Két edzéselsőség Hamilton autójában: Russell szerint a látszat csal

Két edzéselsőség Lewis Hamilton teljesen ismeretlen autójában – a beugró George Russell tett azért, hogy továbbra is nagy legyen a felhajtás körülötte Bahreinben!

Motor Racing - Formula One World Championship - Sakhir Grand Prix - Practice Day - Sakhir, Bahrain George Russell (Fotó: XPB)
Ennél jobban nemigen lehet beülni egy világbajnok autóba és helyettesíteni egy világbajnokot. George Russell két edzéselsőséggel indította átmeneti Mercedes-karrierjét Bahreinben. Mindkét szabadedzés az ő leggyorsabb körével zárult a Szahíri Nagydíjon, ami még úgy figyelemreméltó teljesítmény, hogy tudható, Valtteri Bottasnak egyik tréningje sem alakult ideálisan, és a részeredményeiből kikövetkeztethető, ő van lépéselőnyben.

A fiatal brit ugyan panaszkodott még sok apró részletre, és teljesen az autóba sem illik még bele a magassága miatt, ám összességében jól és gyorsan alkalmazkodott. „Jó volt. A legjobbakkal dolgozhatok. Minden egyes körben nagyon sokat tanultam az autóban. A legjobb idők viszont csalókák, nem a valós képet mutatják a tempóról. A második edzés nem volt valami jó. Különösen a hosszú etapokon szenvedtem, ami kulcsfontosságú lesz a versenyen. Szóval sok munka vár ránk. Kényelmessé kell tennünk az autót, a beállítást, javulnunk kell. A holnap egy másik történet lesz” – hangzott a nap leggyorsabbjának értékelése.

Az autóban ülve többször kérte csapatát, hogy változtassanak az ülésén, valamint keressenek megoldást arra, hogy a vállai elférjenek. „Van pár dolog, amin javíthatunk. Egy kissé máris megviselt a dolog” – ismerte el Russell. „Már végigmentünk rajta, milyen változtatások kellenek, és ez nem egy pillanat alatt van meg. Az ülésen változtatni kell itt-ott. Keményen dolgozunk a fiúkkal, hogy vasárnapra javuljon a helyzet. De biztosra veszem, hogy rendben leszünk.”

George Russell (Fotó: XPB)



A nap során nemcsak az új, F1 által eddig sosem használt rövid pályavonallal, de a csapat folyamataival is meg kellett ismerkednie. Először használt életében DAS-t, új a rajtprocedúra, más a kormány – ezek begyakorlásához mind idő kell. „Egyáltalán nem mentem még végig mindenen. Nagyon sok mindent kell megtanulni, és körről körre egyre többet tanulok. Mindent megteszek, hogy a lehető legjobban felkészüljek, de egyszerűen nehéz két nap felkészülés után beülni az autóba. Mindent megteszek, jó nap volt ez kezdésnek, de még egyértelműen van mit csinálnunk.”

„A rajtjaim javulnak, rendben vannak. Nem vagyok még Lewis Hamilton-szinten, de javulnak. Sokat gyakorolok, ülök az autóban, próbálkozom, módosítunk a kuplungon, hogy jobban illeszkedjen az ujjaimhoz. Nagyon sok mindenen végig kell még mennem, hiszen nagyon kevés időm volt felkészülni. Hosszú éjszaka jön.”

A pályáról elmondta: „Más volt. Trükkös. Nem egy egyszerű pálya ez. Nagyon szoros lesz az időmérő, a verseny pedig mészárlás lesz. A következő két nap nagyon fontos lesz.”

George Russell (Fotó: XPB)



Toto Wolff Russell első edzéselsősége után egyből fékezni próbálta az elvárásokat, és azt hangoztatta, hogy Valtteri Bottasnak nem volt jó edzése, már az elején megsérült a padlólemeze. A második szintén csalóka képet mutatott, hiszen Bottas 11. helyet érő legjobb körét a kemény gumin ért el, miközben a két lágy gumis körét törölték a 8-as kanyarban történt pályaelhagyása miatt.

Russellnek fölvetették, magasra tette a lécet pénteken, ám ő sem rugaszkodik el a talajtól. „Bizonyos szempontból talán így van. Nem igazán tudom. Csak mert ma a leggyorsabb voltam, még nem biztos, hogy holnap is így lesz. Verstappen hihetetlenül gyors volt a hosszú etapokon, Valtteri pedig nagyon gyors volt a második edzésen, csak törölték a köridejét. Ha őszinte akarok lenni, talán ha fél tizedet nyert a pályaszélesítéssel. Szóval ez alapján kevés üzemanyaggal jó másfél tizedmásodperccel Valtteri mögött lehetek. Meglátjuk. Javulni fogunk!”