Mégis a Ferrarival maradhat a Sauber F1-es csapata

Hiába az esetleges szakításukról szóló találgatások, sajtóinformációk szerint a Sauber további négy évvel meghosszabbítja együttműködését a Ferrarival.

Motor Racing - Formula One World Championship - Eifel Grand Prix - Race Day - Nurbugring, Germany Fotó: XPB
Az elmúlt hetekben, hónapokban többször is fölmerült találgatás szintjén, hogy a jelenleg az Alfa Romeo nevét viselő korábbi Sauber-csapat 2021 után új útra léphet. Már tavaly összeboronálták a svájciakat a szatellitcsapatot kereső, motort a McLaren Mercedesre váltásával csak saját gyári istállójának szállító Renault-val; miközben nemrég arról is lehetett hallani, hogy a Ferrari „testvérének” számító Alfa Romeo is újra fogja gondolni az F1-es szerepvállalását azok után, hogy anyacége, a Fiat-Chrysler (FCA) év elején egyesült a Peugeot-csoporttal (PSA).

Mindehhez jött még egy sejtelmes nyilatkozat a csapatfőnök Frédéric Vasseurtől. A francia szakember a múlt év végén a svájci Blicknek adott interjúban utalt rá, hogy nemcsak a Ferrari tavalyi gyenge motorjával nem volt elégedett, de azt sem teljesen értette, az olaszok miért a Haasnál helyezték el az akadémiájuk tagját, Mick Schumachert, és miért az amerikaiakhoz vezényelték át a nemrég még az ő technikai igazgatójukként tevékenykedő, de 2019-ben „hazarendelt” Simone Restát. Vasseur akkor még azt mondta, nem tudja megmondani, lesz-e folytatás a Ferrarival – és ezzel csak lendületet adott az esetleges szakításukról szóló pletykáknak.

A brit Autosport szerint a Renault-hoz való közeledésből viszont semmi sem lesz. Információik alapján az Alfa Romeót működtető Sauber már a küszöbén van a Ferrarival való hosszabbításnak. Egyelőre nem írták alá az új megállapodásukat, ám úgy tudni, további négy évvel, egészen 2025-ig hosszabbíthatnak. A szaklap szerint a megállapodásra utaló jel, hogy az Alfa Romeo a Ferrari motorjához és váltójához tervezi a 2022-es autóját, melyen az FIA szabályai szerint január első napjától lehet (újra) dolgozni.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)



A motorpartner nélkül magát hátrányban érző Renault (Alpine) talán nyitott lett volna egy esetleges együttműködésre a Sauberrel, a svájci vezetőség a folytonosságban hisz; a Ferrarinak pedig mind technikai, mind politikai szempontból kifizetődő lehet, ha két partnerrel dolgozik tovább.

A Ferrarival való hosszabbítás emellett nyitva hagyhatja a kaput az Alfa Romeóval való hosszabbítás előtt is – erre ugyanakkor az Autosport szerint még nincs garancia. Az FCA és a PSA összeolvasztásával létrejött Stellantis új vezérkara egyelőre nem döntött a csoport márkáinak versenysportos programjáról, így az is bizonytalan, maradhat-e az Alfa a Sauber F1-es csapatának névadója 2021 után. A felek tavaly októberben mindössze egyetlen évvel hosszabbították meg a szerződésüket, ám Vasseur azt nyilatkozta, együttműködésüket kulcsfontosságúnak tartja a csapat fejlődése szempontjából, és amennyiben lesz folytatás, szeretné, ha még szorosabb technikai partnerség válna belőle.