Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton és Vettel is kíméletlenül leszólta a Pirelli új gumiját

Hamilton és Vettel is kíméletlenül leszólta a Pirelli új gumiját

F1
Nem nyűgözte le a versenyzőket a Pirelli jövő évre szánt gumija a bahreini első próbán. Lewis Hamilton óvatossága ellenére sem bánt finoman a gyártóval, Sebastian Vettel meg udvariaskodni sem próbált…

Kicsit rendhagyóan alakult a Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapjának programja, mivel a csapatoknak a szokásos munka mellett ezúttal a következő évre is dolgozniuk kellett. A Pirelli ezen a hétvégén két extra szett 3-as gumikeveréket biztosított minden versenyző számára, az FIA pedig előírta a mezőnynek, hogy mindkét szettel legalább 6 kört kell teljesíteniük az első szabadedzésen, és az egyiket további 6 körig még az esti második tréningen is használniuk kell.

Miközben Portugáliában még csak ezen verzió különböző fajtáival teszteltek, a mostani volt az első alkalom, hogy az olasz gyártó által véglegesített verziót egyszerre használhatta mindenki. Az új abroncs annyiban tér el az ideitől, hogy a Pirelli változtatott a szerkezetén és a felhasznált anyagokon, az első kerekeknek pedig a profilját is módosította kicsit. A cél, hogy kiállják a 2021-es autók terhelését, valamint hogy csökkenteni lehessen a gumik előírt nyomásértékét, és közvetve a túlmelegedési problémákat.

Több versenyző már Portugáliában sem volt valami lelkes az új gumiktól, ám akkor még lehetett azt mondani, hogy azok nem a végleges verziók voltak. Ezek viszont már azok, és ezt nem érzik valami jó hírnek… „Hogy őszinte legyek, eléggé kaotikus volt az egész a tapadás és az autó egyensúlya szempontjából is” – mondta Max Verstappen.  „Meglátjuk. Fogunk beszélni erről a Pirellivel.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Csapattársa, Alexander Albon sem sok jót tudott mondani. „Nem voltam elégedett. Nem igazán tapadnak, egy másodperccel lassabbak az ideinél, ami nem fest jól. Meglátjuk, hogy lesz ez velük jövőre.”

Lando Norris hasonló tapasztalatokról számolt be. „Én nehezebben éreztem rajta a vezetést. Nem volt nagy különbség, nincs szó arról, hogy teljesen más gumi lenne. Hasonló, viszont nehezebbnek éreztem.”

A legrészletesebb és legkritikusabb véleményt Lewis Hamilton fogalmazta meg, aki már a csütörtöki sajtótájékoztatón megjegyezte, előre fél az új gumik tesztelésétől. Akkor még remélte, hogy nem lesz igaza a sejtésével, de pénteken kiderült, hogy nem tévedett. Már a kérdésre adott első reakciója is sokat elárult. „Istenem!” – sóhajtott és fújtatott, majd kínjában nevetve hozzátette: „Mindent elkövetek, hogy ne mondjak semmit…”

Noha a Pirellit nem illik kritizálni, Hamilton végül mégis megtette, és bármennyire is próbálta visszafogni magát, elég kíméletlen bírálat kerekedett belőle. „Csak azt akarom mondani, hogy minden évben hétvégéről hétvégére itt van egy csapat a Pirellitől, akiket nagyon tisztelek. Idejönnek, előkészítik a guminkat, idehozzák őket, biztonságban tartanak bennünket, és elképesztő munkát végeznek.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

„Sajnos már két éve ugyanaz a gumink. 2019 végén hoztak egy új gumit, ami megszokott tőlük, és az egy kicsivel rosszabb volt. Akkor azt mondták: rendben, akkor megtartjuk azt a gumit, amit tavaly használtunk. Szóval most már két évük volt jobb gumit fejleszteni, és most eljutottunk egy olyan gumihoz, ami három kilogrammal nehezebb, és úgy egy másodperccel lassabb körönként. Tudom, a szurkolók szempontjából ez nem jelent különbséget, de a versenyzők szempontjából… Mi sok márkával és partnerrel dolgozunk együtt, akik mind a technológia csúcsán vannak, és folyamatosan fejlődnek, emelkednek. És ha most visszamegyünk két évet a fejlesztésben… nem tudom, hogy mi történik.”

„Nem volt jó élmény odakint, és ez aggasztó. Én inkább maradnék a mostani gumiknál, ha csak ennyit tudnak felmutatni, és ez a legjobb, amit csinálni tudnak. Nyilvánvalóan ez az. Jobb lenne egyszerűen maradni ezeknél a gumiknál” – fejtette ki őszinte véleményét.

Hamilton emellett megjegyezte, az aktuális abroncsok sem a legjobbak, Bahreinben például ismét rendkívül lassú felvezető körökre kényszerítik őket, mivel nagyon hamar túlmelegszenek a gyorskörökön. Mások is erről számoltak be, Alexander Albon megállapította, egynél több jó kör nemigen volt ezekben a papucsokban pénteken.

Daniel Ricciardo Norrishoz hasonlóan nem érzett drámai különbséget, de a többiek által említett gyenge pontokra ő is rámutatott a 2021-es gumiknál. „Egy kicsit lassabbak voltak. Nem igazán értem, hogy mit is akarunk tőlük. Gyanítom, hogy biztonságosabbá akarják tenni őket azok után, ami Silverstone-ban történt. Az első gumit gyengébbnek éreztem egy kicsit, nem tapadt annyira.”

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Hamiltonhoz hasonlóan Sebastian Vettel sem fogta vissza magát a kritikával. „Nem hoztak előrelépést. Épp ellenkezőleg! Talán megért egy próbát, de remélem, hogy nem látjuk többé ezeket a gumikat! Elég sokkal rosszabbak, mint a most használtak” – mondta ki nyíltan.

A kérdésre, inkább preferálná-e a 2019-es gumikat a folytatásban is, elmondta: „Igen, ha ez az egyetlen opció, akkor szeretnék a 2019-eseknél maradni. ”

Végül rámutatott, az évek óta meglévő gumiproblémákkal egyszerűen nem jut egyről a kettőre a Pirelli. „Amíg nem áll rendelkezésre olyan gumi, ami megadja azt, amit a mostani nem tud – kevesebb túlmelegedés, jobb esélyt a csatázásra –, addig nem kellene új gumi. Ez egyértelműen rosszabb, és azokat a problémákat, amikkel már jelenleg is küzdünk, csak még rosszabbá teszik” – állapította meg.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak