Sokat javult a Vettel elleni csatáktól Russell

Ha valakinek kapóra jött a Ferrari és Sebastian Vettel 2020-as küszködése, az George Russell. Úgy érzi, sokat fejlődött a párharcok terén, amiket leggyakrabban a némettel vívott az előző szezonban.

Sebastian Vettel és George Russell (Fotó: XPB) Sebastian Vettel és George Russell (Fotó: XPB)
Nem tudott elmozdulni a mezőny végéről a Williams csapata az előző bajnokságban. A velük második szezonját teljesítő George Russell év közben megjegyezte, már azt előrelépésnek tekinti 2019-hez képest, hogy a versenyeken csapattársán kívül más autókkal is csatázhat. Ebben szerepe volt annak, hogy az időmérőkön gyakran nyújtott kiugró teljesítményt, és sokszor volt Q2-es résztvevő; de annak is, hogy a Ferrari-motorok gyengülésével a Haas, az Alfa Romeo, de a Ferrari is veszített a versenyképességéből.

Russell úgy vélte, az újoncéve után csak a második idényében tanulta meg igazán, milyen is Forma–1-es autóval csatázni. Ebben érzése szerint nagyot fejlődött, és jó leckének találta a gyengélkedő Sebastian Vettel elleni ütközeteket. „Versenyzőként drasztikus fejlődésen mentem keresztül, mivel egész évben kerék a kerék ellen vívtam az Alfa Romeókkal, a Haasokkal és Vettellel is. Beszélgettem vele erről: talán Sebastiannal vívtam a legtöbbet ebben a szezonban” – állapította meg.

„Ha visszagondolok, a Nürburgringen, Mugellóban, év elején Ausztriában, de még pár körön keresztül Abu-Dzabiban is csatáztunk. Portimaóban és talán Imolában szintén. Egész évben együtt voltunk a pályán. Ha egy évvel korábban valaki ezt mondja nekem, teljesen őrültnek tartottam volna” – mondta Vettelről.

Sebastian Vettel és George Russell (Fotó: XPB)

Sebastian Vettel és George Russell (Fotó: XPB)



Mindez a német szempontjából inkább kellemetlen tény, Russell számára viszont tanulságos tapasztalat volt. „Nagyon sokat segítettek ezek az első Forma–1-es autóval megvívott kerék a kerék elleni csaták, mivel mások. Más, mint az alsóbb kategóriákban, hiszen annyira összetett a leszorítóerő kérdése. Amikor leszorítóerőt veszítesz, megváltozik az autó. Nagyszerű, hogy megtanulhattam, hogyan kell kezelni ezt” – mondta.

Az egész éves leckét Russell a szezon utolsó előtti versenyén, a Szahíri Nagydíjon aztán már igencsak éles helyzetben kamatoztathatta. Lewis Hamilton helyetteseként akkor egy Mercedesben ült, és az elszúrt kerékcseréje után fontos volt minél gyorsabban áthámoznia magát az ellenfeleken. Be is mutatott pár remek előzést, amikkel a defektjéig a második helyre zárkózott vissza, a későbbi győztes, Sergio Pérez mögé. „Igazán oda kellett tennem magam, hogy áthámozzam magam a mezőnyön.”

Sebastian Vettel és George Russell nürburgringi összecsapása rosszul végződött a kiütött brit számára... (Fotó: XPB)



Egyelőre kérdéses, hogy a Williams tud-e annyit javulni 2021-re, hogy Russell még inkább belekeveredjen a mezőny sűrűjébe, és újabb csatákat vívjon. Miközben a párharcokkal már megismerkedett, a mercedeses egyetlen versenyét leszámítva elmondható, hogy támadó pozícióban csak kevésszer volt. „Gyakran voltam jobb helyen, mint amit az autónk tud, ezért gyorsabb autók ellen csatáztam. Ez természetesen nehezebb, mivel mindig védekezned kell. Egyszer fordult csak elő velem, hogy támadtam, a Mercedesben ülve. Ez az embert is magabiztosabbá teszi.”

„Realista vagyok. Tudom, hogy mindig nehéz lesz másokkal csatázni, mert a miénk a két leglassabb autó, amely nem rendelkezik ugyanolyan tapadással, mint más csapatoké. De az apró részleteken egyszerűen próbálunk folyamatosan javítani, hogy jobbak lehessünk” – összegzett a britek tehetsége.