A csapatok először a Portugál Nagydíjon próbálhatták ki a 2021-es abroncsokat, a második szabadedzés első 30 percében. Ekkor még „vakon” gyakoroltak a keverékekkel, a cél ugyanis az volt, hogy adatokat gyűjtsenek a gumiszállítónak. A Pirelli ezek alapján döntött arról, mely abroncsokat akarja bevetni 2021-ben.
Most a kiválasztott keverékeket (a hármast és a négyest az abroncsokat keménységük szerint osztályozó ötös skáláról) a soron következő Bahreini Nagydíjon és az évad utolsó versenyén, a december közepén rendezendő Abu Dhabi Nagydíjon vihetik pályára a csapatok.
Bahreinben a csapatok két szettet kapnak a hármas keverékből: ezek közül az egyiket az első, a másikat a második edzésen tehetik fel autóikra. Abu Dhabiban aztán csak egyetlen szettet kapnak majd a négyes, tehát a második leglágyabb keverékből, amit mindenkinek a második szabadedzésen kell majd pályára vinnie.
A gumigyártó sportigazgatója, Mario Isola a 2021-es keverékekkel kapcsolatban elmondta, a fejlesztés során a tartósság növelésére összpontosítottak, hogy a gumik jobban viseljék majd az idei évben látott tempónövekedésből származó terhelést.
Ami a portugáliai tesztet illeti, Isola elárulta, a csapatoktól érkező kezdeti visszajelzések pozitívak voltak a gumikkal kapcsolatban. „Ezeket az abroncsokat nem a teljesítménynövelés miatt terveztük, nem ez volt velük a cél, hanem a tartósság javítása. Amikor Portugáliában tesztelték a prototípusokat, a visszajelzések meglehetősen pozitívak voltak, vagy legalábbis összhangban voltak a jelenlegi elvárásainkkal” – fogalmazott az olasz.