Minden téren változatlan felállásban vág neki az Alfa Romeo a 2021-es szezonnak. Ez nemcsak annyit jelent, hogy megtartották Kimi Räikkönent és Antonio Giovinazzit, hanem azt is, hogy a teszt- és tartalékversenyzőjük, Robert Kubica is az istálló tagja marad. A lengyellel együtt pedig személyes szponzora, a csapat nevébe 2020-ban bekerülő Orlen olajipari vállalat is kitart a hinwiliek mellett.
Mindezek fényében nem meglepetés, hogy az Alfa Romeo szerdán közölte, Lengyelországban, Varsóban fogja bemutatni az idei bajnokságban indított új autóját. A C41-es kódjelű masináról az Orlen szervezésében február 22-én, hétfőn hull majd le a lepel a vállalat központjában.
Az autó elnevezése némi magyarázatra szorul. A csapat a múlt szezont a C39-es masinával teljesítette, így a logika alapján a mostani gépet C40-nek kéne nevezniük. Csakhogy ezt a nevet annak a teljesen új autónak szánták, amit eredetileg a 2021-re tervezett szabályváltoztatásokra készítettek elő. A munkát a világjárvány miatt aztán le kellett állítaniuk, a nagy megújulást az F1 pedig 2022-re halasztotta. A C40-es így furcsamódon a C41-es utáni autó lehet. Hasonló kavarodást egyébként a Ferrarinál is okozott a szabályok későbbi bevezetése. Az olaszok jellemzően kódnevekkel illetik a projektjeiket, és az új masináét a korábbi kezdése miatt 672-esnek, a 2021-es autóét 673-asnak nevezték el.
Az Alfa Romeo az elmúlt években lemondott a hagyományos bemutatókról, rendszerint egy filmes nappal indította az előszezont, és csak a téli teszt helyszínén ejtette meg a hivatalos leleplezést. Tekintve, hogy a mostani teszthetet március közepén (12-14.) Bahreinben rendezik, meglepő lenne, ha a C41-es már február 22-én teljes és végleges verziójában mutatkozna be a nagyközönségnek. A csapatoknak március elejéig van idejük készülni, akkor kell majd útnak indítaniuk a felszerelésüket és a két autójukat a március 28-ai idénynyitó helyszínéül is szolgáló sivatagi pályára.
Más csapatok egyelőre nem tűztek ki konkrét időpontot a bemutatójukra. Az Aston Martin márciusra, az Alpine februárra ígért bemutatót, de pontos dátum nélkül, míg a Ferrari azt közölte a múlt év végén, hogy bár rendeznek egy évnyitó eseményt, de az új versenygépüket csak közvetlenül a teszt előtt fogják prezentálni.
Az F1 téli menetrendje:
február 22. – az Alfa Romeo bemutatója (Varsó, Lengyelország)
március 12-14. – téli teszthét (Szahír, Bahrein)