Szerdán videókonferencia segítségével Genfből ülésezett az FIA Motorsport Világtanács, amely többek között a Forma–1 2021-es programját is elfogadta. A tanácskozáson Jean Todt elnök mindenekelőtt gratulált a tagoknak és az érintetteknek, hogy a világjárvány idején sikeresen lebonyolították a 17 futamból álló idei F1-es bajnokságot, majd megszavazták a Liberty Media által előkészített jövő évi naptártervezetet.
Ezzel véglegessé vált, hogy az új bajnokság március 21-én Ausztráliában rajtol, december 5-én Abu-Dzabiban ér véget, és összesen 23 versenyből fog állni. A rendezéstől visszatáncoló Vietnám április 25-i dátuma ugyanakkor továbbra is üres.
Pár hete még arról szóltak a hírek hogy a Hanoiba tervezett városi verseny ügye még nem veszett el végleg, az F1 tovább egyeztet a helyi politikusokkal. A héten ugyanakkor vietnámi források arról számoltak be, hogy a futam főszervezőjét nemrég börtönbüntetésre ítélték egy F1-től független ügy miatt, s miután időközben a már elkészült versenypálya lelátóit is elbontották, nehéz elképzelni, hogy lesz Vietnámi Nagydíj.
A futam helyét várhatóan egy idén naptárba került átmeneti helyszínnek adhatják, a jelöltek között Imola, Mugello és Portimao szerepel. A brit Sky Sports a múlt hétvégén arról számolt be, hogy információi szerint a portugáliai pályának lehetnek a legjobbak az esélyei.
A naptárban továbbra is csillagozva szerepel a Spanyol Nagydíj neve – ez annak köszönhető, hogy az F1 még nem kötött végleges megállapodást a barcelonai szervezőkkel. Erre heteken belül sor kerülhet. Újdonság a listán a november 28-ai Szaúd-arábiai Nagydíj. Dzsidda városa először rendez versenyt, egy éjszakai utcai futammal készülnek. Az őket két héttel megelőző interlagosi eseményről eközben kiderült, hogy a következő évtől nem Brazil Nagydíj néven fog futni, hanem Sao Paulo Nagydíja néven. E névváltásnak vélhetően a promóterváltáshoz vagy az F1 korábban Rióval kötött szerződéséhez lehet köze.
A jövő évi Magyar Nagydíjat július 30-a és augusztus 1-je között tartják meg, a mezőny hazánkból vonul a megszokott háromhetes nyári pihenőjére.
A menetrend két triplahétvégét tartalmaz, az elsőt augusztus végén és szeptemberben bonyolítják le Belgiumban, Hollandiában és Olaszországban, a másodikat szeptember-októberben Oroszországban, Szingapúrban és Japánban.
Hogy 7 héten belül 6 futamot rendez az F1 az év második felében, az a túlzsúfolt program mellett a világjárvány miatti bizonytalanságnak is köszönhető. Egyelőre kétséges, az év első felében helyet kapó helyszínek mindegyike gond nélkül le tudja-e bonyolítani a rendezvényét.
Az évnyitó Ausztrál Nagydíj körül máris vannak kérdőjelek. Az ország márciusban bezárkózott, a külföldiek beutazását csak 14 napos karantén vállalása esetén engedélyezi. Az F1-hez hasonlóan Melbourne-ben rendezendő Australian Open teniszbajnokságot nemrég három héttel eltolták (február 8-án kezdődik), és a szervezők vállalták, hogy az összes résztvevő eleget tesz a 14 napos karanténnak. Az F1 a hírek szerint erre nem hajlandó a népesebb utazó személyzetével, ezért most fölmerült, hogy az abu-dzabihoz hasonló teljes elkülönüléssel bonyolítják le az eseményt, amelynél az F1 összes személyét egy külön „bioszférába” helyeznék a hétvégére, miközben a velük érintkező helyieket előtte és utána is elkülönítenék.
Az F1 2021-es versenynaptára:
március 21. – Ausztrál Nagydíj
március 28. – Bahreini Nagydíj
április 11. – Kínai Nagydíj
április 25. – megerősítésre vár
május 9. – Spanyol Nagydíj
május 23. – Monacói Nagydíj
június 6. – Azeri Nagydíj
június 13. – Kanadai Nagydíj
június 27. – Francia Nagydíj
július 4. – Osztrák Nagydíj
július 18. – Brit Nagydíj
augusztus 1 – MAGYAR NAGYDÍJ
augusztus 29. – Belga Nagydíj
szeptember 5. – Holland Nagydíj
szeptember 12. – Olasz Nagydíj
szeptember 26. – Orosz Nagydíj
október 3. – Szingapúri Nagydíj
október 10. – Japán Nagydíj
október 24. – Amerikai Nagydíj
október 31. – Mexikói Nagydíj
november 14. – Sao Paulo Nagydíja
november 28. – Szaúd-arábiai Nagydíj
december 5. – Abu-dzabi Nagydíj