Musorujsag
Élő Eredmények

Kiakadt Leclerc-re Vettel: Ezt nem csinálhatja!

Kiakadt Leclerc-re Vettel: Ezt nem csinálhatja!

F1, Motorsport-Magazin
El fog beszélgetni Sebastian Vettel Charles Leclerc-rel kettejük majdnem-ütközéséről. Úgy véli, csak ő tartotta magát a házon belüli szabályokhoz, és rajta múlt, hogy elmaradt a baleset.

Nem tartott ki Sebastian Vettel lendülete. Az isztambuli dobogós helyezése után Charles Leclerc időmérős legyőzését, valamint a jobb hangulatát látva úgy tűnt, talán kimászott a gödörből, amiben Silverstone óta csücsült, és szebben zárhatja utolsó ferraris szezonját, ám a Bahreini Nagydíjon csak egy 13. helyre futotta tőle. Három pozícióval a csapattársa mögött ért célba.

A négyszeres világbajnok mindkét rajtnál helyezéseket veszített a kemény gumikeveréken, ami alapvetően meghatározta a futamának alakulását. A második esetnél ráadásul éppen a másik Ferrari volt a hátráltatója, amire alaposan ki is akadt. Leclerc az első kanyarban távolról indított manőverrel csúszott be mellé a belső ívre, és nem sokon múlt, hogy a két vörös autó nem ért össze. Vettelnek nyitnia kellett a kormányán.

Ezek után dühösen szólt a csapatrádióba. „Megint! Ezt nem csinálhatja! Mintha ott se lennék. Ugyanaz, mint Ausztriában! Komolyan! Ezúttal… lehet, hogy ütköznöm kellett volna, az lett volna a jobb választás. Egész délelőtt arról beszélünk, hogy hagyunk elég helyet, erre ő bemegy a legszűkebb résbe, ami nem létezik, és imádkozik, hogy a másik fickó látja őt és félreáll az útjából…” – panaszkodott. Monológjára mérnöke, Riccardo Adami csak egy nyugodt „Vettem!”-mel felelt.

Vettel az elkerülő manőverével lendületet és további pozíciókat veszített. Ausztriát nem véletlenül emlegette: a második ottani idei versenyen Leclerc a rajtot követően a harmadik kanyarban rohant bele egy hasonlóan távolról, szintén belső ívről indított kifékezési kísérlettel. Akkor mindkettejük futamának végét jelentette az ebből következő ütközésük.

Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

A leintés után a német már valamivel higgadtabban, de még mindig mérgesen hívta fel a figyelmet arra, hogy csak ő  tartotta magát a csapattal előzetesen megbeszéltekhez. „A rajtnál veszítettem lendületet. Én odafigyeltem a másik autóra, Charles-ra. De úgy vélem, nem figyelt. Különösen vigyáztam Charles-lal, de talán egy kicsit figyelmetlen volt” – bírálta kollégáját. „Ilyen szögben normál esetben nem megy – hacsak nem nyitom ki neki az ajtót, hogy valahogy mégis összejöjjön neki. Igen… Természetesen egy kicsit dühös voltam, mert egyszerűen szükségtelen volt az egész. Sok pozíciómba került.”

Előrebocsátotta, váltani fog pár szót Leclerc-rel. „El fogunk beszélgetni erről. Végső soron ugyanaz volt, mint Ausztriában. Ha nem így viszonyulok hozzá, mint most, akkor megint ütközés lett volna belőle.”

Vettel versenye ugyanakkor nem pusztán ezen incidens miatt vett rossz irányt. Nem sokkal a Leclerc-előzés után a rádión azt jelentette csapatának, hogy „vezethetetlen az autó”, és hogy nem ugyanolyan, mint amivel az előző két napban versenyzett. E problémája legfőbb okát alighanem a kemény gumi jelentette, amivel nem boldogult. „Nem tudom, mi történt, az első etap nagyon gyenge volt. A kemény gumik sosem működtek. Utána nem volt olyan rossz, de sehol sem voltunk, nem tudtunk már visszakapaszkodni.”

Sebastian Vettel (Fotó: MTI/EPA) Sebastian Vettel (Fotó: MTI/EPA)

Sokkal jobban a magát rajta átpofozó Leclerc sem szerepelt Szahírban. A monacói a kezdeti előretörés után folyamatosan csak veszítette a pozíciókat, alternatív taktikájával (ő másodszor a közepesen rajtolt) sem jutott előrébb, és a végén csak azért ért célba az egy pontot érő 10. helyen, mert Sergio Pérez három körrel a leintés előtt kiesett motorhibával.

„Nagyon nehéz verseny volt. Nagyon jól sikerült a rajtom, de onnantól csak lejtmenet volt. Kár érte, de ez van” – értékelt a monacói, aki nem remél nagy javulást a következő két héttől sem. „Van hátra két versenyhétvége, amik papíron nem tűnnek túl ígéretesnek, de próbáljuk kihozni belőlük a legtöbbet. A tizedik hely volt ma a legjobb, amire képesek voltunk, és azért szereztük egy pontot, mert szerencsések voltunk Checo sajnálatos kiesésével.”

Borítókép: Charles Leclerc az első kanyarban Sebastian Vettel elé ugrott a második rajtnál (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak