Az F1 pénzügyeit is komoly mértékben érintő koronavírus világjárvány nyomán a csapatok már tavaly tavasszal megegyeztek abban, egy évvel eltolják az eredetileg 2021-re tervezett szabálymódosításokat, a 2020-as autókat pedig „átmentik” az új szezonra úgy, hogy limitálják a fejlesztési lehetőségeket.
Az Alfa Romeo F1-es csapatát vezető Frédéric Vasseur ennek kapcsán nemrég kijelentette, kulcsfontosságúak voltak az istálló felszínen tartásához, és kiemelte, hálás a rivális csapatvezetőknek, amiért egyezségre jutottak.
„Sosem könnyű megtenni egy ilyen lépést, mert félsz, hogy előnybe hozol egy másik csapatot” – kezdte a francia szakember. „Annyira nehéz helyzetben voltunk, hogy meg kellett egyeznünk a költséglimit csökkentéséről és a fejlesztések befagyasztásáról. Akkoriban elképzelhetőnek tartottuk, hogy egyes csapatok majd drasztikusabban ellenzik ezt” – tette hozzá.
„Ha úgy érzed, a tesztek során nem teljesítettél túl jól, akkor nem szívesen fagyasztanád be az autód fejlesztését a következő 18 hónapra. Szerencse, hogy végül mindez összejött, mert nem vagyok biztos benne, hogy ezek nélkül is sikerült volna túlélni” – magyarázta.
A szakember szerint 2020 politikai szempontból forradalmi volt az F1 számára, hiszen a nehézségek szorosabb együttműködésre kényszerítették a csapatokat. „Egy kicsivel korábban, ez biztos nem jött volna össze. Biztos, hogy nehéz időkben több szolidaritás tapasztalható. Pár hét alatt többet tettünk a költséghatár csökkentésével és a szabályváltoztatásokkal, mint az előző 10 évben. A FOM hihetetlen naptárt készített pár hét alatt, a csapatok pedig nagyon rugalmasak voltak” – mutatott rá.
„Rövid idő alatt nagyon sok minden történt, ezért szerintem ez forradalmi volt az F1-ben a gondolkodásmód tekintetében. Most meg kell őriznünk ezt a hozzáállást, mert a jövőben is szembesülhetünk még problémákkal. Ezzel a hozzáállással pedig elég gyorsan javíthatunk a helyzeten, hiszen együttműködünk” – fogalmazott.
A csapat jövőjének szempontjából fontos bejelentés volt, hogy az Alfa Romeo 2021-ben is folytatja a velük való együttműködést, ami a főnök szerint túlmutat az F1-es partnerségen és a szponzoráción, hiszen a Sauber az Alfa közúti autóinak fejlesztésében is érdekelt. „Ez döntő fontosságú. Nem akarok a pénzügyekről beszélni, de természetesen az is része a nagy egésznek, de főként az motiváló, hogy megengedhetjük magunknak a csapatot érintő fejlesztéseket is. Az, hogy az Alfa szerződést hosszabbított velünk, szép jutalom, és egyben a következő lépés is. Együttműködünk az autóiparban is, szerintem ez egy remek partnerség a vállalatunk számára” – mondta.