az utolsó edzésen fellazuló csatornafedél rögzítése miatt - Hamilton kezdte legjobban: ő futotta meg a leggyorsabb kört a Q1-ben, Verstappen pedig ismét szétválasztotta a két Mercedest (az első hármas között ismét szoros volt az állás, hiszen csak 113 ezred választotta el őket).
A legnagyobb figyelem azonban ekkor még nem az első hármasra, hanem a kiesésért küzdőkre esett, közülük pedig újra George Russell tudott villanni, a fiatal brit ugyanis beverekedte magát a Q2-be! Csapattársa mellett tehát a két Alfa Romeót és a Haast is legyőzte – végül ők öten voltak a kiesők az első időmérős szakaszban.

George Rusell (Fotó: XPB)
Noha a Q2-ből már nem jutott tovább, Russell ott is villantott egyet, megelőzte ugyanis Sebastian Vettelt, aki csak a 15. rajthelyet tudta megszerezni. A német az utolsó körökben nem tudta munkára bírni abroncsát, első idejét pedig a közepeseken érte el – ezt múlta fölül minden ellenfél a Q2-ben.
Hasonló taktikán volt a csapattárs, Charles Leclerc is, aki viszont be tudta verekedni magát a legjobb 10 közé, holnap tehát a közepesen startolhat majd, míg közvetlen ellenfelei a lággyal – ez a monacói esetében taktikai szempontból mindenképp megfűszerezi majd a viadalt.
Vettel és Russell mellett Esteban Ocon, Lance Stroll és Danyiil Kvjat esett még ki a középső szakaszban, melynek utolsó perceiben egyébként alaposan lassult a pálya – erre szinte minden résztvevő panaszkodott – és nehéz volt működésre bírni a gumikat. Talán ennek volt köszönhető az is, hogy a Mercedes előnye szépen megnőtt Verstappennel szemben. A holland itt már öt tizedmásodpercet kapott a legjobb kört futó Bottastól.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)
Továbbjutott viszont Daniel Ricciardo, annak ellenére, hogy a Q2 végén kicsúszott. Renault-ja háttat ütközött a gumifalnak, és bár nem volt nagy sebességű a becsapódás, a hátsó vezetőszárny megsérült, és az ausztrál – noha bejutott – ott lehetett volna a Q1-ben, végül mért kört sem futhatott.
Rajta kívül mindenki ott volt a pályán, az első hármas pedig – ahogyan azt várni lehetett – izgalmas csatát vívott a rajtelsőségért, melynek sorsáról végül egy taktikai fogás döntött! Hamilton futotta meg ugyanis a leggyorsabb kört, ráadásul az időmérő legvégén, miután két körig melegítette az abroncsokat, ellenben Bottasszal, aki a „klasszikus” egy melegítőkörös megoldást választotta.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
A különbség végül így sem volt jelentős a két pilóta között; Hamilton mindössze egy tizeddel volt gyorsabb.
Noha legyőzni nem tudta a Mercedeseket, Verstappen ezúttal is lőtávolban maradt, miközben Leclerc is odatette magát az utolsó szakaszban. Mindkét fiatal négy tizeden belül volt Hamilton idejéhez képest. Leclerc ráadásul alternatív taktikával indulhat majd harcba a holnapi futamon, ami előtt Verstappen is bizakodhat, tempója ugyanis nem marad el sokkal a Mercedesétől, vasárnaponként pedig általában csökken a különbség a két csapat között.
A középmezőny küzdelmét végül a szabadedzéseken „meghúzódó” Sergio Pérez nyerte, de jó helyzetben van a McLaren is, hiszen mindkét versenyzője az első tízből, vagyis a pontzónán belülről vághat neki a futamnak.
A verseny holnap 14:10-kor startol, az M4 Sport felvezető műsora pedig 13:30-kor indul majd!
Az időmérő végeredménye: | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16,828 | 1:16,824 | 1:16,652 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16,945 | 1:16,466 | 1:16,754 |
3. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:16,879 | 1:17,038 | 1:16,904 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,421 | 1:17,367 | 1:17,090 |
5. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:17,370 | 1:17,129 | 1:17,223 |
6. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:17,435 | 1:17,411 | 1:17,437 |
7. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:17,627 | 1:17,183 | 1:17,520 |
8. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:17,547 | 1:17,321 | 1:17,525 |
9. | Pierre Gasly | Alpha Tauri-Honda | 1:17,209 | 1:17,367 | 1:17,803 |
10. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17,621 | 1:17,481 | idő nélkül |
11. | Esteban Ocon | Renault | 1:17,775 | 1:17,614 | |
12. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:17,667 | 1:17,626 | |
13. | Danyiil Kvjat | Alpha Tauri-Honda | 1:17,841 | 1:17,728 | |
14. | George Russell | Williams-Mercedes | 1:17,931 | 1:17,788 | |
15. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:17,446 | 1:17,919 | |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18,201 | | |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18,323 | | |
18. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:18,364 | | |
19. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:18,508 | | |
20. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:18,777 | | |