Az új padlószabály segíthet a Williamsnek

A Williams főmérnöke, Dave Robson nem tartja kizártnak, hogy az új padlólemezzel kapcsolatos szabályok a csapat malmára hajtják majd a vizet, és azok megfelelő kiaknázásával ismét előreléphetnek majd.

Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Practice Day - Abu Dhabi, UAE George Russell (Fotó: XPB)
A leszorítóerő és a gumikat érő terhelés csökkentése miatt 2021-re minden csapatnak változtatnia kell padlólemezén. A változtatásokkal eltűnik az a szekció, amellyel a csapatok eddig az autó alatt próbálták tartani a légáramlatokat, továbbá eltűnnek a lemez szélén szigetelésként funkcionáló, eddig turbulenciát előállító vágások és terelőelemek is.

Mivel a tehetősebb, komolyabb fejlesztési potenciállal rendelkező csapatok ezen a területen is komolyabb előnyre tudnak szert tenni, köszönhetően annak, hogy jobban kiaknázzák lehetőségeiket, a kisebb csapatok most abban bíznak, a változtatással csökkenthetik lemaradásukat.

Dave Robson (Fotó: XPB)



Ebben bízik a Williams főmérnöke, Dave Robson is, aki úgy érzi, a változtatás jelentős lehet, és egyben jó hír csapata számára. „Komoly lesz a változás a padlólemezen, főleg a hátsó gumikhoz közeli területen” – kezdte. „Mondjuk úgy, ez egy olyan terület, melyen sejtjük, hogy nem vagyunk listavezetők, szóval remélhetőleg kevesebb babér terem számunkra itt, mint másoknak.”

„Ez egy hagyományosan nehezen érthető terület, főleg olyan értelemben, hogyan reagál a padló az abroncsokra, amikor azok deformálódnak, kopnak és öregednek. Remélhetőleg a változás nagyobb hatással lesz a mezőny élén lévő csapatokra, mint ránk” – emelte ki.

„Ebben bízunk, és reméljük, az utolsó futam pénteki edzésein látott eredményekből néhány korai jel már utal is erre” – zárta gondolatát a szakember, kinek csapata 2018 óta sereghajtó (zsinórban háromszor végeztek tizedikként a tabellán), igaz, 2020-ban már látszott némi előrelépés, főleg az időmérős tempó tekintetében.

Fotó: XPB