Az első futamig visszahozná az elbukott 20% leszorítóerőt a Red Bull

Jól halad a Red Bull az új autójával, ám Helmut Marko igyekszik féken tartani az optimizmusukat. Nagyobb leszorítóerő-veszteséget kell visszahozniuk, mint amiről előzetesen beszéltek.

Fotó: Red Bull Fotó: Red Bull
A koronavírus, a Nagy-Britanniában bevezetett és a britekkel szembeni utazási korlátozások, de még a Brexit sem könnyíti meg manapság a szigetországban működő nemzetközi cégek, így az ottani székhellyel rendelkező F1-es csapatok működését. A Red Bullnál viszont mindezek ellenére zavartalanul folyik a munka a téli „holt idényben”. Helmut Marko tanácsadó az Auto Motor und Sportnak adott helyzetjelentésében elárulta, az RB16B modellel a tervek szerint haladnak.

„A koronaprobléma inkább London térségét érinti, mi ennél északabbra vagyunk. A terv szerint haladunk, zajlik a gyártás. És szerencsés helyzetben vagyunk azzal, hogy az Aston Martin kivonult, mivel így könnyedén betarthatjuk a távolságtartási előírásokat is” – utalt arra az osztrák, hogy a múlt év végével nemcsak szponzorként, technológiai partnerként is véget ért az Aston Martinnal folytatott együttműködésük, így a központjukban már nem kell helyet szorítaniuk az autógyártó munkacsoportjának.

Miközben a brit márka már saját csapatát építgeti nem messze Milton Keynestől, a Red Bull megújulás helyett a folytonosságra építkezne: ki akarják javítani a 2020-as hibákat, és a második félév javuló tendenciáját folytatva a Mercedes bajnoki kihívójává akarnak előlépni.

„Rajta vagyunk a Mercedesen, de nem hagyjuk, hogy elvakítson minket az utolsó futamon, Abu-Dzabiban aratott győzelmünk. A Mercedes ott nem ment maximális teljesítményen” – állapította meg már az F1-Insidernek Marko. Az Auto Motor und Sportnak hozzátette, ezúttal nem követnék el azt a hibát, amit a korábbi években, és nem fogadkoznak, hogy aztán csalódást okozzanak. „Most minden csapat, minden technikai részleg arról ad hírt, hogy rendkívül jó úton halad. Ebben az időszakban ez mindenkinél így van” – figyelmeztetett.

Max Verstappen (Fotó: XPB)



A szakember jobban szeretné, ha csapata inkább a lényegre figyelne. Fő céljuk, hogy idén ne csak a szezon második felére lendüljenek formába, hanem már az első futamra. Ebben némi segítség lehet, hogy a szezonnyitót egy héttel későbbre tolták az Ausztrál Nagydíj elhalasztásával, így nyertek némi extra időt. „Kellemesebb így, mivel a gyártásra most nem nehezedik akkora nyomás. Bahreinbe kellő mennyiségű tartalék alkatrésszel fogunk érkezni.”

Noha 2021 rendhagyó év, mivel nem lehet teljesen új autókat gyártani (ezért is nevezték el RB16B-nek az idei masinát), és papíron drasztikus szabályváltozások sem történnek, a padlólemez leszorítóerőt célzó megvágásának Marko szerint nagyobb a hatása, mint amekkorának tűnik. Az osztrák elárulta, a módosítás a korábbi 10%-ra jósolt veszteségnél is súlyosabban érinti őket. „Húsz százalékot veszítünk a leszorítóerőből” – mondta.

A Red Bull úgy számol, hogy az igazi versenyképességhez muszáj lesz visszanyerniük ezt a veszteséget. „A célunk, hogy visszazárkózzunk a 2020-as leszorítóerő-szintre.”

A tanácsadó összességében óvatos a 2021-es kilátások kapcsán. Favoritnak a címvédő csapatot tekinti, a felzárkózni próbáló ellenfeleiket pedig nem becsüli alá. „A Mercedes 2021-ben is a mércét jelenti. Nekünk már az első versenytől nyomást kell gyakorolnunk rájuk. A McLaren a Mercedes-motorral erősödni fog, a Ferrari és az Aston Martin pedig nagy kérdőjel. A Ferrari azért, mert még nem tudjuk róluk, mennyire lesz jó az új motorjuk, az Aston Martin pedig azért, mert nem tudjuk, milyen messzire mennek a Mercedesszel való együttműködés terén. Alapvetően viszont úgy gondolom, hogy mindhárom csapat veszélyt jelenthet” – jósolta Marko.