×

Nagy baki a Red Bullnál: Verstappen felemás szárnnyal versenyzett

„Félrebillent” autóval volt kénytelen teljesíteni a Török Nagydíjat Max Verstappen. Egy holland lapnak a Red Bull futam előtti baklövéséről mesélt.

Verstappen pörgése, 18. kör Max Verstappen hibája Sergio Pérez mögött (Fotó: Formula1/Twitter)
Hiába az esős körülmények, az ilyen helyzetben már nem egyszer brillírozó Max Verstappen ezúttal nem tudott élni a lehetőséggel. Szombaton még nagyon ment neki a vízen – annak ellenére, hogy a pole-t elbukta a köztes gumikra váltva –, ezért amikor a vasárnapi futam előtt ismét esni kezdett, benne volt a levegőben, hogy akár egy 2016-os interlagosira emlékeztető délutánt produkáljon. A versenye aztán teljesen másképp alakult.

A pocsék rajtja után még szépen kapaszkodott, ám Sergio Pérez utolérésekor jött a többszöri megforgása, és onnantól már esélye sem volt beleszólni a dobogós helyekért vívott harcba. A tempója ezt követően hullámzó volt, de annyira sosem jó, hogy jöhessen a nagy visszakapaszkodás, így Verstappen végül csak a hatodik helyen ért célba, és a futam után kijelentette, a legjobb, ha mihamarabb elfelejti ezt a versenyt.

A De Telegraaf című holland lapnak nyilatkozva a versenyző utólag fedte föl, a nehéz körülmények mellé a Red Bull is gondoskodott egy nehezítő körülményről vasárnap. A futamot megelőzően sikerült felemásan beállítani az első szárnyát, félrebillentve ezzel az autója aerodinamikáját. „Tulajdonképpen minden rosszul sült el. Kiderült, hogy az első szárnyam beállítását teljesen elszúrtuk. Az egyik oldalon hét fokkal kisebb volt a dőlésszöge, mint kellett volna Ez egészen soknak számít. Általában csak egy-egy fokkal állítasz rajta, de a hét fok az elég sok. De mit tehetsz versenyzőként? Szinte semmi sem működött ennek köszönhetően” – állapította meg.

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Verstappen a Pérez elleni, balul elsült támadásáról is beszélt, és elárulta, amikor a Racing Point mögé ért, nem próbálta siettetni a helycserét. Úgy véli, akkor, de a későbbi hibáiban is szerepet játszott a téves szárnybeállítás.

„Még csak nem is akartam ott előzni. Nem voltam türelmetlen, semmi ilyesmi. Nem tehettem semmit annál a résznél. Egyszerűen csak szerettem volna tapadni rá, de hirtelen teljesen alulkormányzottá vált az autóm, ezért letértem a pályáról. Azzal nagyjából vége is volt. A verseny későbbi részében egy vonat mögé szorultam. Az aszfalt állapota is nevetséges volt, és itt volt ez a szárnybeállítás – versenyzőként ilyenkor nem sokat tudsz tenni” – magyarázkodott a bajnoki harmadik helyezett.