×

Räikkönen továbbra sincs kibékülve az FIA törökországi lépésével

A mezőny legrutinosabb versenyzője, Kimi Räikkönen továbbra sincs megelégedve azzal, hogy az FIA elindította az időmérő második szakaszát a Török Nagydíjon, noha a pályán még Nicholas Latifi autójának mentése zajlott.

Motor Racing - Formula One World Championship - Emilia Romagna Grand Prix - Preparation Day - Imola, Italy Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)
A törökországi időmérő első szakaszát hosszabb időre félbe kellett szakítani a heves esőzés miatt, és bár a helyzet eleget javult a folytatáshoz, és a körülmények fokozatosan jobbak lettek, a Q2 elején is nagyon csúszós volt még a pálya. Bári könnyen elveszíthette tehát uralmát versenygépe fölött. Nem meglepő tehát, hogy nagyobb felzúdulást váltott ki, hogy az edzésszakasz elindult.

A pályán ugyanis még zajlott – az első etap végén hibázó – Latifi kicsúszott Williamsének mentése, a daru még a kavicságyban volt, amikor zöldre váltott a boxutca lámpája, és a megfeneklett autót sem helyezték még biztonságos helyre.

Noha az FIA versenyigazgatója, Michael Masi már igyekezett tisztázni a helyzetet, és rámutatott, a mentés miatt meghosszabbították a sárga zászlós zónát, a mezőny legrutinosabb versenyzője, Kimi Räikkönen továbbra sincs megelégedve a helyzet kezelésével. Szerinte egyértelmű, hogy a mezőny eljuthatott volna a helyszínre, még mielőtt a daru elhagyja a kavicságyat…

Rámutatott, az F1-es autók sebessége miatt egészen egyszerűen nem volt elégséges a sárga zászlós zóna meghosszabbítása. „Nyilvánvaló, hogy ott voltak a sárga zászlók, amikor átmentünk a nyolcas kanyaron, vagy bármi is volt az, azt várták tőle, hogy lassuljunk. De ilyen körülmények között, különösen azt látva, mennyire csúszós volt a pálya, még az sem számít, mennyire gyorsan megyünk, bármikor elveszíthetjük az autót. Ez messze volt az ideálistól” – mondta.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)



„Szerintem jobb lett volna megvárni, hogy eltávolítsák az autót, és megtisztítsák a kavicságyat, mert mint mondtam, lassan haladtunk, de akkor is lehet, hogy 120-szal mégy, vagy valami hasonló tempóval, és amikor ilyen körülmények között elveszíted az autót, semmi ráhatásod nincs arra, hol fogsz megállni” – mutatott rá.

A 2007-es bajnok szerint egyértelmű, hogy a versenyirányításnak meg kellett volna várnia a startjelzéssel azt, hogy a daru biztonságos távolsága kerüljön az autóktól. „Csak a bemelegítő köröket érintette, várhattunk volna még három percet, és akkor semmit sem kockáztatunk. Persze tudom, hogy ez nem a mi döntésünkön múlik. Mi megyünk, amint a pálya szabaddá válik, és próbáljuk a legjobbat kihozni a helyzetből” – zárta gondolatát.

A versenyzők érdekvédelmi szervezetét vezető Romain Grosjean az eset kapcsán jelezte, a mezőny biztosítani akarja, hogy ilyesmi a folytatásban egyszer se ismétlődjön meg. „Volt némi utóélete ennek az egésznek, és a versenyzői tájékoztatón beszélni fogunk róla. Azt hiszem, ebben minden versenyző egyetért. Csak arra akarunk figyelmeztetni, hogy ez ne ismétlődjön meg újra” – nyilatkozta a francia.

Romain Grosjean (Fotó: XPB)