×

Így néznek majd ki az F2-es és az F3-as hétvégék 2021-ben

Ismertették az alaposan átalakított Forma–2-es és a Forma–3-as hétvégék menetrendjét. A három futam mellett a hétvégék során továbbra is egy időmérő lesz, ami az egyik fordított és a hagyományos rajtrácsos sorrendről is dönt.

Motor Racing - FIA Formula 2 Championship - Sunday - Mugello, Italy Fotó: XPB
Azt már korábban bejelentették, hogy 2021-ben megváltozik a Forma–2-es és a Forma–3-es hétvégék menete, a következő szezontól ugyanis a két nevelőszéria fölváltva követi majd az F1-et, hétvégenként pedig a megszokott kettő helyett három futamot rendeznek majd. Most az is kiderült, egészen pontosan hogy néz majd ki a program.

Ami a pénteki napot illeti, az a folytatásban is változatlan marad. Mindkét sorozat esetében egy 45 perces szabadedzést és egy 30 perces (egyszakaszos, tehát nem az F1-ben látott kieséses alapon zajló) időmérőt rendeznek ezen a napon.

Azokon a hétvégéken, melyeken az F3 lesz a királykategória kísérője a nevelőszéria szombati programja a következőképpen alakul. Két 40 perces F3-as sprintfutamot rendeznek, melyek közül az első sorrendjét az időmérő határozza meg, viszont nem a valós sorrendben, hanem annak fordítottjában indul az első 12 helyezett. A második futam rajtrácsa az első verseny végeredménye alapján alakul ki, az első 12 sorrendjét viszont itt is megváltoztatják.

F3-as rajt Ausztriában (Fotó: XPB)



Az F2-es hétvégéken is két szombati sprintversenyt futnak: az első esetében az időmérő első 10 helyezettjének fordított sorrendje adja a rajtlistát, a második pedig az első verseny első 10 helyezettjének fordított sorrendjét veszi alapul a rajtrács kialakításakor. A versenyek távja 120 kilométer, vagy ha életbe lép az időkorlát, akkor 45 perc.

Az F3-asok vasárnapja a főfutamról szól majd. Itt az időmérő sorrendje adja a rajtrácsot, a futam pedig ugyanúgy 40 perces lehet. A menetrend az F2-es vasárnapokon is hasonló: ez lesz a főfutam napja, aminek távja 170 kilométer, időkorlátja egy óra.

Ami a pontozást illeti, a szombati sprintfutamokon mindkét kategóriában a megszokott sprintfutamos pontozás lesz érvényben, az F2-ben a legjobb nyolc kap egységeket (15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), az F3-ban pedig a legjobb tíz (15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1). A főfutamokon a főversenyek pontozása marad: az első tizet jutalmazzák (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Két-két pontot kap minden versenyen a leggyorsabb kört megfutó pilóta, ha az első tízben végez. Az időmérők győztesei ugyanúgy négy ponttal gazdagodnak majd, mint eddig.

Nikita Mazepin, Yuki Tsunoda és Mick Schumacher (Fotó: XPB)