Már a múlt év végén híre ment, hogy a McLaren érdekesnek találja a Forma–E-sorozatot, és fontolóra veheti a részvételt. Hétfőn bejelentették, megtették az első lépést az elektromos sorozat felé: opciós jogot szereztek arra, hogy csatlakozzanak a bajnoksághoz annak 9. évadában, vagyis 2022-ben. Mindez még nem jelenti azt, hogy biztosan saját Forma–E-csapatot alapítanak, ám amennyiben azt megvalósíthatónak és kifizetődőnek tartják, sor kerülhet erre. A jog megszerzése azért is fontos, mert a 2022/23-as idényre 12-ben határozzák meg a csapatok maximális létszámát.
A McLaren a technológiai cégén keresztül már most is érdekelt az elektromos sorozatban: ők szolgáltatják számukra az akkumulátort. E szerződésük ugyanakkor a most kezdődő szezon végén lejár. „A McLaren most fontolgatja a részvételét. A McLaren Racing a 2021-es évet azzal fogja tölteni, hogy mérlegeli a sorozatban való részvétel megvalósíthatóságát, és mielőtt döntést hozna, egy sor kritériumnak kell teljesülnie” – írták közleményükben.
Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója elmondta: „Szorosan figyelemmel kísértük a Forma–E-t már egy ideje, és figyeltük a sorozat fejlődését, a jövőbeli irányát is. A lehetőség, hogy megkapjuk a nevezési esélyt a McLaren Applied beszállítóként kötött megállapodásának lejárta után, kellő időt biztosít számunkra ahhoz, hogy eldöntsük, a Forma–E a megfelelő sorozat-e a McLarennek a jövőbeli versenyzéshez.”
A McLaren Racing jelenleg a Forma–1-es csapata mellett Indycar-csapatot is működtet, amely 2019-ben vett részt először saját autóval, saját színekben az Indy 500-on, és 2020-ban teljesítette első teljes idényét a szériában. Amióta Zak Brown a csapatnál van, a márka törekszik arra, hogy hosszú távon a lehető legtöbb elitsorozatban résztvevő legyen – korábban a WEC-ben való indulásra is nyitottnak mutatkoztak.
A Forma–E-nek nagy szüksége lenne egy ilyen név csatlakozására azok után, hogy a múlt év végén két német gyártó, az Audi és a BMW is jelezte, a 2021/22-es szezon lezárultával véget vet a projektjének és kiszáll a bajnokságból, amely a 2022-ben induló kiírásban áll át a 3. generációs autókra.