×

Verstappen a Red Bull bátortalanságát kritizálta

Nem érezte eléggé bevállalósnak a Red Bullt Max Verstappen, pedig szerinte némi kockázatvállalással lehetett volna esélyük a győzelemre.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain Max Verstappen (Fotó: XPB)
A szokásos időmérős vereség után nagyon bízott a Red Bull abban, hogy vasárnap jó gumikezeléssel és stratégiával lehet keresnivalója a Mercedesek ellen. Ezúttal két autójuk állt a második sorban, ráadásul Valtteri Bottas gyenge rajtjával hamar kivette magát a játékból, így megvolt a lehetőségük a taktikai nyomásgyakorlásra. Verstappen az első kerékcserék előtt nagyjából 5 másodperccel követte Lewis Hamiltont a második helyen, ám a brit korábbi kiállásával lecsúszott az elévágási kísérlet lehetőségéről. Később ugyan próbált visszazárkózni az előtte maradó címvédőre, Hamilton érezhetően kontroll alatt tartotta a versenyt, így komoly veszélynek sosem volt kitéve.

Verstappen a futam után viszont úgy érezte, lehetett volna, ha csapata egy kicsivel bátrabban taktikázik. „Nem voltunk ma erősek taktikai szempontból. Először is korábban kellett volna kiállnunk az első etapon. Hagytuk, hogy a Mercedes álljon ki hamarabb, amit nem értek. Ezzel nyertek két másodpercet velünk szemben. Aztán próbáltam csökkenteni a különbséget a kemény gumin, ami egészen jól működött. Sikerült visszaszereznem másfél-két másodpercet az elején, majd újra veszítettem.”

„Lassú volt a második kerékcserénk, majd jött egy újabb kiállás, amit nem teljesen értek. Természetesen ott volt a leggyorsabb kör, de bármikor megeshet, hogy valaki gyorsabb lesz. Ott volt a piros zászló, a biztonsági autó, és a három kiállás, amiről előzetesen megállapítottuk, hogy nem fog működni. Nem tudom, miért csinálták. Nem mondom, hogy legyőztük volna őket, mert nem volt meg a tempónk ehhez, de sokkal jobbak lehettünk volna csapatként a stratégiával” – kritizálta a Red Bullt Verstappen.

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Christian Horner szerint Hamilton egyszerűen túl gyors volt ahhoz, hogy igazán működhessen a taktika, és kiemelte, a megszakításokkal elvesztegetett körök sem kedveztek nekik. „Elveszítettünk nyolc kört a biztonsági autóval és a piros zászlóval, és az optimálisnak vélt három kiállásról a kettő felé mozdultunk el. A mezőny nem szóródott szét annyira, mint szerettük volna az első etapon, mivel elment az a nyolc kör, így ha korábban kiálltunk volna, forgalomba kerültünk volna utána. Nem tudom, mi mást tehettünk volna még” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke, aki szerint a korábbi kerékcserével a kényszerű előzések miatt nem működött volna az elévágási kísérletük az első etap után.

A futam előtt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff még úgy vélte, a Red Bull taktikai előnyből várja a rajtot, mivel két kemény gumija is van, míg nekik csak egy állt a rendelkezésükre. Ezt Verstappenék azonban nem igazán tudták kihasználni: a második rajt előtt nem merték föltenni a keményebb gumit, mert féltek a pozícióvesztéstől. „Aggódtunk a rajtnál nyújtott teljesítménye miatt. A piszkosabb oldalon álltunk a rajtrácson, aggódtunk, hogy nem lesz elég tapadás, és helyezéseket veszítünk vele, mintsem nyernénk. És meg is tartottuk a pozíciónkat Sergio Pérezzel szemben az első kanyarban” – magyarázta Horner.