×

Motorügy: ha késve is, de megkapja a Red Bull, amit akar?

Sajtóértesülés szerint közel a megállapodás a motorfejlesztés befagyasztásáról, és ezzel a Red Bull is közel került ahhoz, hogy 2021 után saját költségen használja a Honda F1-es motorjait.

Red Bull, logó (Fotó: Red Bull) Fotó: Red Bull
Egyelőre nincs végleges döntés arról, mihez kezd a Honda év végi kivonulása után a Red Bull a Forma–1-ben. A márka kezdettől első számú és egyetlen elfogadható megoldásként emlegeti, hogy saját nevére veszi a japánok 2021-re gyártott erőforrását, és maga készíti fel azt a következő évekre. Ám ahhoz, hogy ez megvalósuljon, mindenekelőtt az F1-nek, az FIA-nak kellene lépnie, mégpedig a motorfejlesztés befagyasztásával, mivel egy teljes körű motorprojektre a Red Bullnak nem lenne kapacitása.

A Red Bull már tavaly december elejére lezárta volna e kérdést, ám a rivális motorgyártók között nem volt meg az egyetértés a fejlesztés kérdésében. A Ferrari azóta jelezte, pártolja a fejlesztési stopot, de kizárólag abban az esetben, ha az F1 egy évvel előbb, már 2025-ben új motorformulára vált, a jelenlegi erőforrások teljesítményét pedig fölzárkóztatja, hogy a legnagyobb lemaradásban lévő (vagyis jelenleg ők) ne kerüljenek több évre hátrányba.

A teljesítménykiegyenlítést a Mercedes és a Renault ellenzi. Előbbi márka a fejlesztést szívesen leállítaná, ám nem tartaná sportszerű megoldásnak, ha a megszerzett előnyét az FIA mesterkélten beavatkozva tüntetné el a riválisok kedvéért. A franciák eközben jelezték, ők már túl sokat invesztáltak a 2022-es új motorjukba ahhoz, hogy a kukába dobják a munkájukat, mert rákényszerítik őket a fejlesztés leállítására.

A The Race című szaklap úgy értesült, a gyártók nemrég ismét tárgyalóasztalhoz ültek a sportág vezetőivel, és közel kerültek a fejlesztési tilalomról való megállapodáshoz. Azt csak azért nem véglegesítették még, mert a téma összetett a fent vázolt érdekellentétek miatt. Jelen állás szerint mégis úgy tűnik, a Red Bull megkaphatja a szabályalkotóktól, amit akar, még ha több hónap csúszással is.

Alexander Albon (Fotó: XPB)



Az osztrákok eközben a Hondával már jó ideje tárgyalnak, és a motor átadására az autómárka vezetősége is nyitott. A lap beszámolója szerint jó esély van rá, hogy a Red Bull nemcsak a 2021-es Honda-erőforrást kapja meg, hanem átveheti a japánok Milton Keynes-i gyárát, miközben kibővíti a saját közelben lévő létesítményét is a motorrészleg befogadására. Emellett állítólag a Honda pár szakembere is nekik dolgozhat 2021 után.

Ez utóbbit erősíti a Honda sportigazgatójának, Jamamoto Maszasinak a decemberi nyilatkozata, melyben elmondta: „Nagyon nehéz lenne csak úgy hirtelen búcsút mondani a 2022-es melbourne-i első versenyen. Szerintem szükségük lesz támogatásra. Nem tudom biztosan, hogy milyen sokáig, vagy hogy mennyire, de valahogyan támogatni fogjuk őket.”