„Nagyon dühös vagyok!” – Sainz

Keresztbe állt Carlos Sainz, és ezzel magának tett keresztbe a McLaren a bahreini időmérőn. Műszaki hibájuk fájó következményekkel is járhat a bajnoki küzdelem szempontjából.

Carlos Sainz (Fotó: Formula1/Twitter) Carlos Sainz (Fotó: Formula1/Twitter)
A bahreini hétvége kezdetén kifaggatták a konstruktőri harmadik helyért harcban lévő csapatok versenyzőit, hogyan látják saját esélyeiket, és mi lesz a döntő tényező közöttük. A McLaren versenyzői a megbízhatóság fontosságát emelték ki. Közülük két nappal később Carlos Sainz a célegyenes végén keresztbe fordult autóval zárta az időmérő edzést – műszaki hibával.

A spanyol nem tehetett sokat a megforgásnál, a féktávhoz érkezve egyszerűen megindult az autójának blokkoló hátulja. A csapat megállapította, fékhibáról volt szó, emiatt végzett mért kör nélkül, csak a 15. helyen a versenyzőjük. Sainz attól tart, ez sokba fog nekik kerülni.

Mivel a piruettnél Sainz füstölősre fékezte a gumikat, arra számít, hogy az éppen használt szettjét elveszíti, ami pedig megköti a kezét a versenystratégia szempontjából. „Nagyon kevés opciónk marad, ha elveszítjük azt a szett gumit, amit elfékeztem. Nagyon kevés lehetőségünk marad vasárnapra. Ezért vagyok most mérges. Sajnálom, de nagyon dühös vagyok” – füstölgött a gumijához hasonló módon.

Carlos Sainz (Fotó: Formula1/Twitter)



Ezúttal még a szabad gumiválasztás lehetősége sem jelent igazi kapaszkodót, mivel a Q3-ba jutók a közepes keveréket használták, vagyis tőlük eltérő taktikára nem sok lehetőségük maradt. „Igen, vissza fogok kapaszkodni, de nagyon bonyolult lesz. Főleg mivel a legjobb tíz a közepesen rajtol, és mi, akik utánuk következünk, nem leszünk előnyben velük szemben. Ez a két szett közepes gumi, amit megmentettünk… az egyik biztosan tönkremegy, és nem tudom, hogy egyáltalán használhatom-e. Ez nehéz helyzetbe hoz a verseny szempontjából. Keményen dolgoztunk a gumik megmentéséért a versenyre, erre most ez történik…”

A McLaren csapatfőnöke a leintés után a hibáról elmondta: „Még mindig nem tudjuk a pontos okát, zajlik az elemzés. A hátsó tengely blokkolt, Carlos semmit sem tehetett.” A csapat azóta megerősítette, hogy az elektronikus fékrendszer nem működött megfelelően.

Carlos Sainz (Fotó: Formula1/Twitter)

Carlos Sainz (Fotó: Formula1/Twitter)



A McLaren nagy esélyt szalasztott el szombaton. Az előttük 5 ponttal vezető Racing Pointnál Sergio Pérez ismét remekelt, és az ötödik rajthelyet szerezte meg, Lance Stroll viszont botlott, és már a Q2-ben búcsúzott. A Renault mindkét autóját a top 10-be juttatta, a 6-7. hely az övék. Már csak ezért is létfontosságú lett volna nekik Sainzcal és Lando Norrisszal is a Q3-ba kerülniük. „Csalódást keltő, mert versenyképesek voltunk ma. Sajnos Lando elkövetett egy kisebb hibát az első kanyarban az utolsó körében, Carlos pedig nagyszerű formában volt a hétvégén, szóval nagy kár érte” – mondta Seidl, akinek másik versenyzője a 9. rajthelyről indul.

„Most kielemezzük, mi történt Carlos autójával, összeszedjük magunkat, és újrakezdjük holnap. Érdekes verseny lesz, sok kihívással, két kiállással, talán többel is. Meg kell próbálnunk visszakapaszkodni” – adta ki a jelszót a csapatfőnök.