A rajt pillanatát a matematikai eséllyel még rendelkező Robert Shwartzman várta a legelőkelőbb pozícióból, a főbb esélyesek közül pedig Mick Schumacher vágott neki a futamnak kedvezőbb pozícióból: ő az ötödik helyről indult, kihívója, Callum Ilott pedig a hetedikről.
Shwartzman az indulásnál hozta a kötelezőt, vagyis megtartotta az elsőséget, mögötte viszont hatalmas csata alakult ki. A leglátványosabban a tegnap hatalmasat zárkózó Yuki Tsunoda indult, aki az első körben már ott volt az orosz mögött, ő azonban hamar kiszállt a küzdelemből, egy defekt miatt ugyanis számos pozíciót veszített és még kerékcserére is ki kellett állnia…
A japán ezzel nemcsak a győzelmi esélyt veszítette el, hanem a bajnoki sansz is odalett, hiszen visszaesett a mezőny végére, még riválisai pontszerző helyen haladtak.
Miután ő kiszállt a buliból, Shwartzman folyamatosan növelte előnyét a második helyen haladó Marcus Artmstronggal szemben, míg a harmadik helyezéstől lefelé komoly csata zajlott Jehan Daruvala, Nikita Mazepin, Schumacher, Jack Aitken és Illott között.
Shwartzman a hatodik körben már három másodperccel vezetett, előnye azonban pillanatok alatt semmivé foszlott, Théo Pourchaire furcsa kiesése (a poroltó készülék romlott el a francia autójában) után ugyanis beküldték a biztonsági autót a HWA mentésének idejére.
A beavatkozóknak csupán két körre volt szükségük, gyorsan folytatódott tehát a száguldás: Shwartzman ismét jól indult, az üldözők között viszont elszabadult a pokol. Illott alaposan elmérte a féktávot miközben riválisát, Schumachert próbálta előzni, ami sikerült is neki, ám olyannyira túlcsúszott, hogy eltalálta a német előtt haladó Daruvalát. Az ütközés a bajnokság szempontjából is fontos volt, Ilott ugyanis a mezőny végére került, miközben Schumacher bőven a pontzónában volt. Ilott ráadásul hibájáért még áthajtásos büntetést is kapott…
Az élen eközben Mazepin megelőzte Armstrongot, fölzárkózott tehát a második helyre. Armstrong később a látványos fölzárkózást produkáló Pedro Piquet-vel szemben is pozíciót veszített. Hasonló helyzetben volt Schumacher is, aki szintén lassult a futam ezen szakaszában – ezt Guanyu Zhou használta ki.
A verseny végén a biztonsági autós fázis alatt friss gumikra váltó Louis Delétraz volt a leggyorsabb: a svájci folyamatosan tört előre a középmezőnyből és Christian Lundgaard, Schumacher, Zhou valamint Armstrong leelőzésével egészen a negyedik helyig jött előre! Sőt, végül dobogóra is állhatott a csapattárs, Piquet ugyanis két körrel a vége előtt technikai hiba miatt föladta a küzdelmet.
Az első két helyen eközben nem történt változás: Shwartzman magabiztosan vezetett a honfitárs, Mazepin előtt, akik tehát kettős orosz győzelemmel örvendeztették meg szurkolóikat. Noha ők „szép csöndben” futottak be, akció jutott még az utolsó körre is, Lundgaard ugyanis átvette a hatodik helyet az egyre lassuló Schumachertől, két pontot lopva ezzel a listavezetőtől.
Az utolsó két futam előtt Schumacher előnye tizennégy pont a most nullázó Ilottal szemben, matematikai esélye pedig rajtuk kívül Mazepinnek, Shwartzmannak és Tsunodának is maradt még, igaz nekik a jó teljesítmény mellett a vezető kettős bukásában is bízniuk kell. A küzdelemből ezen a hétvégén tehát egyedül Lundgaard szállt ki, aki már matematikailag sem lehet F2-es bajnok.