Musorujsag
Élő Eredmények

Vettel már szombaton ravaszkodott – öngól lett belőle

Vettel már szombaton ravaszkodott – öngól lett belőle

Racefans
Már szombaton próbált „ravasz róka” lenni Sebastian Vettel, ám öngól lett belőle. A Ferrari szempontjából szomorú számok arra is rávilágítanak, miért kellett próbálkoznia.

Sebastian Vettel a Bahreini Nagydíj időmérő edzése után azt mondta, mivel a vasárnapi versenyen a gumikezelés és a taktikázás lehet a döntő, ők igyekeznek ravasz rókaként várni a lehetőséget, hogy javítsanak a 11-12. pozíciójukon. A négyszeres világbajnoknak remélhetőleg jobba megy majd a ravaszkodás, mint a kvalifikáción, amelyen ennek áldozata lett.

A ferraris 0,14 másodperccel maradt le a Q3-ba jutásról, és elégedetlen volt a Q2-es utolsó körével, amelyben két komolyabb hibát is vétett a középső szektorban. Elmondása szerint az autója részben azért indult meg két kanyarban is, mert túl közel haladt George Russellhez, aki a keltett légörvényeivel rontott az SF90-es működésén.

Mint kiderült, Vettel a Williams szélárnyékra vadászott. „Nem volt ideális a vonatozás” – panaszkodott a rádión, hozzátéve: „Túl közel voltam Russellhez a körön. A szélárnyék előnyét akartam.”

Az interjúk során elmagyarázta. „A tervem az volt, hogy lopok egy kis szélárnyékot az utolsó körömnél, mivel mindig időt veszítettem az előző meneteknél az egyenesekben. Nem működött, mivel Russell középen volt a lejárt lágy gumin. Nem tudom, mit akart csinálni, talán várta a csodát. Egy kicsit túl közel kerültem hozzá a második és harmadik szektorban. Nehéz volt, mivel csak egy köröm volt.”

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

A taktikázása tehát visszafelé sült el, ám azt kijelenteni így sem lehet, hogy ezen múlt a továbbjutása. A Ferrari egész hétvégén küszködött a top 10-be kerüléssel, és Vettel szerint egyszerűen nem fekszik nekik az elmúlt években nekik annyi sikert hozó pálya. „Talán nem ez a legjobb pályánk” – állapította meg. „Nehéz volt, hogy csak egy körünk volt, mivel nehéz mindent összerakni egy körben, és nem is voltam igazán elégedett. Ugyanakkor ide érkezve tudtuk, hogy ez nehéz pályán lesz, mivel fontos rajta motorerő, amiben nem vagyunk a legjobbak.”

A hosszú egyenesek, a jó kigyorsításokon lévő nagy hangsúly pont olyan területeket tesznek meghatározóvá, amik a Ferrari idei gyengéit jelentik. Hogy miért volt annyira fontos Vettelnek a szélárnyék keresése, arról a tavalyi és az idei kvalifikációs körök összevetése árulkodik. A tíz tagú mezőnyből mindössze három csapat volt, amely nem javított, hanem rontott a 2019-es időeredményén Bahreinben – a három Ferrari-motort használó csapat. A visszaesés két esetben ráadásul egészen komoly volt. Az Alfa Romeo „csak” 0,469 másodperccel lassult, a Ferrari viszont 1,271, a Haas pedig 1,354 másodpercet. Csak viszonyításként: a Mercedes, a Red Bull vagy a Renault mind 1 másodperc körüli gyorsulást könyvelhetett el.

Nem véletlenül készül már gőzerővel Maranellóban a teljesen új, 2021-es erőforrás, amely Mattia Binotto csapatfőnök szerint nagyon ígéretes számokat produkál a tesztpadon…

 

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

További tartalmak