Musorujsag
Élő Eredmények

A jövő év szempontjából jó hír „2020 eddigi legjobb Ferrarija”

A jövő év szempontjából jó hír „2020 eddigi legjobb Ferrarija”

F1, Motorsport Week, Motorsport
Az idei szezon eddigi legerősebb Ferrariját láthattuk Portugáliában Charles Leclerc szerint. 2021-re készülve kezd éledezni a gödörbe került csapat, vagy csak a pályán múlt?

A Nürburgringen és Portimaóban két egymást követő alkalommal szerezte meg Charles Leclerc a 4. rajtkockát, a mostani portugáliai versenyen ráadásul meg is tudta tartani ezt a pozícióját, szemben az Eifel Nagydíjjal. A Ferrari ezúttal nem küszködött a gumikezelési problémákkal, amik legutóbb hátráltatták, sőt, Leclerc kimondottan jól bánt az abroncsokkal, és gumitaktikájának (a közepesen rajtolt) köszönhette sikerét.Mindez azt sugallja, hogy az új fejlesztési csomagját Portugáliában az új diffúzorával teljessé tevő vörösök annak ellenére javultak, hogy folyamatosan hangoztatják, az új csomag nem jelent igazán nagy előrelépést.

„Ez az eddigi legjobb Ferrari 2020-ban” – jelentette ki Leclerc. „Már a Nürburgringen is a negyedik helyről rajtolhattam, de a versenyen visszaestünk, és nem volt benne több a hetedik helynél. Itt újra a negyedik pozícióból rajtoltam, de ezúttal meg is tudtam tartani.”

„A rajtnál nagyon türelmes voltam, óvatos, nem akartam semmi őrültséget megkockáztatni. Talán egy kicsit még túlságosan is óvatos voltam. Egy ponton még a dobogóra is gondoltam. De a negyedik helynél nem volt több a napban, Maxot nem érhettem volna utol. Pozitív verseny volt ez, végre tudtam bízni az autóban, nem úgy, mint a Nürburgringen. Az eredmény azt mutatja, hogy jó irányba tartunk. Ennek így kell folytatódnia.”

Formajavulásukat Mattia Binotto csapatfőnök is örömmel fogadta. Ennek kapcsán megjegyezte: „Még Sebastian is képes volt pár pozíciót javítani és megfelelő tempót diktálni, amikor szabad volt előtte az út, noha hátrébbról indult” – mondta a 10. helyen célba érkező Sebastian Vettelről. Nos, ha még ő is képes ilyesmire vele, a Ferrari valóban javulhatott…

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Minden azért még távolról sem kerek Maranellóban. Leclerc úgy véli, a jó eredményük nem annyira a fejlesztéseiknek, inkább a pálya karakterének köszönhető. A Ferrarinak idén a nagy leszorítóerőt igénylő, a motorerőt kevésbé előtérbe helyező pályákon ment jobban. „A legutóbbi pályák kedveztek nekünk. A fejlesztések csak kis előrelépést hoztak, de a jó irányba vittek minket.”

Mattia Binotto csapatfőnök egyetértett. „Nem hinném, hogy Mugellóhoz képest tűz és víz lenne a különbség. Az autónk egy kicsit fejlődött, de nem változott meg teljesen a kép. Amikor ennyire szoros a csata a középmezőnyben, pár tized sokat segíthet a jobb helyezés elérésében. Mugellóban a versenytempónk nagyon gyenge volt az időmérőshöz viszonyítva. Itt jobb volt a versenytempónk, de több oka is van ennek, nem csak a fejlesztések. A következő versenyeken ki fog derülni, hogy képesek leszünk-e hasonló teljesítményre, vagy az egész csak Portimaóval volt összefüggésben” – vélekedett.

Hangsúlyozta, fejlesztéseiknek elsősorban a 2021-es előkészületek és a talpra állásuk hosszabb folyamata szempontjából van jelentőségük. „Fontos volt ez a nap. Változtattunk pár dolgon a fejlesztés terén, már a következő szezonra való tekintettel. Válaszokat kerestünk, és meg is kaptuk őket. Az irány jó, és megyünk tovább a következő évig.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak