Musorujsag
Élő Eredmények

Leclerc álomköre – egy riválistól lesett trükk is segítette

Leclerc álomköre – egy riválistól lesett trükk is segítette

Sky Sports, F1
Egy Pierre Gaslytól ellesett trükk is hozzásegítette Charles Leclerc-t a mesés köréhez, amivel az erőn fölüli 4. rajtkockát szerezte meg a Ferrarinak Bahreinben.

„Ez jó kör volt” – állapította meg Charles Leclerc. Ismerve önkritikus személyiségét szép elismerésnek számít ez… A Q3-as első körét fejezte be éppen a Szahíri Nagydíj időmérő edzésén, amellyel átmenetileg a 2. helyre lőtte magát az eredményjelzőn, 22 ezredre Max Verstappentől.

A többiek aztán mentek az újabb próbálkozásukra, ő viszont maradt. Nemigen volt értelme erőlködni, ennél jobbat úgysem mehetett volna. Efféle magabiztosságot régen Michael Schumachertől, Ayrton Sennától láttunk – mondhatnánk. Mint a monacói elárulta, az újbóli próbálkozás elmaradásának azonban más, ennél prózaibb oka is volt. „Nem volt több szett gumim” – mondta nevetve. „Úgy döntöttem, korán megyek ki ahelyett, hogy csak várakoznék a végén. Ennek két oka volt: számítottam rá, hogy a végén zűrzavar lesz, valamint tiszta pályát akartam, csak ki akartam menni, elvégezni a feladatot.”

Ez jól sikerült neki: a negyedik helyet szerezte meg egyetlen körével, ami a Ferrari számára akár a pole-lal is felér. Csak a két Mercedes-versenyző, valamint Max Verstappen előzte meg. Elismerte, több nemigen volt benne ma. „Őszintén szólva nem hiszem, hogy bármit is jobban tudtam volna csinálni, ha a végén kimegyek. Elégedett vagyok.”

Charles Leclerc (Fotó: Formula1/Twitter) Charles Leclerc (Fotó: Formula1/Twitter)

Addig nem merészkedett, hogy kijelentse, ez volt a tökéletes kör, de szavaiból kiderült, közel érezte hozzá. „Nem is tudom. Nem szeretem azt mondani, hogy ez tökéletes kör, mert mindig lehet valamit jobban is csinálni. De mindent, amit csinálni akartam, megcsináltam.”

Ami a körének részleteit illeti, Leclerc elárulta, a belső kanyargós szakaszon gyorsult nagyot az időmérőre, és ebben segítségére volt egy kollégája, Pierre Gasly… „A négyes kanyarban volt egy kis megcsúszásom, amikor azt gondoltam, a gumi nem fogja bírni a célig. A második szektorban viszont nagyon gyors voltam, nagyon nagyot léptem itt előre a vezetés szempontjából a harmadik edzésről az időmérőre, kihasználtam a pályát a kigyorsításnál lévő kerékvetőnél. Valójában Pierre Gasly fedélzeti kamerájáról lestem a harmadik szabadedzésről. Szóval köszönöm, Pierre! A végén megijedtem, mert nagyon-nagyon későn fékeztem az utolsó kanyarnál, de valahogy megcsináltam. És nagyon jól sikerült a kigyorsításom is.”

A szombat bizonyította, nem volt alaptalan a péntek este váltógond miatt csak két kört teljesítő Leclerc optimizmusa, a Ferrari tényleg jobb a bahreini külső pályán, mint várni lehetett, vagy mint a múlt héten a normál vonalvezetésen volt. Hogy van-e annyira jó, amennyire jónak Leclerc a körével láttatta…

Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA) Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

A túlteljesítésnek azonban megvan a hátulütője is. Leclerc arra számít, hogy vasárnap inkább hátrafelé fog vezetni az útja. „Az időmérőn idén többször is előrébb végeztünk, mint talán kellett volna. Ez bizakodóvá tesz minket a vasárnap kapcsán, hiszen jobb így, mint frusztráltan autóba ülni vasárnap. De legyünk realisták: a holnapi nehéz nap lesz. Nem hiszem, hogy olyan versenyképesek leszünk, mint ma voltunk, és nem hiszem, hogy a negyedik leggyorsabb autó lenne a miénk. Szóval meglátjuk. De igyekszünk mindent kihozni abból, amink van.”

Leclerc elismerte, jó teljesítményéhez hozzátehetett, hogy igazán élvezte a rendhagyóan rövid bahreini pályát. „Nekem igazán tetszett, mivel más. Egész évben nagyjából ugyanolyan, Igen, a pályák eltérnek, de már ismered őket. Egy ennyire más pálya, ami szinte ovál, szórakoztatóvá tette az egészet, és nagyon élveztem.”

 

Vettel szerint nem a motorcseréjén múlt

Sebastian Vettel eközben újabb Q2-es kiesést könyvelt el, csak a 13. rajtkockát szerezte meg. Az ő péntek esti optimizmusa nem igazolódott be, még úgy sem, hogy a harmadik szabadedzés még szoros versenyt hozott közte és Leclerc között.

Sebastian Vettel és Riccardo Adami (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel és Riccardo Adami (Fotó: Ferrari)

„Talán jobbak is lehettünk volna a pályán elfoglalt pozíció tekintetében. Ettől eltekintve nagyon szoros volt. Szenvedtem a pálya középső szektorában, hogy őszinte legyek. Meg fogom vizsgálni ezt” – mondta szűkszavúan a négyszeres világbajnok, aki a Magyar Nagydíj óta nem jutott a top 10-be szombaton.

Vettel napja valamikor akkor vett lejtmenetet, amikor a harmadik tréning hajrájában kiszállították az autójából, hogy nekikezdjenek az elővigyázatosságból végrehajtott motorcseréjének. A pénteki erőforrását kapta vissza, ám nem érezte úgy, hogy gyenge teljesítményéhez volt köze ennek a cserének. „A fiúk nagyszerű munkát végeztek, összeszedtük magunkat. Az biztos, hogy nem tudtuk tartani azt a tempót, amit a múlt estét leszámítva egész hétvégén tudtunk. Meglátjuk, mit tehetünk holnap” – zárta rövidre értékelését Vettel.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak